Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

A-N

Aktiv medlem
Kunde gömma mig bakom en snäll traktor och låtsas vara superstark. Höll en mil sen kom en lite för lång och brant uppförsbacke.
20210416_104800.jpg

BFS

Aktiv medlem
Motvind och sol. Inga handskar och sommardäck. Höll på att bli ikappkörd av en pensionär på elcykel, men lyckades hålla ett avstånd innan våra vägar skiljdes åt. Hemåt hade vinden mojnat men himlen var klar och jag hade en tunn månskärva i synfältet. Vissa vattenpölar hade frusit till is, andra inte. Det är inte sommar än (men inte är det långt borta).

BFS

Aktiv medlem
Idag var det soligt och fint. Folk var ute på både motorcyklar och cyklar. Några skottade fram sina gräsmattor och uteplatser. Tussilagos på ena sidan av cykelbanan och snö på andra sidan (sommaren är kanske inte här än, men nog är det vår!).

ani

Aktiv medlem
Apropå ovan, undrar just när Burlövs och Staffanstorps jävla kommuner skall hitta sina sopkvastar.
Är ju inte som att vi haft överhängande halkrisk på ett tag nu.

Mange.

Aktiv medlem
Medvind och hyfsade ben. Klippte till i ett backsegment som jag och kollegan hetsar varandra kring.
Resultatet blev en delad krona och kollegan 5s bakom. Nu är ordningen återställd.

Senast ändrad:

MartinC

Aktiv medlem
"Morgon-melo-dramatik": Farbror blå körde upp på diagonalen på cykelbanan vid alvik och stoppade väldigt sliten snubbe på mountainbike. Han såg inte ut som en vanlig pendlare utan mer som en sorgsen pundare på väg mot nya missöden.... Polisens fasta grepp kring båda hans handleder indikerade mer än en banal rödljuskörning i bagaget.

Vegan

Aktiv medlem
Den utlovade motvinden var ganska svag. Enligt prognosen ska den vända 180 grader till i em/kväll. Gött, bättre träning👍

BFS

Aktiv medlem
Riktigt fint väder med option på kortbyxor, men motvind från den inte ännu isfria Bottenviken fick mig att ta långbyxor (vilket var ett bra val). Kände mig seg som vanligt. Hemvägen är det medvind och sen är jag ledig. Höjdpunkten var en äldre man som krattade halva gräsmattan (den andra halvan var fortfarande täckt av snö). Vårkänslor!

simson

Aktiv medlem
Fint väder men jag tänker gnälla iallafall, sned motvind både till och från jobbet 🤪
Jävla lyxproblem men jag ”behöver ” en gravel då hade motvinden inte besvärat mig alls.....? Eller....
Kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange

Kristoffer R

Aktiv medlem
Men ... försommaren kom till Göteborg igår. Pendling i shorts, nysopat och vinterdäcken (dubbfritt) bytta mot sommardäck. Massor av cyklister.

Såg en märklig man i reflexväst krascha en racer flera gånger på raken och stannade och kollade läget.

Han var aspackad och hade punka på framhjulet men andrenalinet väckte honom nog för vi lyckades föra ett kort men helt sammanhängande samtal.

Frågade förstås om det var hans cykel - en typ svart/mörkblå Lapierre landsvägscykel av åtminstone medelklass nivå, försedd med sämsta sortens korgpedaler. Troligen storlek 54-56. Den som kanske saknar en sån kan PM:a så kan jag tipsa om var man bör spana.

Peth

Aktiv medlem
Bilen måste till märkesverkstan drygt fem mil bort. Ett utmärkt tillfälle att få lite fin morgonpendling till hemmakontoret. Hann precis till det digitala morgonmötet. Hann inte duscha och byta om innan dock.

Vindstilla, sol, strax över nollan och fina lågtrafikerade vägar. Inte ens den motorburna ungdomen med keps som slängde upp ett långfinger klarade av förstöra en fantastisk morgon

BFS

Aktiv medlem
Gratisjobbade idag (=ursäkt att cykla innan vinterns återkomst). Skön medvind till jobbet och naturligtvis motvind hemåt (var bara ut och vände, i stort sett). Tussilagos i vissa diken, snö i andra. Fler och fler cykelbanor sopade. Kände mig inte lika seg som vanligt. Det blir bättre och bättre.
Edit: såg årets första humla också!

Senast ändrad:

simson

Aktiv medlem
Såg en krake på ellådcykel som inte assisterade längre verkade jättejobbigt ,men eftersom alla säger att man visst tar i med elassist så kanske det inte gör så stor skillnad!?
Hen höll knappt gåfart upp mot slussen..... 🤪
ja just det hur var min pendling då ,
jo bra tackar som frågar , medvind med snöglopp i ryggen 😜
Kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange

BFS

Aktiv medlem
Inte helt otippat blev hempendlingen i sjuk motvind. Dessutom toppad med rejäla snö/hagelbyar. Pendlingen kvalade in i det absoluta bottenskiktet när det gäller njutbarhet.
Riktigt dåligt väder kan vara kul när man är beredd på det (har med rätt kläder och inställningen att det dåliga vädret är en utmaning). Annars är det moralstärkande. Eller demoraliserande. Bara att välja.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer