Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rejäl motvind + ösregn hela vägen från Drottningholm till city.
Grädde på moset i form av mötande dragspelsbuss som plöjer genom 1 dm djup vattenpöl som lustigt nog träffar just mig.
Den blev väl ”tvättad”....Körde skärmlöst men i fullt regnställ. Tämligen odramatiskt.
Lite festligt att bakbromsen som har saggat fick liv och bett i blötan.
Hej Våren, vilken del av "kom tillbaka" var det du inte förstod?Rätt blött på hemvägen också. Det gör inget om våren kommer tillbaka nu.
Krigade på i värsta skuren när jag kom fram till jobbet så skakade mina kollegor på huvudet ? Ganska soligt nu när jag tittar ut medans jag äter lunch ?
Imorgon ska det bli fint väder ???Motvind men jag bryr mig inte ,
15grader varmt och sol (å lite regn ) härligt ?
Ja jag håller med dig, dom är bara avundsjuka och lata Ha! Jag kan äta 1 kg godis utan problem och wienerbröd det kan inte dom ?Ganska udda att det är så i modern tid att folk kan skaka på huvudet för att man rör på sig samt den ofta överdrivna känsligheten mot väder och vind. Det anses tydligen inte naturligt bland alla att man rör på sig längre, i synnerhet inte om det regnar, då går det för långt. Folk som mår så jäkla dåligt här i Norden kanske borde fundera på att flytta? ;-)
Tänker mig på Vikingatiden, den här dialogen borde varit otänkbar.
"Var ni ute och seglade i dag, det var ju så regnigt och kallt, är ni galna!?"
Vikingarna: "?"
Galet!!Vaknade av att min chef ringde och frågade vart jag befann mig. I soffan svarade jag nyvaken ( Sover på soffan pga gravid snarkade sambo ). Fel svar! sa chefen, du skulle varit på plats för en timme sen!! Jaha..
Ribban var lagd, nu blir det bråk på jobbet.
Klär snabbt på mig och rullar iväg och möts av vad det verkar som andra sjusovare. Ingen verkar kunna förstå hur man sköter sig i cykeltrafik, det körs mot rött, folk försöker cykla om varandra men orkar inte och fuckar upp för alla andra.
Alla nyblivna covid-19 cyklister saknar väl erfarenhet av klungkörning och blir lätt hispiga av medtrafikanter intalar jag mig själv.. Fram kommer jag iallafall och snabbt hoppar ur bibsen, byter om, intar position i lokalen och råkar se schemat.
Min chef hade fel schema och fick uthärda mina utdragna pikar resten av arbetsdagen.
Jävla måndag
Rutinerat! :)Spanade in innovativa parkerings-skills vid massvaccineringen på Zinkensdamm ?Visa bilaga 490040
Så mycket ansträngning för att sedan låsa fast cykeln i en eker?Spanade in innovativa parkerings-skills vid massvaccineringen på Zinkensdamm ?Visa bilaga 490040
Hoppas du repar dig! :-)En löjlig vurpa ner i en buske pga överkuggande kedja - pga eftersatt underhåll - kändes onödig.
Snälla A-lagare fanns dock i närheten och ställde försiktigt ifrån sig ölburken innan de snällt hjälpte sin olycksbroder upp på benen.
Så dag 1 kändes ok. Men för den som inte är medicinskt skolad kan meddelas att periostsmärta över revbenen uppträder dag 3. Med besked. Ojojoj. Aj. Aj. Aj. :/