Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Lejon

Aktiv medlem
Då du verkar bekant med området passar jag på att ställa en fråga om vägframkomlighet:
Går det att cykla längs med roslagsbanan mellan Rydbo och Gottsunda?
Du menar mellan Rydbo och Täljö väl? Där är det en fin grusad cykelväg sen ungefär hösten 2018. Funkar utmärkt även med landsvägsdäck. Inte mjukt ens nu på våren. (Cyklade dagligen där fram till förra året nu mer sporadiskt men senast förra veckan.)

Lejon

Aktiv medlem
Bangade ur igår pga vädret så jag kände verkligen att jag ville köra idag. Hade nog varit en bättre morgon igår... Regnet öste mer än väntat, plus 2, Hunden bajsade på väg till dagförvaringen sedan övergick regnet i snö och stark motvind resterande 35 km. Men sol och medvind på hemvägen vägde upp!

Bilagor

• 9CCE7FC3-81E6-4BA2-AC1A-867CC9BF5410.jpeg
    9CCE7FC3-81E6-4BA2-AC1A-867CC9BF5410.jpeg
    1.3 MB · Besök: 50
  • E5EE3B9F-3564-483A-B005-B062D51B0B74.jpeg
    E5EE3B9F-3564-483A-B005-B062D51B0B74.jpeg
    913.1 KB · Besök: 53

WSMC

Aktiv medlem
Nu pendlar jag normalt mellan Åkersberga och Vaxholm men i höstas hade jag en vecka då jag pendlade in till stan. Vägen mellan Täljö station och Rydbo är hårdpackat grus och är ganska fin tycker jag.
Finns ett parti som ligger rätt lågt jämfört med omgivningen som jag kan tänka mig är rätt blött och tråkigt nu på våren
Lite bredare däck är att rekommendera
Perfekt tackar!
Vi kör Mtb/Gravel så det borde inte vara några problem.

WSMC

Aktiv medlem
Du menar mellan Rydbo och Täljö väl? Där är det en fin grusad cykelväg sen ungefär hösten 2018. Funkar utmärkt även med landsvägsdäck. Inte mjukt ens nu på våren. (Cyklade dagligen där fram till förra året nu mer sporadiskt men senast förra veckan.)
Ja, Täljö är nog mer precist.
Tack för uppdateringen, var lite svårt att luska ut på Street View.

Senast ändrad:

Peter G

Aktiv medlem
Igår fick jag väja fort som fan för 3 älgar, mamma / pappa / barn. I mörkret så såg det ut som byggställning i närheten av en livsmedelsbutik. Dom stog helt stilla hela tiden. Galet!! 🙃

simson

Aktiv medlem
Lite regn å lite kantvind imorse , på vägen hem motvind som hade det tilltagit liiite grann men va fan jag slapp regnet 😃👊
Kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange

simson

Aktiv medlem
Tittade ut igår kväll och såg framemot misär imorse men det var bara lite blött, solen bröt igenom diset , mötte två rådjur och en strandskata !?(och måsar) på årstafältet , bra start på dagen 😃
Kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange

staine

Aktiv medlem
En måndags - jävlas lite med cyklisterna-bild: Stanna nästan helt och lirka dig sakta igenom grinden eller gegga ner dig i leran bredvid. Varsågod och välj.
Så onödigt med sån cyklistmobbning! Gerilla-asfaltering någon?

8C51810C-F03E-4957-90B4-26F2828E5D32.jpeg

simson

Aktiv medlem
Vanlig brandskåpsnyckel(kallas ibland bomnyckel) på de där
åk till Ahlsell(finns på andra ställen oxå) å köp en ,
ställ upp ena grinden å gör alla glada😜

simson

Aktiv medlem
Bra idé. Eller kanske montera bort hela grinden? Den fyller ingen funktion.
Hos oss smällde kommunen upp en extra grind i en backe som är gångväg ”för att man inte kunde se den första nerifrån om man kom med bil ” , observera att det är en gångväg . Båda grindarna är förstås placerade så att både buset och länsman kan köra runt dem . Buset har nog ingen nyckel men farbror blå har det garanterat.
Entreprenörerna som plogar klarar däremot att öppna dem med nyckel .
Mange

jesperC

Aktiv medlem
Gäller det bommar och andra fasta hinder i Stockholm så blev deras egen utredning runt det klar för ett par år sedan.

Jag har inget större hopp om att någon på trafikkontoret/stadsdelsförvaltningarna bry sig om den i någon större utsträckning men kanske kan den vara något att hänvisa till om ni stöter på, och försöker felanmäla, någon riktigt risig lösning.

//j

staine

Aktiv medlem
Ja, syftet kan ju ha varit att hindra bilar/mc att köra där, det tänkte jag inte på.
Men då som sagt hellre betongsuggor, please!

BFS

Aktiv medlem
Klar natt gav minus fem på morgonen. Två dagars snöande hade inte hunnit smälta så det var bara att slänga på dubbdäcken igen. Det var medvind men jag gick lite kall. Hemåt ska vinden tillta men det ska vara tio grader varmare så ispartierna lär vara mindre spännande.

zodah

Aktiv medlem
Rullade runt söderort på CX med grusdäck. En och annan isfläck men till största del torrt och fint. Polisen hade fartkontroll utanför Sandåkraskolan där polisen stod med omärkt skåpbil parkerad intill trottoarkanten. Det blev trafikstockning när alla bilar bromsade in i lätt panik.

Själv så körde jag blandade intervaller i motlut, raksträckor och småbackar.

BFS

Aktiv medlem
Minus två, mestadels torr asfalt, lätt medvind, solen på väg upp. Blev ikappcyklad av en fd kollega på sin elcykel (han, fd hockeyspelare, har fö cyklat ikapp mig utan elcykel) och fick lite sällskap sista halvmilen. Helt okej cykling, trots att kroppen inte är riktigt 100.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer