NickPick sa:
Pfaff sa:
NLC sa:
Märkligt många mystiska manövrar och situationer av medtrafikanterna på morgonpendlingen i Malmö; längs Nobelvägen i tur och ordning en medelålders man med hjälm på herrcykel hade i en korsning lyckats plocka ner en ungdom på skateboard, därefter 5 personer som gick i bredd på den dubbelriktade cykelbanan (som för tillfället egenmäktigt skyltats om till gemensam GC-bana) följt av en bilist som synkroniserat körriktningsvisaren med rattrörelsen i korsningen med Industrigatan.
Fortsatte på Spånehusgatan med en bilist som gör omkörning på framförvarande cyklist på 30-sträcka utanför skola för att sedan omedelbart göra en högersväng, damcykelcyklist som blåser både kö och rödljus vid korsningen över Amiralsgatan vid Folkets Park och till sist vid Södervärn en container placerad vid utloppet av cykelbana i körbana.
Konstigt ändå att inte fler allvarliga olyckor sker...
Summa sumarum; en fullkomligt normal dag i Malmö.
Underliga, bizarra och farliga beteenden här är så frekventa så att jag stort sett har slutat att notera dom.
Resten av Sverige har redan gett upp Malmö. Ni får flytta norrut! (eller kanske söderut?)
Alltså, sååååå illa tycker jag inte det brukat vara. Bara just idag som världen verkade vara ur synk, eller så var jag kanske bara mer vaken för att registera händelserna.
Nåja, fick ihop nästan 20 minuter på runt 290 W efter jag lämnat stadens sus och dus på vägen hem. 40 mm grusbusdäck till trots så blev det nästan 38 km/h