Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Peth sa:MrGunnar sa:Ganska ensamt på vägarna in mot Stockholm men dagen till ära på nya cykeln! Skulle kollat lite prylar som t.ex. luft i däcken. Tyckte det rullade tungt och ja det borde det gjort...... med 1,4bar i däcken. Får se vad hemvägen ger.
Kul med nytt i vilket fall!
Grym cykel! Och den använder du som vinterpendlare?!
+1Rock sa:Det var ganska ensamt idag.
+2Stumpy sa:+1Rock sa:Det var ganska ensamt idag.
Ser lovande ut. Får nog byta tillbaka till dubbat fram i helgen. Blir ett uppehåll i den tysta friktionsdäckspendlingen det varit på sistone.nikasp sa:Hoppas få lite minusgrader och krispig pendling sista tre veckorna innan jag går på föräldraledighet.
~+/-1nikasp sa:Spolar av cykeln varannan dag på jobbet nu då det alltid är blött.
*like*federico sa:5 Januari
+1 Spökbron... :-)Stumpy sa:*like*federico sa:5 Januari
Black planet sa:Snygg bild Federico!
Rullade med brommie till pendeln. Ny bostad nu så det blir längre. Så det blir över mil på brommie på en dag. Men sen ha 3 min till landsväg av klass sen är en skön lyx.
zodah sa:Nya arbetshästen.
Lite justering av sittställning kvarstår. Samt så är omfånget på kassetten väl tilltaget. Kommer nog inte behöva 42-42 mer än i fantasin.
Pendlingen i sig var ljudlös vad cykeln beträffar. Ryttaren fick kämpa och flämta för att framföra sittfläsket som ansamlats under julen.
MrGunnar sa:zodah sa:Nya arbetshästen.
Lite justering av sittställning kvarstår. Samt så är omfånget på kassetten väl tilltaget. Kommer nog inte behöva 42-42 mer än i fantasin.
Pendlingen i sig var ljudlös vad cykeln beträffar. Ryttaren fick kämpa och flämta för att framföra sittfläsket som ansamlats under julen.
Gratulerar Zodah den var riktigt fin!
Jag valde singelklinga 50t och 34/11 kassett på min och det blev inte riktigt bra, funkar men man är inte så explosiv. 42t har jag kört tidigare men då ligger jag så långt ner på kassetten. Kommer byta till en oval 46t klinga AB och 30/11 eller dylik kassett.
zodah sa:MrGunnar sa:zodah sa:Nya arbetshästen.
Gratulerar Zodah den var riktigt fin!
Jag valde singelklinga 50t och 34/11 kassett på min och det blev inte riktigt bra, funkar men man är inte så explosiv. 42t har jag kört tidigare men då ligger jag så långt ner på kassetten. Kommer byta till en oval 46t klinga AB och 30/11 eller dylik kassett.
Tack! :-)
Får se hur jag gör, som jag skrev ovan så funderar jag på att byta till en 11-32 kassett. Framklinga fortsatt en 42.
Då blir stegen 11,12,13,14,15,17,19,22,25,28,32 och sannolikt kommer jag sällan ligga på 28 eller 32 utom i ngn brant backe (som saknas där jag pendlar) eller när det är mkt snö/modd.
Nuvarande har 11-13-15-17-19-22-25-28-32-36-42.
Nu ser jag att det är ju faktiskt inte så himla stor skillnad. Jag får då en 12 och en 14 samt tappar 36 och 42. Hmmm, tål att tänkas på.