Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Nån sorts rekord i mängd bilister som antingen var dubbelparkerade, eller på väg in eller ut ur parkeringsfickor just när jag skulle passera. Var jag osynlig idag? Men vädret var fortsatt härligt och fredagsmyset lockade så det påverkade inte humöret!

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Avstod lunchpasset i källaren på jobbet när en skånk meddelade att den inte ville. Blev istället snackig hemrull med yngre sonen lite sent. Sista biten utan handskar!
C618E701-16F5-4C2D-81A5-14A78AB3D127.jpeg

IM

Aktiv medlem
Första turen för året med SS:n. Läskigt att cykla utan att sitta fast ordentligt, det blir nog till att åtgärda vid tillfälle. I övrigt är det svårt att sammanfatta med mindre än "helt underbart".

På hemvägen blev jag helt oförhappandes bjuden på en psykisk diagnos av en generös bilförare. Visst är det något speciellt med 30-sträckor... 🤔😁

BFS

Aktiv medlem
Spårigt och isigt till jobbet. Medvind. Spårigt, isigt, oförutsägbart och blött (inkl lite regn) på vägen hem. Motvind. Inte speciellt bra cykelföre.

BFS

Aktiv medlem
Då vädret varit på plussidan under natten (och gårdagens väder mjukat upp is och snö) tog jag fatbiken. Jag ville inte skära ner i ett bristande snötäcke. Marken hade varit kallare än termometern visade och det gnistrade. Hade både vind och fullmåne i ryggen.
20210228_081915.jpg

Några kilometer från jobbet gjorde jag vinterns första och andra vurpa. På is, som såg rätt okej ut, stack bägge däcken rakt åt sidan. Landade tungt på skinkan men utan att göra illa mig. Ingen bevittnade fallet. Tur i oturen. Tog mig knappt därifrån då det var brutalt halkigt. Tog mig några hundra meter innan jag gjorde andra vurpan (i samma stil). En åskådare. Tog det ännu lugnare, cyklade om en kille som ledde sin cykel (och som halkade till just innan jag skulle passera) och gjorde tredje vurpan just utanför omklädningsrummet. En kollega fick se mig drösa omkull.
På hemvägen var det mer det underlag som jag förväntat mig på väg till jobbet. Varmt, blött, is och packad snö i olika stadier av förruttnelse. Vinden hade tilltagit och låg mot. Skar aldrig ner så det var ganska odramatiskt, men det var blött (inga skärmar) och tungt.
20210228_152440.jpg

Emil777

Aktiv medlem
Nytta o nöje. Äntligen!!
Blir säkert mjukare o kladdigare på hemvägen...😬
BB4933ED-65D7-4B85-8E0A-59950E018DD5.jpeg

simson

Aktiv medlem
Lite motvind hem igår , lite motvind till jobbet idag meeen soligt på eftermiddagen och en ljusstrimma på himlen på morgonen. 😃👍
Fuckcancer
Kämpakrya gubbs
RIP Anders

staine

Aktiv medlem
Jag var förbi jobbet och tog en kaffe. Så det räknas väl som pendling?
Sen skulle jag göra en BC aka Tyrestarunda.
Vid skylten (vid Åva) tog vettet och modet slut. Hade velat komma över till Tyresö men Kartan på mobilen var inte allt för detaljerad.
Så efter en runda på campingen palla jag inte leta efter vägen så jag fegade och åkte tillbaks samma väg, Brandbergen och där. Var väl typ 100m från den rätta stigen.
Men det vart en rätt fin runda ändå. :)

4BF3C08E-B0B2-42B3-A8B6-A705C5DF5225.jpeg

simson

Aktiv medlem
Blev kortkortpendling bara in till city tidigt imorse , flytt till södermalm för ett litet jobb ,
å så kort hem ,
tur med lite motvind så att jag blev lite svettig iallafall.
Mange

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Häromdagen surade jag över att min verktygsflaska hade blivit stulen från cykeln när den stod på innergården vid jobbet. Blev väldigt förvånad när jag i morse fick se att den stod på arbetsbänken i garaget. 🙃
För övrigt var det en skön medvindspendling på torra vägar i nån minusgrad. Fortfarande vintersvålarna på.

simson

Aktiv medlem
Kyligare än vad jag trodde imorse och för lite kläder , frös för första gången den här vintern , klantigt jag kunde ha tittar på termometern först🤪.
Grym medvind på hemvägen , skönt.
ska visst bli ytterligare några grader kyligare imorgon, jag som trodde vintern va slut😜.
Fuckcancer
Kämpakrya boys
Mange

BFS

Aktiv medlem
Minusgrader bägge vägarna. Underlaget väldigt skiftande. Kul med torr asfalt, trist med väldigt spårig is, med djupa diken/bilspår i isen där man får vara på helspänn och styra med kroppen. Höll mig dock på hjulen.

Emil777

Aktiv medlem
Fruset underlag både dit & hem - skönt! Frusna hästhovsavtryck skakade om under halva resan.
Längtar till sommardäcken...🙂

simson

Aktiv medlem
Trögt i motvinden imorse , gick bättre på vägen hem med medvind , hamnade i någon sorts elcykelrace på Götgatan där det gällde att bränna så många rödljus som möjligt(de tog alla ) ,
låg ca 10sek bakom och hade grön våg , men vid Ringvägen fegade de ur å stannade , korsande buss (som hade grönt ) lämnades förtur 👍.
Trevlig helg alla
Fuckcancer
Kryakämpa gubbs
Mange

Vegan

Aktiv medlem
+2, torra vägar, solen i ögonen och en isande j*vla motvind. Våren kändes avlägsen...

Peter G

Medlem
Skön tur till jobbet nya cykeln rullar bra med dubbdäcken, hade ett uppehåll i en månad med cyklingen då jag åkte omkull på min Cannondale Bad Boy. Jag klarade mig fint men utan dubb på den cykeln så slog jag till på en ny.

Bilagor

• 3626D8AD-3E39-4582-8E8E-792190862263.jpeg
    3626D8AD-3E39-4582-8E8E-792190862263.jpeg
    1.4 MB · Besök: 16
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer