Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Little Stereo

Aktiv medlem
Alltid titta över vänster eller höger axel ett ögonblick före sidoförflyttningar/filbyten på cykel i fart. Får man även lära sig på trafikskolan för moped/MC. Helt enkelt sunt förnuft. Som många uppenbarligen saknar sedan smartphones käkat upp mänsklighetens allmänna omdöme.

MAn får nog kallt räkna med att det alltid finns någon som är snabbare såg jag håller helt med. Titta först !

BFS

Aktiv medlem
Var lite stum och seg i benen, men blev inte trött. Var bra klädd. Hade sällskap av månen, stjärnor och:
20210324_224001.jpg

Mange.

Aktiv medlem
Stumma ben imorse, Tänkte att köra lite trendigt grus påväg till jobbet blir ju festligt.
Sagt och gjort så tog jag vägen förbi Edsviken längs vattnet. Fantastiskt härligt. Imorgon är det fredag

Bonicon

Aktiv medlem
Hemmakontoret blev för trist och jag for in till kontoret, mest för att kunna få cykla i det sköna vädret. Satt där ensam i ett eget konferensrum och gjorde 5-6 onlinemöten i Teams innan jag cyklade hem igen. Men med 30 km på kontot var det värt det...har ju precis börjat med pendling så det finns fortfarande potential att slipa minuter från tiden, körde också gravelbiken med för lite tryck i däcken, känns lite seg på asfalten...

staine

Aktiv medlem
Stumma ben n00big gammal gubbe tung packning eller rostig cx. Vet ej vad att skylla på men tokkränkt vart man då pr0-cyklisterna stod som spön i backen denna soliga dag. (Cph)

zodah

Aktiv medlem
Stumma ben n00big gammal gubbe tung packning eller rostig cx. Vet ej vad att skylla på men tokkränkt vart man då pr0-cyklisterna stod som spön i backen denna soliga dag. (Cph)
pr0-cykliste är de jobbigaste. Man blir ju jättetrött av att försöka hänga på.
Själv så gjorde jag en vuÄlta på pendelcrossen. Det var glest mellan cyklisterna och alla elitpendlare lyste med sin frånvaro.

Emil777

Aktiv medlem
Varmare än väntat. Och mjukt och kladdigt på grusvägarna med hål som gjorde att framskärmen skakade loss.
Men ack så härligt att cykla på måndagmorgonen.

Så snart delar kommit blir det premiärdags för nya pendelcykeln (Cube Nuroad) 💥⚡️✨å

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Kände mig sliten och bestämde mig för att rulla lugnt. Det gick sådär pga generöst med andra cyklister att försöka ta sig om. Blev även stekt av såväl elcyklist med bockstyre som rawbike med cykelkärra.

staine

Aktiv medlem
Grattis alla ni som har barn som cyklar!
Jag har själv lyckats lite halvdant. En son som kört VR en gång iaf :p

gsb

Aktiv medlem
Dagens pendling påminnde rätt mycket om det senaste årets. 16 trappsteg från kaffebryggaren till datorn,

Mange.

Aktiv medlem
Märkligt väder imorse, 120% luftfuktighet?
Det regnade inte men jag var väldigt blöt och det droppade från hjälmen när jag kom fram till jobbet

simson

Aktiv medlem
Vinstlott idag, motvind till och från jobbet men vi hade iallafall tur med vädret 😃
Kryakämpa gubbs
Fuckcancer
Mange

WSMC

Aktiv medlem
Fantastiskt till jobbet med fågelkvitter i gryningen.
Hemvägen kantrades av strålande sol och en välbehövlig vätskepaus i det mysiga vårvädret.

Peter G

Aktiv medlem
Tog en sväng till butiken runt 19:30 då kom det hagel! Skön tur ändå.

Bilagor

• IMG_2969.jpeg
    IMG_2969.jpeg
    899 KB · Besök: 38

Akronym

Aktiv medlem
Går upp och äter frukost och tänker att fan det är blött men det är ju åtminstone plusgrader :D
Sen kom blötsnön....wahoon gick från att visa +1 till 0, och sen ner till -2
Skulle nog satt tillbaka stänkskärmarna efter helgens meck ändå 🤦‍♂️

Bilagor

• 20210407_062108_001.jpg
    20210407_062108_001.jpg
    467.6 KB · Besök: 24

Berk

Aktiv medlem
Går upp och äter frukost och tänker att fan det är blött men det är ju åtminstone plusgrader :D
Sen kom blötsnön....wahoon gick från att visa +1 till 0, och sen ner till -2
Skulle nog satt tillbaka stänkskärmarna efter helgens meck ändå 🤦‍♂️

Finn pendlingsväg dock (förutom när man möter trafik)! Var är det?

Akronym

Aktiv medlem
Finn pendlingsväg dock (förutom när man möter trafik)! Var är det?
Svinningevägen sista biten innan Vaxholmsvägen.
Hyffsat fint och möte är inte så jobbigt, värre med omkörningarna. 70 väg och både mycket krön och kurvor. Försöker komma iväg vid 5 för att undvika det mesta av trafiken dock

WSMC

Aktiv medlem
Svinningevägen sista biten innan Vaxholmsvägen.
Hyffsat fint och möte är inte så jobbigt, värre med omkörningarna. 70 väg och både mycket krön och kurvor. Försöker komma iväg vid 5 för att undvika det mesta av trafiken dock
Då du verkar bekant med området passar jag på att ställa en fråga om vägframkomlighet:
Går det att cykla längs med roslagsbanan mellan Rydbo och Gottsunda?

Akronym

Aktiv medlem
Då du verkar bekant med området passar jag på att ställa en fråga om vägframkomlighet:
Går det att cykla längs med roslagsbanan mellan Rydbo och Gottsunda?
Nu pendlar jag normalt mellan Åkersberga och Vaxholm men i höstas hade jag en vecka då jag pendlade in till stan. Vägen mellan Täljö station och Rydbo är hårdpackat grus och är ganska fin tycker jag.
Finns ett parti som ligger rätt lågt jämfört med omgivningen som jag kan tänka mig är rätt blött och tråkigt nu på våren
Lite bredare däck är att rekommendera

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer