Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Elgstrand

Aktiv medlem
Vintern har dödat min cykel

20210215_155033.jpg

elhund

Ny medlem
Förutom det målnlika kraterlandskapet runt Tuletorget i sumpan gick det bra. Ovanligt varmt kändes det som, frös varken om händer eller fötter förbi Pampas. Sommarshorts till helgen?

staine

Aktiv medlem
Åkte till cykellagret i (Ursvik? Ulriksdal?)
Inte så jättekvinnlig snöröjning precis på många ställen. Västberga allé är ett skämt. S:t Eriksbron, ja vad säger man. Bilar here we come! ;)

Elgstrand

Aktiv medlem

staine

Aktiv medlem
Solskenshistoria mitt i snöeländet. Ändrade kvällsplaner gjorde att jag efter jobbet drog iväg in till stan utan framlyse, tänkte, aja det får väl gå.
Hamnade vid evighetslånga rödlyset vid Sturegatan/Karlavägen. Jag smög iväg när det fortfarande var lite rött. Men gröna gubben hade iaf börja lysa. Två unga konstaplar i bilen bakom mig kände sig väl till slut, det kan man ju fatta, nödgade att stoppa det framrusande ekipaget, särskilt som jag dessutom skippade cb på Sturegatan upp mot Valhallavägen, av i och för sig förklarliga skäl.
Nåja, en sedvanlig uppläxning följde där jag åtminstone hann inflika att det minsann inträffat dödsolyckor även då cyklisten kört mot grönt! Mitt skryt om 30 års åretruntcykling bidrog eventuellt också till utfallet.
En fet räkning på (2000kr?) väntade pga saknat framlyse plus missat rödlyse men den utomordentligt trevlige konstapeln (i ungefär halva min ålder) gav en saftig straffrabatt på närmare bestämt 100%. Jag bugade och bockade och blev så till mig att jag lovade promenera de sista 500 metrarna bara för det. Det finns snälla människor där ute trots allt. :)

simson

Aktiv medlem
Kort sammanfattning av hemvägen,
först halvläns å sen plattläns ,
hade sällis
en stund av nån på en fatbike med bra fart under hjulen , kul att se en utan eldrift👍
kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange

KjellF

Aktiv medlem
Min hem till hem pendling blev en hem till semla till hem pendling idag. Jobbet bjöd på en semla på lokalt fik och den kunde jag inte missa. Inget smakar som gratis semlor på kvalitetsfik.

DarkMatter

Aktiv medlem
Visa bilaga 470227
Blev tvungen att stanna och ta en xanor efter att kört om den här snubben. En fulminant blinkande Led och laser-psykos. Extremt störande och bisarrt. Notera ryggsäcken med tredubbla batteripack.

Puh...
Den där saken har jag nog också stött på några gånger längs Bergslagsvägen/Drottningholmsvägen...
Kan ju omöjligt finnas fler än en av dem...

sailor

Aktiv medlem
Ljuset är tillbaks vilket är skönt. 29' fullgung drog om mig fint då min 26' helstela mtb var klart oroligare på den moddiga vägen.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Betydligt mycket skönare i medvinden hem. Sög hjul på (läs: låg några coronacykellängder bakom) en raphastekare vid Roslagstull. Tyvärr skiljdes våra vägar ganska snart.

Mange.

Aktiv medlem
Motvindsjävel och bonusar.
Imorse på roslagsgatan så skulle jag precis runda en dubbelparkerare när han slänger upp dörren och jag får kasta mig åt sidan för att inte bli träffad av dörren. En caddy för att få fart på fördomarna.
So far so good. För att få lite mer spänning i tillvaron så var det en annan som skulle svänga ur en parkeringsficka precis mittemot. Dvs jag höll på att lägga mig fint över en motorhuv. Klarade den härliga manövern med bravur.

simson

Aktiv medlem
Motvindsjävel och bonusar.
Imorse på roslagsgatan så skulle jag precis runda en dubbelparkerare när han slänger upp dörren och jag får kasta mig åt sidan för att inte bli träffad av dörren. En caddy för att få fart på fördomarna.
So far so good. För att få lite mer spänning i tillvaron så var det en annan som skulle svänga ur en parkeringsficka precis mittemot. Dvs jag höll på att lägga mig fint över en motorhuv. Klarade den härliga manövern med bravur.
Hantverkare?😜

simson

Aktiv medlem
Fin sidvind idag , både morgon å kväll.
Vågar man kasta bort dubben bak å bara köra med det fram ,ska på jobb uppe på jobb lite längre norrut imorgon, hur ser det ut genom Solna längs E4an?
Kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange

Fänkålsulven

Aktiv medlem
...
Vågar man kasta bort dubben bak å bara köra med det fram ,ska på jobb uppe på jobb lite längre norrut imorgon, hur ser det ut genom Solna längs E4an?
Från Norrtull till Järva Krog är det med några kortare undantag barmark. Om du ska vidare norrut är det mycket sämre snöröjt därifrån och upp förbi golfbanan om du tar västra sidan om E4. Östra sidan förbi stallet har jag inte cyklat på länge. Det är alldeles för brant uppförsbacke där 😀.

simson

Aktiv medlem
Det gick bra imorse ( förmodligen tack vare medvind) lite is/ snö genom frösunda , annars nästan torrt faktiskt , på hemvägen var det tyngre med fiiin sid och motvind var riktigt sliten när jag kom hem , tur att det är fredag imorgon 👍😃👊
Kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange

staine

Aktiv medlem
Nytt härligt rekord: 4 km normalt blev 5 med omvägar inkl. bilvägar. Tog 25 min. Snittfart riiktigt nöjd ;)
Jag kom att tänka på cx-loppen man ser i Belgien, sandcyklingen ser nästan lätt ut men det är den fan inte. Även om sanden byts mot snö.

Salabaladala

Aktiv medlem
Vad hände med vädret? Minus 15 förra veckan och slaskiga plus tre idag. Tog ändå en extra två timmars runda hem, har varit lite lat i veckan med cyklingen. 100 meter hemifrån får jag framväxelreglagespaken handen. En av dom sista orginaldelarna på min trogna pendlare. 9 år och 5 månader helt okej hållbarhet.

Bilagor

• 20210219_152522.jpg
    20210219_152522.jpg
    492.9 KB · Besök: 53

BAPEsta

Aktiv medlem
Någon i norra Stockholm som vet om man kan cykla till Barkarby via Norra Kolonnvägen och Akalla? Byggs ju en massa kring E4an, speciellt där vid tunneln från Sollentuna till Järvafältet där Knistavägen möter Norra Kolonnvägen.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Någon i norra Stockholm som vet om man kan cykla till Barkarby via Norra Kolonnvägen och Akalla? Byggs ju en massa kring E4an, speciellt där vid tunneln från Sollentuna till Järvafältet där Knistavägen möter Norra Kolonnvägen.
Knistavägstunneln under E4 öppnade igen för cykel- och gångtrafik häromdagen. En månad före tidplan!

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Ah, så där ska inte vara några problem att cykla förbi, ner mot Akalla och klättercentret?
Nu har jag inte cyklat där själv efter tunnelöppningen, så jag ska inte lova för mycket. Men Norra Kolonnvägen är den väg kommunen hänvisat till som alternativ medan tunnel varit stängd, så jag är ändå hyfsat säker på att det ska gå bra att komma fram den vägen till klättercentret.

Vintern har ätit upp mina Fulcrumekrar så nu sitter det Prime DB- hjul på crossen. Mycket nöjd.. Nästan i jämförelse med att montera bort dubbdäcken i form av rullmotstånd och vikt

Då temperaturen verkar ligga på hyfsad plussida nästa vecka funderar jag på att plocka av dubbdäcken till fördel för Conti 4seasons i helgen.
Pendlar Hägersten- Slussen. Mest lokalgatorna nära hemmet som kan vara stökiga.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer