Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Mange.

Aktiv medlem
Var lite tidigt inne imorse så jag tog ett varv runt djurgården/gärdet.

Härlig medvind på hemvägen, så jag gjorde lite försök att cykla fort. Fick hyfsat bra utdelning på strava. #nöjdgubbe
IMG_20210617_084914.jpg

simson

Aktiv medlem
Kollade halva första halvlek på jobbet sen skulle det hetsas hem för att hinna se andra halvlek men pga av motvinden så missade jag halva den oxå , nåja såg målet iallafall
och det blev lite träning tack vare motvinden !?
Mange

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Kollade halva första halvlek på jobbet sen skulle det hetsas hem för att hinna se andra halvlek men pga av motvinden så missade jag halva den oxå , nåja såg målet iallafall
och det blev lite träning tack vare motvinden !?
Mange
Jag hade exakt samma upplägg, med skillnaden att jag inte fick så mycket träning i den starka medvinden.

jesperC

Aktiv medlem
Nice!
Hur har du satt fast Varian?
Ett 35mm nylonband (gammalt skärp) som limmades ihop i en loop genom de två fästöglorna på väskan. Sedan skruvades ett Garminfäste fast med två skruvar precis där banden limmades och ligger dubbelt. På så vis hjälper skruvarna till att säkra så att det inte lossar om limningen skulle gå upp.

Blev riktigt bra.
Sitter ordentligt men går fortfarande att flytta upp och ner beroende på hur mycket jag har packat i väskan.
PXL_114021721.jpg

(hittade en bild som kanske visar det lite bättre)

//j

Peach

Medlem
I fredags, den då varmaste dagen på året(?), mötte jag en kille ca 13:40 när jag var på väg hem från jobbet. Han cyklade i thermo-bibs och jacka. Hatten av!

Nu är jag glad att jag cyklar på Björnäsvägen i Stockholm - Inga bilar och ljudet av fåglar, tyvärr dock lite dålig asfalt.

simson

Aktiv medlem
Det var nästan ingen vind att tala om imorse men den lilla som var , var medvind, å nu snart hemfärd så har flaggorna vänt är det idag det händer medvind åt bägge håll!?
om så blir fallet så köper jag en triss!
Å sista veckan med den här utsikten
E461A51D-425D-4C10-94F7-DB62C8AA57C6.jpeg

Bonicon

Aktiv medlem
På Google Maps såg det ju definitivt ut som en vanlig cykelväg under motorvägen...

Bonicon-CheckerPig-23.06.21-Tunnel.jpeg

Hade lite extra tid idag och försökte hitta lite alternativa grusvägar hem från jobbet...här hamnade jag dock i ett militärt skyddsområde och fick vända om...blev trots det en trevlig runda.

simson

Aktiv medlem
Struntar från och med nu att kolla väderappar flaggor och SMHI det hjälper inte , blir bara dåligt ju , Lixom överraskningar åt fel håll typ jämt , liten regnjacka i väskan sen får det bli verkligheten . Bra pendling i övrigt.
Mange

Bonicon

Aktiv medlem
Man skall aldrig säga aldrig. Jag har, till exempel, för egen del ett inte helt oproblematiskt förhållande till min GPS. 😁
Jag är ju jäkligt analog i min cykling än så länge, inte för att jag har nåt emot teknologi, men det har aldrig blivit av med att köpa GPS, har ingen Strava etc heller -- jag försöker studera kartor och lägga lite rutter i skallen, sen blir det lite trial-and-error då jag åker vilse ibland, eller som idag då verkligheten är annan än vad en satellitbild visar. En kompass har jag, och oftast har jag några fast fixpunkter (Isarfloden, motorvägar, tåglinjer, TV-tornet) som hjälper till att styra upp det hela lite...man lär känna sin stad och dess omgivningar på ett helt annat sätt, med Muenchen är det rätt coolt att man aldrig är långt från att vara ute på landet, det är väl inte för inte det kallas en by med tunnelbana...

Mediokern

Aktiv medlem
Pendling (genom Sthlm) till kontoret på eftermiddagen. Lyckades pricka in skyfallet precis och blev BLÖT!!!
Regnjacka hjälpte men dåliga stänkskärmar och "vattentäta skor" gjorde att fötterna blev genomvåta!! Mysigt att gå om kring och det klafsar så där härligt när vattnet sipprar upp mellan tårna.
Men det var varmt i alla fall

RN

Aktiv medlem
För mig en tidig morgon med avfärd strax efter 6. Gick skapligt lätt idag och var nog det snabbaste jag cyklat till kontoret på länge. Sen blev det rödlysen inne i stan på slutet såklart men det räknas inte :)

Akronym

Aktiv medlem
Glad midsommar 😃
Fick draghjälp av en motionär som märkte att jag är lite nybörjare och inte orkade hålla riktigt samma tempo som honom.
Han låg bakom i första uppförsbacken och när han hörde att vi skulle åt samma håll och jag slackade efter så lät han mig ligga på rulle i 20km 😃
Första gången jag cyklat tillsammans med någon på landsväg. Riktigt lärorikt och kul

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Fick en u-svängande polispiket rätt framför mig Roslagsgatan. De hade tydligen slut på blinkersvätska också när de strax därefter skulle in till sidan och parkera. Men eftersom det var just polisen och vädret var så fint, vinkade jag bara och log.

Mange.

Aktiv medlem
Helt hjärndött imorse.
Nån ombyggnad vid korsningen från mariehäll så körde genom ulvsunda och tänkte ta vägen förbi karlbergsslott, där missade jag inte mindre än 4 skyltar med jämna jämna mellanrum mellanrum som säger att gångbron var avstängd. Så det blir mer omväg över kungsholmen..
Solens kompensation för veka ben var gött

simson

Aktiv medlem
Fint och odramatiskt till jobbet, på vägen blev det en liten incident med en elflakhoj , hen körde på mig vid ett rödljus på skeppsbron, rakt bakifrån men däck mot däck med två ledsna ungar på flaket , sumpar dessutom cykeldatorn så jag lät det vara hen hade det jobbigt nog ändå.
with great powers comes great responsibilities (man får va försiktig med gasen)😜
Mange

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer