Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
federico sa:13 April
staine sa:Jaha. Jenny ”cyklistjävlar” Strömstedt spottades på dagens hempendling på S:t Eriksgatan iförd elcykel av tjusigaste modell. Har hon månne konverterat? Och i så fall till vad? El-konvertering, finns det? ;)
izar sa:staine sa:Jaha. Jenny ”cyklistjävlar” Strömstedt spottades på dagens hempendling på S:t Eriksgatan iförd elcykel av tjusigaste modell. Har hon månne konverterat? Och i så fall till vad? El-konvertering, finns det? ;)
Hon är ute efter Memils, akta dig! Hon kommer köra ikapp snabba memils på sin trimmade elmoped och knuffa dem!
Samma här! Premiär! Euforiskt! Ny drivlina, nya vajrar & höljen och Tiagrabromsar, det ni!zodah sa:Racerpremiär!
Jävlar i min låda vilken fröjd.
Vid Hellas så hade jag plötsligt sällskap av 3 andra gubbar. Nu blev det pendlingstävling också - vilken morgon.
I den lilla backen direkt efter chickanen/parkeringen så gled jag och en annan loss från övriga två. De fick jag hela vägen till sjöstan sedan så var det svårt att ligga på max pga övrig trafik/hundar mm.
staine sa:Nä men då åker väl jag ner till ett par berg och pendlar där då om det ska va på det viset. Räser tänkte jag. Hemma om en vecka.
:p
emilh sa:Kön vid rödljuset Götgatan/Hornsgatan sträckte sig för första gången i år upp till nästa kvarter. Kling & Klang stod och läxade upp folk om bötesbelopp.
ani sa:Ganska behaglig cykling, och ännu ett oskyldigt(?) liv på samvetet. En råka med sällsynt dåligt trafikvett försökte flyga ikapp i höjd med framhjulet. Om det nu var Zonda-ekrarna eller bara mangling som gjorde slut på kräket är oklart, men kvar på platsen blev den.
emilh sa:Kön vid rödljuset Götgatan/Hornsgatan sträckte sig för första gången i år upp till nästa kvarter. Kling & Klang stod och läxade upp folk om bötesbelopp.
Montera silhuettbilder på rovfåglar på ekrarna. Skapa illusionen av hovrande rovfåglar även under färd genom att montera stroboskopbelysning som synkroniserar med hjulets varvtal via fartvärdet i telefonappen, cykeldatorn eller sportklockan. Så ska det nog bli bra.stefank sa:ani sa:Ganska behaglig cykling, och ännu ett oskyldigt(?) liv på samvetet. En råka med sällsynt dåligt trafikvett försökte flyga ikapp i höjd med framhjulet. Om det nu var Zonda-ekrarna eller bara mangling som gjorde slut på kräket är oklart, men kvar på platsen blev den.
Det där har hänt mig ett par gånger med, ena gången var det en bofink (eller liknande storlek) och andra gången en kråka.
Jag tror inte de förstår att det inte går att flyga genom ekrar bara för att man kan se igenom dem.
Var förövrigt nära i morse att en tredje fågel fick sätta livet till, den hade lika dåligt trafikvett som din, men lyckades ta sig förbi med en centimeters marginal framför framhjulet.
NLC sa:Märkligt många mystiska manövrar och situationer av medtrafikanterna på morgonpendlingen i Malmö; längs Nobelvägen i tur och ordning en medelålders man med hjälm på herrcykel hade i en korsning lyckats plocka ner en ungdom på skateboard, därefter 5 personer som gick i bredd på den dubbelriktade cykelbanan (som för tillfället egenmäktigt skyltats om till gemensam GC-bana) följt av en bilist som synkroniserat körriktningsvisaren med rattrörelsen i korsningen med Industrigatan.
Fortsatte på Spånehusgatan med en bilist som gör omkörning på framförvarande cyklist på 30-sträcka utanför skola för att sedan omedelbart göra en högersväng, damcykelcyklist som blåser både kö och rödljus vid korsningen över Amiralsgatan vid Folkets Park och till sist vid Södervärn en container placerad vid utloppet av cykelbana i körbana.
Konstigt ändå att inte fler allvarliga olyckor sker...
