D
Deleted member 63645
Guest
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Jag lurade regnet jag hann precis hem. ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såg också att den är kvar, förvånad att den fått behålla alla sina komponenter än så länge...Den står fortfarande kvar, än så länge så ser den hel ut…. Hoppas den hittar hem
Mange
Perfekt, då sticker jag ut nu och får säkert ösregn på mig.Jag lurade regnet jag hann precis hem. ?
Go!Perfekt, då sticker jag ut nu och får säkert ösregn på mig.
STÄM STÄM STÄM :)Nu fick jag lite dåligt samvete.
Hötte med pekfingret åt en stackars polistjej i piket som just dammat ner i en gigantisk vattenpöl på S:t Eriksbron och därvid stänkte ner två promenerande killar i 25-årsåldern, totalt! De vart dyngblöta.
Tjejen hajade ju vad hon gjort, såg förskräckt ut, stannade till och allt.
Men killarna flinade bara och gick vidare.
Så min pekpinne var lite onödig, hon hade lärt läxan. Ingen är ofelbar.
Ok, jag får väl svänga tillbaka in på cykelvägen. ;-) Vet inte varför men sista biten in mot centrum är jag inte helt förtjust i, jag får ta det lite lugnare. Men ja, jag blev överraskad när jag fick höra från en cykelvän att tex gruppen han cyklar med brukar undvika Stenhamra pga de som bor där ;-) Ängby CC tror jag även om han nog cyklar i flera grupper. Men möjligt de försöker ta hänsyn så mycket det går och det är ju schysst? Ängby CC öser väl iofs ofta på rätt hårt (om jag fattat det korrekt) och då kanske är lämpligt ta en annan väg för den sakens skull (hänsyn).Enda negativa från lokalbefolkning runt Stenhamra jag sett har varit mot cyklister på vägen. Håller man sig på cykelbanan längs Stenhamravägen (den är väl helt ok?) så har jag inte haft något problem alla gånger jag kört igenom. Solbackavägen brukar jag rulla på vägen i lugnt biltempo de 600 meter det gäller.
Det kändes som mycket mer än 5m/s men det var varmt och skönt?Motvind hem som vanligt fast av den snälla sorten (<5m/s). En duva fick in en fullträff på armen drygt 2 kilometer hemifrån så resten av innehållet i flaskan fick fungera dusch. TGIF ?
Vaknade av spöregnet mot fönstret men lagom till avfärd så hade det blivit duggregn istället ?
Cyklar landsväg till jobbet och en stor del av vägen är det ingen väggren (typ 15cm max utanför strecken) så faller sig naturligt att man håller sig i körfältet väl åt höger.
Mötte en buss och 2 personbilar varav den som var längst bak tyckte det var en kanonfin idé att köra om bussen i typ 120km/h när dom mötte mig.
Det goda humöret var plötsligt som bortblåst ?
Ännu värre är när man blir omkörd samtidigt som det är möte. Är det förresten ens tillåtet?
Till jobbet , bra.
Hem bra fram tills götgatsbacken , står upp bryter lite och pang ,vänsterfoten trampar luft men jag trillar iallafall inte , pedalen sprack å gled av axeln…
Petade på den å cyklade lugnt hemåt öm i ljumsken eftersom jag pressade pedalen inåt hela vägen , låsmuttern saknades så förmodligen lossnade den först å orsakade sprickan , två års åretrunt pendling , budgetpedal får vara nöjd att den höll så länge? .
MangeVisa bilaga 495965
Eller inte ser cykel över huvud taget :/Upplever det som om vissa bilister inte ser cykel som ett fordon och därför prejar ut en fastän man har företräde. Råkar ut för detta nästan dagligen hemma på en 30-väg med mycket parkerade bilar.