Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

tigern_1

Ny medlem
En trevlig medcyklist nedför tranebergsbron riktning mot Alvik igår som lät mig köra om med ett dubbelt "kör du!", trots att han redan låg i omkörningsfil och jag bakom en skalbagge med crashpad (noll sikt) till höger. Man blir glad.

Senast ändrad:

BFS

Aktiv medlem
Gårdagens pendling var solig och hade medvind bägge vägarna. Längsta grusvägen höll de på att asfaltera på hemvägen (som dessutom kantades med en trevlig fikaomväg med en vän). Hade jag fått punka hade det ändå varit en bra dag.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Säsongen när man drar på sig kort-kort utan att kolla termometer eller prognos har börjat. Skönt. Glömde kolla om reklamskylten vid Roslagstull som säger "Gör din cykel klar för vintern" fortfarande står kvar. Den är en påminnelse om att det gäller att njuta av sommarcyklingen så länge den varar.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Säsongen när man drar på sig kort-kort utan att kolla termometer eller prognos har börjat. Skönt. Glömde kolla om reklamskylten vid Roslagstull som säger "Gör din cykel klar för vintern" fortfarande står kvar. Den är en påminnelse om att det gäller att njuta av sommarcyklingen så länge den varar.
DC162A6D-391E-4B45-A305-AD15E2B2A6A7.jpeg

Skylten är kvar!

Peter G

Aktiv medlem
Gammal gubbjävel körde nästan på mig igår! Han hade stannat för mig vid ett övergångsställe men helt plötsligt så körde han framåt… jag vrålade högt tänkte nu är det kört. Jag tryckte vänster fot mot hans bil och vara nära att tippa neråt men det gick bra. Gubben bad om ursäkt iallafall. Jag vurpade med min Kawasaki ZX7-R för flera år sedan så jag vet hur asfalt smakar 😏

simson

Aktiv medlem
Blev tvingad till ett cykelbyte eftersom jag slicade sönder bakdäcket i sista skogsbacken 75m hemifrån igår ,
kan konstatera att heldämpat inte är bästa cykeln för pendling iallafall, men det blev väl lite extra träning kanske.😜

Bilagor

• 4589E907-69EC-4C06-883D-AE37AADB7D78.jpeg
    4589E907-69EC-4C06-883D-AE37AADB7D78.jpeg
    496.5 KB · Besök: 44

Vegan

Aktiv medlem
Lyckades med bedriften att sumpa medvinden en del av sträckan då jag skarvade på några km vilken förde mig genom 2 byar. Där jag fick lä.... Nåväl, det gick skapligt fort ändå 🚲💨

salle

Aktiv medlem
Märklig känsla att uppleva denna zombie-skygglapps-mentalitet bland fotgängarna i 08.
Kollar man aldrig lite till höger/vänster innan eller åtminstone när man korsar en trafikerad cb? Eller väg? Ens med småungar vid sin sida.
Det verkar så självdestruktivt på nåt vis.
Cyklade in till stora staden igår, första gången på väldigt länge. Den begynnande ölmagen saknar pendlingen men hjärnan är glad över att slippa alla incidenter, adrenalinpåslag +ANNAT.

x-country

Aktiv medlem
Insekter i ansiktet. Det gäller att andas med näsan och ha glasögon. Mötte ett cykelgäng imorse som tog upp hela cykelbanan. Vägrade åka av vägen så det var cm ifrån att mitt styre tog i den mötande idiotens styre. Vissa är uppenbarligen ouppfostrade. Ångrade mig efteråt att jag inte gav han en flara 😁

BFS

Aktiv medlem

Stol3n_Identity

Aktiv medlem
Insekter kan vi gott gnälla på. Håller andan vissa partier, där nåt myggliknande svärmar. Smakade också på en större okänd insekt häromdagen. Spottade ut den levande (troligtvis).

