Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
juanxxx sa:Vad kör ni för handskar? Jag hade ca -8 idag och det är inte behagligt om fingrarna trots tjocka fingervantar med ett par tunna fingervantar under.
fhloston sa:Det farligaste med pendlingen för mig just nu är att bära upp och ner cykeln i källaren hemma. Trappan är täckt av en skorpa av is. Eftersom jag äger (halva) huset så får jag nog fixa det själv.
Bar mitts och cykelkeps, det bästa sen skivat bröd.fhloston sa:+1 på bar mitts
Inget slår barmitts. Punkt.juanxxx sa:Halkan är väl ok men i kombination med kylan blir det jobbigt. Svårt att få upp någon temperatur i kroppen när man sitter på helspänn cyklar relativt sakta.
Vad kör ni för handskar? Jag hade ca -8 idag och det är inte behagligt om fingrarna trots tjocka fingervantar med ett par tunna fingervantar under.
Jag löser det med två eller tre par(beroende på kyla) fingervantar modell frysvantar som man har på ICA när det plockas frysvaror....funkar super!johan44 sa:Inga fingervantar i världen kan hålla kalla fingrar varma. Feta skalhandskar med lovika under. Sista steget är barmitts med handvärmare från kjell inslängda som man kan fingra med under färden. Hatar kalla fingrar... :)
WSMC sa:Jag löser det med två eller tre par(beroende på kyla) fingervantar modell frysvantar som man har på ICA när det plockas frysvaror....funkar super!johan44 sa:Inga fingervantar i världen kan hålla kalla fingrar varma. Feta skalhandskar med lovika under. Sista steget är barmitts med handvärmare från kjell inslängda som man kan fingra med under färden. Hatar kalla fingrar... :)
marr sa:-2 och regn. Tog bilen.
izar sa:Första pendlingen på en vecka pga skada. -15 vid starten, såg ingen röd måne :(
Frusen växelvajer men kedjan låg på en bra växel, stå lite i backarna och rulla nerför. Det värsta är all knöggelis som ligger på vissa vägar, flera cm iskant gör pendlingen lite mer spännande än den behöver vara.
Fjärdebrunn sa:Hade svårt att få upp värmen. Aningen tjockare cykelkläder räckte inte riktigt. Blir det fler sådan här dagar får jag bylsa på mig lite mer. Måste tex hitta min riktiga vintermössa.
johan44 sa:Jag har upptäckt lager på lager för mössor i år, funkar toppen!
MrGunnar sa:Var en fin morgon men lite bistert, mellan Rinkeby Spånga visade min Garmin -16,8 som svalast men hade klätt mig bra.
Däremot den där snöröjningen.... Järfälla är en katastrof långa sträckor. Förra året bra i år verkar de ha någon ny entreprenör och sandas bara lite på isen. Sträckan Spånga - Rissne är saltad men för lite så vissa stråk är barmark andra är knölig is. Rissne sket dom i det helt tror jag, där är det bilväg som gäller. In mot stan så ja ytterst varierande.....Mötte en kompis som gått omkull i lågfart och knäckt växelörat men är inte förvånad. Måste ju vara folk som bryter sig dagligen nu.
Fjärdebrunn sa:Lite twittertjafs med Nacka GK och så var även backen mellan Sickla bro och Kanalvägen sopsaltsad och fin. Strålande ju.
JKolmo sa:Så jäkla vintertrött nu! Spårigt, halt elände med kroniskt igenimmade glasögon och söndersaltade skivbromsok med konstant och bromsande anliggning som ofrånkomligt resultat. Opåkallade sidoledskast i slumpmässig riktning. Minst en halvtimmes av- respektive påklädningsritual i båda ändar. Förskräckligt.
stefank sa:Lager på lager funkar på allt. -15 idag, hade balaklava + sealskinz vinterkeps, två 'buff'ar (en innanför jackan, en utanpå),
tre undertröjor under jackan, tre par byxor, dubbla strumpor under vinterkängorna och merinoull liners under lobsterhandskarna.