Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fhloston sa:Halkvarning!
De första två km tog 10 minuter, skridskor hade varit ett mer lämpligt färdmedel. Knögglig, delvis blöt is. Ren tur att jag inte gick omkull.
Även den sopsaltade sträckan (Hässelby - Alvik) var delvis problematisk.
Gröndalsbron var spännande.
AvslutningsvIS var det hala lokalgator...
Sa jag att det var halt?
Bele sa:Status genom Sollentuna och Solna samt från Norrtull till city?
Roos sa:10-15cm nysnö och delvis oplogat men ändå mysigt med snö istället för is.
federico sa:17 Januari
Perfekta bilder som på pricken fångar dagens episka underlag. Federico äger!
DanielS sa:Hade tänkt cykla idag men fick tyvärr ställa in pga växelvajer som behagade gå av när jag skulle iväg. Förmodligen något som fryst ihop och så gick vajern när jag rörde reglaget (6 månader gammal vajer).
Hireliath sa:Bild från gårdagens hemmåt cykling efter jobbet, 6,3 mil i 10-30 cm snö, frisk vind & balans/pareringsträning av den högre skolan. 16 km/h och inga vurpor trotts att det var riktigt nära vid några tillfällen.
Tog nära 4h och jag sov gott i natt ?
torsten-var-namnet sa:Kyligt men ett jäkla bra väglag! Fettet i lagrena kan ha varit snäppet fastare än vanligt, det rullade väldigt tungt.......
jesperC sa:Bele sa:Status genom Sollentuna och Solna samt från Norrtull till city?
Ingen koll på Solna och Norrtull/City men måste säga att Sollentuna var de som hade bäst vägar nu i morse. Betydligt bättre än Stockholm/Sundbyberg som jag oxå passerade.
Hur som helst, med dubbdäck så var det egentligen inga problem någonstans efter sträckan som jag körde.
//jesper
Allroad sa:Hireliath sa:Bild från gårdagens hemmåt cykling efter jobbet, 6,3 mil i 10-30 cm snö, frisk vind & balans/pareringsträning av den högre skolan. 16 km/h och inga vurpor trotts att det var riktigt nära vid några tillfällen.
Tog nära 4h och jag sov gott i natt ?
En eloge till dig! Skam den som ger sig säg.
Åttioåtta sa:Fattar inte när jag ska lära mig.
Eftersom jag aldrig har vurpat utan bra bortförklaringar så glömmer jag lätt av att jag inte är odödlig på cykel. Jag har 25 mm däck bak, 23 fram. Ledde ut cykeln på Odengatan, rullade smärtfritt vidare till Roslagsgatan och stannade i korsningen vid Roslagstull innan jag tog höger ut mot SU. Hann väl åka två eller tre meter på den cykelbanan innan båda däcken tappade fästet. Fick ut ena foten ur korgen som jag har lite lättare spänd och någon sekund senare stod jag i spagat mitt på cykelbanan. Låste cykeln där och knallade vidare mot skolan. Återvänder på eftermiddagen och bägge hjulen är borta. Har inte ens QR-kopplar. Skruven till sadelstolpen, som är totalt fastrostad, låg på marken bredvid. Tji, fick han.
Fet sträckning på insidan av låret. Men det var ju jävligt halt så det var inte mitt fel.
Åttioåtta sa:Fattar inte när jag ska lära mig.
Eftersom jag aldrig har vurpat utan bra bortförklaringar så glömmer jag lätt av att jag inte är odödlig på cykel. Jag har 25 mm däck bak, 23 fram. Ledde ut cykeln på Odengatan, rullade smärtfritt vidare till Roslagsgatan och stannade i korsningen vid Roslagstull innan jag tog höger ut mot SU. Hann väl åka två eller tre meter på den cykelbanan innan båda däcken tappade fästet. Fick ut ena foten ur korgen som jag har lite lättare spänd och någon sekund senare stod jag i spagat mitt på cykelbanan. Låste cykeln där och knallade vidare mot skolan. Återvänder på eftermiddagen och bägge hjulen är borta. Har inte ens QR-kopplar. Skruven till sadelstolpen, som är totalt fastrostad, låg på marken bredvid. Tji, fick han.
Fet sträckning på insidan av låret. Men det var ju jävligt halt så det var inte mitt fel.
MartinC sa:federico sa:17 Januari
Perfekta bilder som på pricken fångar dagens episka underlag. Federico äger!