Black planet
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Brommie dag!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MrGunnar sa:Sprättig kamrat på ny hoj och motvind. Fick käka styrlinda ett par gånger.
Fjärdebrunn sa:MrGunnar sa:Sprättig kamrat på ny hoj och motvind. Fick käka styrlinda ett par gånger.
Hade han nya tempopinnar?
carruw sa:Det var en skamsen pendling till jobbet idag. Något i drivlinan (troligtvis vevpartiet) ger förfärliga klickljud så jag hoppas att 116 Bike Shop har ett passande vevparti på lager idag så slipper vi alla höra min cykel imorgon.
LX sa:carruw sa:Det var en skamsen pendling till jobbet idag. Något i drivlinan (troligtvis vevpartiet) ger förfärliga klickljud så jag hoppas att 116 Bike Shop har ett passande vevparti på lager idag så slipper vi alla höra min cykel imorgon.
Igenkänningsfaktor = hög. Det hedrar dig ändå att du gör något åt det med en gång. Själv har jag levt i förnekelse ett bra tag. Men med dubben borta och allt annat rent och smort går missljudet inte längre att tänka bort. Så nu är nya grejjer på väg från Tüskland och finmomentnyckeln har fått sälskap av en stor-och-fulmoment-dito från Bauhaus. Hoppas att det inte ser alltför läskigt ut efter vinterns dödssalt när man väl tar isär eländet. För att slippa konfrontera skammen tog jag det säkra före det osäkra och drog ifrån allt och alla, så kallad skämskränkning.
+1zodah sa:Gjorde en onödig omkörning på Munkbrons cykelbana. Ber om ursäkt för den. Blev lite väl trångt.
Stumpy sa:zodah sa:Gjorde en onödig omkörning på Munkbrons cykelbana. Ber om ursäkt för den. Blev lite väl trångt.
+1
Var lite trångt där idag och när någon påbörjar omkörning samtidigt som man redan ligger utanför blir det ännu trängre. Man kanske borde undvika omkörning just där.
Det är nog så. Om en månad kommer sträckan bli en prövning av episka proportioner...
Haha, känns igen. Fryser aldrig så mycket som hem från förskolan, gärna med gående nyfiken kotte pga att hjälm eller cykel inte var på plats.bearthefear sa:Han ville ändå stanna och titta på varenda gruskorn på vägen. Att pappa håller på att avlida bekommer en inte särskilt mycket när man är på äventyr...
Stumpy sa:Precis. Där kämpade han ensam med 166 i snittpuls och så glider det in en annan i en klunga en minut snabbare och med 135 i snittpuls.tuta sa:Storvuältan:
https://www.strava.com/segments/7206809?filter=overall
Misstänker att Supertramp ligger bakom det segmentet. Där kom ju något nedrans subvätterngäng och snodde KOM:en.
Nu kör jag inte där längre men mitt bästa minne är nog den mötande omköraren som skrek som en galning att jag cyklade för fort. Jag tyckte nog att det varit rimligare om han inte kört om samtidigt som han fick möte.zodah sa:Racer igen men nu direkt till jobbet. Swooosh.
Gjorde en onödig omkörning på Munkbrons cykelbana. Ber om ursäkt för den. Blev lite väl trångt.
Låter inte bra. Sjukstuga på jobbet? Massör/massös tillhands? Be kollega massera/köra dig nånstans?Fjärdebrunn sa:Krampen tilltar. Vad är det som händer?
Det råder ingen tvekan om det.FRAns sa:fast and loose! Flög upp lite hästskit som jag givetvis råkade smaka lite på. Intalar mig att det bara är bra för immunförsvaret
Benet sa:Låter inte bra. Sjukstuga på jobbet? Massör/massös tillhands? Be kollega massera/köra dig nånstans?Fjärdebrunn sa:Krampen tilltar. Vad är det som händer?
Var hålet för stort för att sätta laglapp på insidan av däcket?tinkerbell sa:Efter knappt 12km fick jag en vass sten i bakdäcket och det var bara att kliva av och leta efter en busshållplats. Inte lönt att sätta i ny slang eller lappa den gamla, däcket var ju ändå kört.
Stumpy sa:Var hålet för stort för att sätta laglapp på insidan av däcket?tinkerbell sa:Efter knappt 12km fick jag en vass sten i bakdäcket och det var bara att kliva av och leta efter en busshållplats. Inte lönt att sätta i ny slang eller lappa den gamla, däcket var ju ändå kört.
Fjärdebrunn sa:Stumpy sa:Var hålet för stort för att sätta laglapp på insidan av däcket?tinkerbell sa:Efter knappt 12km fick jag en vass sten i bakdäcket och det var bara att kliva av och leta efter en busshållplats. Inte lönt att sätta i ny slang eller lappa den gamla, däcket var ju ändå kört.
eller med en gammal vikt 20kr-sedel
.A. sa:Fjärdebrunn sa:Stumpy sa:Var hålet för stort för att sätta laglapp på insidan av däcket?tinkerbell sa:Efter knappt 12km fick jag en vass sten i bakdäcket och det var bara att kliva av och leta efter en busshållplats. Inte lönt att sätta i ny slang eller lappa den gamla, däcket var ju ändå kört.
eller med en gammal vikt 20kr-sedel
Har man skivbroms kan man MacGywer-laga med några varv eltejp runt däck och fälg om däcket är skadat. Det brukar räcka för akut transport hem, till jobbet eller LBS.