Äsch då, bara att svälja o se glad ut. Extra protein under cykelturen har väl aldrig skadat? 🤣🤣🤣

Nej men, man får se till o hålla käften stängd, tycker själv det kan vara lite svårt när det kommer uppförsbacke och man behöver all luft som går att suga in sig 😅😁

adrianm

Medlem
Ovanligt många laxar på Liljeholmsbron i morse. Fick sin förklaring på hemvägen då skylt sa att norra cykelbanan på Liljeholmsbron är avstängd ”på grund av skada”.

Trafikljuset för att komma över till andra cykelbanan är typ 2minuter rött och 5sekunder grönt för cyklister. Skojar inte, normalt hinner man bara till mittrefugen innan det blir gult.
Självklart kaos och säkert 50 cyklister i kö när jag kom dit. Tur att det är fint väder och alla verkade glada ändå.

Bonicon

Aktiv medlem
Första pendlingen på länge, pga av en 3-veckors kurs med närvaro onsite. Hade preppat min gamla Checker Pig dagen innan med en gerilla-tubeless setup fram, och skiten höll luft under natten. Så provfarten blev skarp, men jag packade med hela kittet för att kunna byta till slang, och dessutom regnställ eftersom det var utlovat åskstorm och definitivt regn...så med MAC:en och mackan var ryggan full, men jag var ju redo för allt, solen sken naturligtvis och framdäcket sjöng fint på asfalten, efter 15 km tvärs genom München var jag framme vid industrihotellet där kursen hålls...38 min, utan att pusha...hmm, att gå från 110 till 88kg har vissa fördelar (max bänkpress definitivt ej en av dem)... Det är dock i detta läge jag inser att jag inte tagit med något lås. Scheisse. Lite skumma blickar då jag travar in med my precious över axeln och stuvar in den bakom skrivbordet. På lunchen dunkar jag mackan på under 5 minuter för att sen ha nästan en timme cykling -- drar ut till den norra delen av English Garden och sen upp efter Isarfloden...underbar natur, trails överallt, kommer att utforska där varje dag jag kan under de kommande veckorna.

Bellyboy

Medlem
Jag förstår varför bilister ogillar cyklister. Sommarpendlarna stannar sällan mot rött, fladdrar över hela vägen och signalerar knappt vad sväng/stop. Svårt att försvara ens hobby med facit i hand. Annars har den sista tiden varit rätt skön pendling, har medvetet skippat bibs osv för att hålla farten nere.

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag förstår varför bilister ogillar cyklister. Sommarpendlarna stannar sällan mot rött, fladdrar över hela vägen och signalerar knappt vad sväng/stop. Svårt att försvara ens hobby med facit i hand. Annars har den sista tiden varit rätt skön pendling, har medvetet skippat bibs osv för att hålla farten nere.

Ja, jag föredrar nog min tunga hybrid med ganska breda däck för pendling i Stockholm av säkerhetsskäl, spd skippar jag också (åtminstone hittills). Tycker det går tillräckligt fort ändå, bara att man får lite bättre kontroll och kan reagera väldigt snabbt på skumma situationer.

Men för träning när jag transporterar mig utåt landsvägarna med min racer så häpnar jag över hur exceptionellt stor skillnad det är på cyklar, som natt och dag. Elcyklister och andra har absolut inget att sätta emot en racer. Racercyklar är verkliga monster och underbara att cykla på. :-) Men nej, man kan inte ligga på överallt, långt därifrån.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Vid start kändes världen nytvättad, sval och fräsch efter nattens regnväder. Temperaturen steg dock snabbt och väl inne Stockholms innerstad var den uppe högsommarnivå igen. Svetten rann. Hög tid att låta hjälmen följa med in i duschen igen.

Bellyboy

Medlem
Ja, jag föredrar nog min tunga hybrid med ganska breda däck för pendling i Stockholm av säkerhetsskäl, spd skippar jag också (åtminstone hittills). Tycker det går tillräckligt fort ändå, bara att man får lite bättre kontroll och kan reagera väldigt snabbt på skumma situationer.

