Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Åkej. Nu är det tammetusan statistiskt säkerställt, efter en omfattande longitudinell empirisk studie i 08-området . Minst ett av följande 3 är helt sant.
1. Elcykel på köpet när du köper en Hövding
2. Vice versa
3. Människan kan indelas i kategorier. En kategori är den paganistiska och trendkänsliga övertron på allt NYTT. Och på Tekniska Landvinningar. Och, såklart, på Elektricitet.

Pga ombyggnad av ordinarie cykelställ vid Uppsala C provade jag övervåningen på nya ställen. Funkade väl ok men irriterande meckigt. Inte minst den lilla bågen för bygellås som gör att man måste låsa i baktriangeln (som ju är full med bakhjul). Såg även en kapad låsbåge på ställ i närheten. Säkert enklare att ta med vinkelslip än själva låset.

20180719_074411.jpg

/Johan

När jag vaknade i morse kändes det som om jag hade sovit på riktigt för första gången den här veckan pga värmen. Det medförde även andra positiva inslag:
Hade frukostaptit - bananpannkaka med färsk mango slukades snabbt.
Tryck i pedalerna - det gick fort och lätt att trampa de dryga 9 km till jobbet.

Eller beror allt detta på att det är fredag?

Provpendling västra hamnen till DR-byen. Brommie med tåg emellan. Öresundstågens säten verkar vara dimensionerade för att en brompton ska passa emellan. Mycket smidigt må jag säga.

90458DC4-97F9-4726-9F79-8F7435BE5BC8.jpeg

Jo rejser går fort. Provade min pendlare i veckan. Satan vad lång o hög den var. 60 ram om jag minns rätt. Min rejser 54. Det blir att bygga om pendlaren lite.

Cykelpendla till jobbet den andra hälften av Juli är lyx:
Att inte behöva frysa
Att det är väldigt välupplyst
Att det inte så många i vägen

Jag är inte så mycket för badning, tror jag badade i Spanien 2016 senast.
Förresten glömde jag en sak - att kunna se TdF-etapper på eftermiddagen :)
Fast idag är det vilodag...

Sista vuÄltan på ett tag nu. Tog lite omväg över Farsta- Orhem-Flaten. Tycker folk på grusgångarna ser lite tykna ut fast man plingar. Kör man för fort? Som ett jehu kanske?
Sen: Broöppning Danvikstull, vågade inte bunnyhoppa. Kom 5 min för sent bara för det.
Over and out.

Bra tryck i den gamla cykelgubben i morse även om nattens sömn hade för många inslag av toss-and-turn.
Fast kollar man på "13 reasons why" till kl 01 får man skylla sig själv.

Tog genvägen över Vallentuna idag, tvärdog med en dryg mil kvar. De två äggen som min frukost bestod av levererade inte. Jag menar det var ju bara drygt tio mil. Skitägg!

Behaglig cykling i morse ändå, kändes lätt. Dock välte en MC-förare vid en korsning när jag passerade, så där fick man stanna och vara lite behjälplig. Hojen tog nog mer stryk än föraren, som tur var!

Vaknar klibbig, äter frukost och sen iväg.
Cyklar mig blöt av svett, duschar på jobbet.
Vid något skede slutar man torka duschvatten från kroppen för att istället bara torka svett.
Klär på sig fast man är blöt.
Efter en timme i luftkonditionerad kontorslandskapsmiljö sitter man och småfryser. Bara smått klibbig.
Går ut för att äta lunch, blir klibbig.
Så har det varit ett tag nu :)

Rätt dålig. Fick cykeln krossad av en lastbil som gjorde u-sväng över mitt körfält trots att han låg i körfält med påbjuden högersväng. Tror att jag klarade mig med lite skrap. Fan.

Första pendlingen till nya uppdraget idag, knappt 3 mil cykling.
Hade inte riktigt orken och kraften i benen som jag upplevt att jag brukar, vet inte om det är för att det var tidigt på morgonen eller pga jag cyklar innan jag äter frukost.
Cykelturen som sådan var dock inget att klaga på, inte mycket trafik, inte många rödljus genom stan och inga blockerade cykelbanor.

tuta sa:
Rätt dålig. Fick cykeln krossad av en lastbil som gjorde u-sväng över mitt körfält trots att han låg i körfält med påbjuden högersväng. Tror att jag klarade mig med lite skrap. Fan.

Usch, det där lät inget bra. Hoppas att det inte blev mer än skrap på dig. Lyckades du få chaffisens uppmärksamhet? Polissak?

Tillbaka
Topp