Benet sa:Montera silhuettbilder på rovfåglar på ekrarna. Skapa illusionen av hovrande rovfåglar även under färd genom att montera stroboskopbelysning som synkroniserar med hjulets varvtal via fartvärdet i telefonappen, cykeldatorn eller sportklockan. Så ska det nog bli bra.
Coolers. Men fåglarna sussar ju när det är natta.stefank sa:Benet sa:Montera silhuettbilder på rovfåglar på ekrarna. Skapa illusionen av hovrande rovfåglar även under färd genom att montera stroboskopbelysning som synkroniserar med hjulets varvtal via fartvärdet i telefonappen, cykeldatorn eller sportklockan. Så ska det nog bli bra.
Ja, eller så kan man köpa nåt färdigt, typ sån här: https://www.monkeylectric.com/
Pfaff sa:NLC sa:Märkligt många mystiska manövrar och situationer av medtrafikanterna på morgonpendlingen i Malmö; längs Nobelvägen i tur och ordning en medelålders man med hjälm på herrcykel hade i en korsning lyckats plocka ner en ungdom på skateboard, därefter 5 personer som gick i bredd på den dubbelriktade cykelbanan (som för tillfället egenmäktigt skyltats om till gemensam GC-bana) följt av en bilist som synkroniserat körriktningsvisaren med rattrörelsen i korsningen med Industrigatan.
Fortsatte på Spånehusgatan med en bilist som gör omkörning på framförvarande cyklist på 30-sträcka utanför skola för att sedan omedelbart göra en högersväng, damcykelcyklist som blåser både kö och rödljus vid korsningen över Amiralsgatan vid Folkets Park och till sist vid Södervärn en container placerad vid utloppet av cykelbana i körbana.
Summa sumarum; en fullkomligt normal dag i Malmö.
Underliga, bizarra och farliga beteenden här är så frekventa så att jag stort sett har slutat att notera dom.
NickPick sa:Pfaff sa:NLC sa:Märkligt många mystiska manövrar och situationer av medtrafikanterna på morgonpendlingen i Malmö; längs Nobelvägen i tur och ordning en medelålders man med hjälm på herrcykel hade i en korsning lyckats plocka ner en ungdom på skateboard, därefter 5 personer som gick i bredd på den dubbelriktade cykelbanan (som för tillfället egenmäktigt skyltats om till gemensam GC-bana) följt av en bilist som synkroniserat körriktningsvisaren med rattrörelsen i korsningen med Industrigatan.
Underliga, bizarra och farliga beteenden här är så frekventa så att jag stort sett har slutat att notera dom.
Resten av Sverige har redan gett upp Malmö. Ni får flytta norrut! (eller kanske söderut?)
NickPick sa:Pfaff sa:NLC sa:Märkligt många mystiska manövrar och situationer av medtrafikanterna på morgonpendlingen i Malmö; längs Nobelvägen i tur och ordning en medelålders man med hjälm på herrcykel hade i en korsning lyckats plocka ner en ungdom på skateboard, därefter 5 personer som gick i bredd på den dubbelriktade cykelbanan (som för tillfället egenmäktigt skyltats om till gemensam GC-bana) följt av en bilist som synkroniserat körriktningsvisaren med rattrörelsen i korsningen med Industrigatan.
Resten av Sverige har redan gett upp Malmö. Ni får flytta norrut! (eller kanske söderut?)
På en enslig gcväg har jag inte mött en kotte i vår. Nu är det 3-4 möten trots 5mm dödsgrus.
Cyklade förbi en räsercykel med snubbe med arbetsbyxor på. Han var snabb.
us930 sa:Lite improviserat race på hemvägen idag, först lite tungt med vind sida/mot, men strax efter Willys vid Gumsbacken så hängde en snubbe på CX på när jag passerade, vi hade en liten duell de sista kilometrarna till Bergshammar, och jag tyckte nog att jag fick några meter på honom i sista backen..... Men han skulle kanske längre, vad vet jag. Lite kul var det i allafall.... Blev svettig och fick byta kläder sen.
Mvh Ulf S.
Pfaff sa:Asch, det är ju inget, man vänjer sig.
Körde bil i Thailand en månad i vintras, kände mig som hemma eftersom trafiken där var mycket
snarlik trafiken på cykelstråken här...