47mm sommardäck på xxl hojen så det funkar fint trots vissa lynniga partier, tror inte jag orkar byta tillbaka till dubbdäcken igen. Det var soligt och fint i morse varje fall. :-) Återstår att se hur länge jag behåller dessa jättedäck dock (sannolikt någon Kina variant).
Däremot höll jag på att slänga ut min Kickr genom fönstret i natt, jag är sorgligt dålig på att meka cyklar........ ;-) Efter att ha fixat framväxeln med fransig vajer så försökte jag förgäves fixa missljud från både växel 9, 10 och 11 (i synnerhet nian var skum med lite kedjehopp) men det kanske inte spelar någon roll, räcker med att jag kör med stora drevet fram ändå med trainern. Just växlarna 9, 10 och 11 hör väl till de absolut minst använda ändå, behöver man bry sig? Fattade inte om det var något med antingen kedjan, vajerspänningen, en trasig tagg eller om det enbart berodde på den ofördelaktiga vinkeln för kedjan. Både kassett och kedjan är så gott som nya. Får väl roa mig med att prova kassetten från racerns hjul istället för att därigenom åtminstone försöka ringa in problemet. Eller om det möjligen är Kickr som ger en något pytteliten annan passform jämfört med hjulet vilket skulle förklara en del svordomar. Växeljusteringskurs för dummies behöver jag. Börjar dock bli rätt bra på att ta av och sätta på kassett samt dissekera dem, alltid något. Jag är fortfarande arg, skönt att skriva av sig frustration...