Men för träning när jag transporterar mig utåt landsvägarna med min racer så häpnar jag över hur exceptionellt stor skillnad det är på cyklar, som natt och dag. Elcyklister och andra har absolut inget att sätta emot en racer. Racercyklar är verkliga monster och underbara att cykla på. :-) Men nej, man kan inte ligga på överallt, långt därifrån.
Håller med, träning och pendling kan vara vettigt att hålla isär. Iaf i ett trafikerat Stockholm !

Bonicon

Aktiv medlem
Hade gott om tid imorse och tog nya vägar genom staden, på sista biten gick en liten glasbit från en sönderslagen ölflaska genom framdäcket, och efter ett par fina strålar gucka så var det bara att pilla bort den och Stan tog hand om resten. Imponerande, äntligen börjar vi bli vänner, Tubeless-teknologin och jag.

Med omvägar och lunchrunda 5 mil, blir hyfsad volym den här veckan...

Bonicon-CheckerPig-08.06.21-1.jpeg

simson

Aktiv medlem
Magiskt idag ! Halv sex imorse, regnet hade precis börjat torka upp men folk fegade(tog sovmorgon) nog för det var tomt. Efter ett tolvtimmarspass rullade jag hemåt vid halv sju , hamnar då ien cykeltrafikstockning vid slussen helt galet mycket folk , kul men rödljusintervallerna är definitivt inte anpassade för så mycket cyklister , hör nåt som skramlar bakom mig, en kille på en strippad postcykel rostig kedja som tydligen låg emot fästet till stödet, men huj vilken fart han höll , flög förbi nästan alla uppför götgatsbacken , kul att se att inte hänger på materialet om det går fort eller inte.😃
Fuckcancer
Kryakämpa gubbs
Mange

Bonicon

Aktiv medlem
Magiskt idag ! Halv sex imorse, regnet hade precis börjat torka upp men folk fegade(tog sovmorgon) nog för det var tomt. Efter ett tolvtimmarspass rullade jag hemåt vid halv sju , hamnar då ien cykeltrafikstockning vid slussen helt galet mycket folk , kul men rödljusintervallerna är definitivt inte anpassade för så mycket cyklister , hör nåt som skramlar bakom mig, en kille på en strippad postcykel rostig kedja som tydligen låg emot fästet till stödet, men huj vilken fart han höll , flög förbi nästan alla uppför götgatsbacken , kul att se att inte hänger på materialet om det går fort eller inte.😃
Fuckcancer
Kryakämpa gubbs
Mange
Det är väl som med Kronans gamla cyklar -- när man väl fick upp farten var de ju i princip ostoppbara av sitt eget momentum... (eller hade det nåt att göra med att man var 18?

staine

Aktiv medlem
Nu fick jag lite dåligt samvete.
Hötte med pekfingret åt en stackars polistjej i piket som just dammat ner i en gigantisk vattenpöl på S:t Eriksbron och därvid stänkte ner två promenerande killar i 25-årsåldern, totalt! De vart dyngblöta.
Tjejen hajade ju vad hon gjort, såg förskräckt ut, stannade till och allt.
Men killarna flinade bara och gick vidare.
Så min pekpinne var lite onödig, hon hade lärt läxan. Ingen är ofelbar.

weldion

Aktiv medlem
Nu fick jag lite dåligt samvete.
Hötte med pekfingret åt en stackars polistjej i piket som just dammat ner i en gigantisk vattenpöl på S:t Eriksbron och därvid stänkte ner två promenerande killar i 25-årsåldern, totalt! De vart dyngblöta.
Tjejen hajade ju vad hon gjort, såg förskräckt ut, stannade till och allt.
Men killarna flinade bara och gick vidare.
Så min pekpinne var lite onödig, hon hade lärt läxan. Ingen är ofelbar.
Men det är ändå bra att kolla statusen. Så rätt gjort av tjejen skulle man kunna säga.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer