Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Första dagen på ny pendlarrutt Hägersten - Mörby. Så klart lite trist genom stan, och inte supercharmigt längs E18 från Roslagstull (samtidigt som det är några bra slakbackar att bita i där), men det är ändå en helt funkis sträcka på det hela taget.

Just denna dag bjöd på mycket sparsamt med med/motcyklister, och en del utmanande modd-över-isgata på gatorna i Vasastan (vilket mest är lattjo), och några riktigt snygga Stockholmsvintervyer.
Häpp, jag har sen en dryg månad tillbaka en ny kollega som cyklar från Hägersten till Mörby.

Utan anmärkning.
IMG_3762.jpg

Det skönaste tycker jag är att pendlingen går lite snabbare, nu är jag nog nere på ett snitt runt 40 min för mina 16,5km trots 47mm däck (de är oerhört bekväma varje fall). Jag är betydligt klokare nu än för ca 10 år sedan, stannar vid alla rödljus, det gör att pendlingen får lite intervall karaktär samt att man överlever, inget fel i det.

Arbetslös i dag. Ett planerat besök på Bauhaus urartade totalt till en spontanrunda till Vissvass, denna gången vart det en tvättäkta motsols-runda, hem via Tyresö-Älta, jess! :)
Bauhaus får snällt vänta till en annan dag.
(vuÄltan känns väl rätt sabbad nu med allt skit de gör längs Örbyleden? På båda sidor dessutom :( )

Sittandes med sviterna av Wuhansnuvan kan bara önska sig cykelpendling. Det här suger verkligen
Krya, hoppas du klarar dig från långtids-C.
Känner flera som verkligen är påverkade, kan knappt gå till affären utan att vila halvvägs. Då pratar vi tränade 30 åringar. Snacka om förlust av livskvalitet.

Idag var hempendlingen riktigt trevlig med medvind och nysopad väg. Extra grädde på moset var att jag mötte en en tjej på tempocykel som vände strax innan möte så då for den lilla djävulen i mig och jag jagade ikapp och la mig på lagomt avstånd bakom och tog rulle. Kan säga att utsikten var riktigt trevlig idag.?☺

Sittandes med sviterna av Wuhansnuvan kan bara önska sig cykelpendling. Det här suger verkligen
Krya, hoppas du klarar dig från långtids-C.
Känner flera som verkligen är påverkade, kan knappt gå till affären utan att vila halvvägs. Då pratar vi tränade 30 åringar. Snacka om förlust av livskvalitet.

Skumt, trodde att det var oerhört ovanligt att unga starka vältränade personer drabbades av långtids-C men det kanske är vanligare än vad jag förstått. Däremot är det definitivt vanligt att smak och/eller lukt påverkas under en period (vilket kan vara mycket irriterande det också, när t.o.m. ölen smakar illa då har det gått för långt).

Hur som helst får vi hoppas att @Fjärdebrunn knäcker det här och strax är tillbaka ute på vägarna.

Fördelen är väl varje fall antikropparna man (oftast) får, kroppen som fixat dem naturlig väg fast det spelar i och för sig mindre roll när man ändå "tvingas" sätta i sig något kemiskt hopkok så småningom (vaccinet). Astras har väl nyligen stoppats tex, "intressant".

Senast ändrad:
Plattläns och utsikt över två elmoppar som tävlade i rödljuskörning och sen blev ifattåkta av nån stark på cyklist på skanstullsbron ?
Önskar att jag hade så starka ben och en gravel?
Kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange

Medvind och pigga ben uppmanade till lite motlutssprättande

Du har just lärt mig ett nytt ord, "motlutssprättande", toppen. Ja, ibland spritter det i benen men inte alltid.

Jag är ju äldre och klokare nu, försöker ignorera när jag blir omcyklad, för det mesta går det bra men inte alltid. Dock ganska störande med elcyklister som cyklar om en i uppförsbackarna bara för att jag cyklar om dem nerför, never ending story, kan de inte bara ge upp liksom så att jag slipper farliga omkörningar?

Annars ursäktar jag mig själv "Ok, han vet inte att jag redan cyklat 20-30 mil den här veckan och har feta trögcyklade 47 mm däck annars tar jag honom vilken dag som helst i veckan." ;-) Unga fartdårar som bränner förbi rödljusen är en annan story, för deras skull hoppas man det går bra men jag bryr mig inte för fem ören om de är "snabbare" eftersom de fuskar. ;-)

Sedan finns ju en del som bara är allmänt förbannat snabba/starka, då kan man skylla på sin ålder. Cykeln kan man skylla ibland också, det är ju en materialsport.

Så jag har alltid något att skylla på, mycket praktiskt. I löpning är det betydligt svårare att hitta ursäkter.

Senast ändrad:
Medans alla zwiftar skapar jag nya segment för stravahets på pendlingen.
Känns som ett rimligt sätt att hålla koll på intervaller och utveckling.
Idag var det ju så magiskt, medvind och sol. Lite kyligt ute men det löser sig om man trycker lite hårdare på pedalerna.
Omväg genom Ulriksdalsslott och vidare till Stora skuggan. Fantastiskt att ha såna områden så nära city.

Sista pendlingen den här veckan och om inget ändras inom en halvtimme så blir det medvind .
Trevlig helg alla
Kämpakrya gubbs !
fuckcancer
Mange

Ingen medvind men i alla fall sidovind. Sol och 3-4 grader, helt ok! Blev omcyklad av en Movistar (tror jag) cyklist, måste ju varit ett proffs ju ?

Trevlig helg alla, på söndag väntas sol och +8

Halvseg pendling in på morgonen på samma tråkiga grussträcka som man nött en miljon gånger nu. Nytt bakhjul till pendlaren trillade ner i brevlådan i fredags, känns tryggt att slippa det gamla krokiga fanskapet. Ingen fälgtejp hemma så drog icke-slanglöst på nån gammal G-one som låg och skrotade i gömmorna. Rullet helt ok faktiskt även fast det känns lite stumt.

Hjulet blev ett billigt 29 QR CL från shimano vid namn wh mt500. Inte impad av vikten (men man får väl vad man betalar för) men kvalitetskänslan är verkligen på topp. Tyckte det var ID 21 på fälgen när jag läste förut men det var visst 24. Lite lustig form på däcket blev det men inga problem. Så nöjd att det förmodligen blir ett mt500 framhjul också.

Slutar vid 12 redan och då blir det en sväng på bolaget för två bärs, sen liten 2-3 timmar omväg hem i 11 grader. Ska bli fantastiskt väder hela veckan lovar dom nu.

Det där jävla viruset är läskigt. Ta det lugnt. Var själv sänkt i nästan 4 månader av det. Orkade ingenting, men börjar komma igen nu.

Extremt lynnigt med Corona, just att det slår så otroligt olika mot olika personer både under själva sjukdomsförloppet men även efteråt.

Själv (runt jul) fick jag det men upplevde det lindrigare än en vanlig förkylning. Att jag fick det var ingen jätteöverraskning eftersom min dotter som var på besök fick det först så det var bara att vänta och se vad som skulle hända med mig... Ingen direkt snuva eller hosta men lite feber (max 38 tror jag) + även lite kallfrossa under ca 3-4 dagar, dottern (19 år när hon fick det) lite sjukare men inget dramatiskt (mest att hon fick högre feber).

Det som däremot störde mig var väl att doft och smak blev lite diffust/luddigt en period efter, att tex öl och kaffe smakade skit. Har inte märkt att min fysiska kapacitet tagit stryk på något sätt efteråt, pga ett Zwift/trainer inköp tränar jag t.o.m. mer nu än innan jag fick Corona och kroppen svarar (superkompenserar). Jag testade positivt för antikroppar.

Senast ändrad:
-1, lätt medvind och en blek sol på himlen. Riktigt gött. Har mulet väder, motvind och +5 att se fram emot i kväll...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp