Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

BFS

Aktiv medlem
Efter en månads kamp mot överhettning (vädermässigt en ovanligt varm semester) visade termometern på 14 grader. 14! Vindjacka på! Det kändes väldigt ovant. Men omväxling förnöjer. :)

BFS

Aktiv medlem
Idag var det första cyklingen i regn på länge. Cyklade förbi en rävunge som upptäckte mig först då vi var bredvid varandra. Den yttrade ett märkligt ljud (som mest lät som en plötslig snarkning) då den gjorde en 180-gradare i luften. Förvånad stod den och tittade på mig när jag cyklade vidare. När jag kom fram till jobbet regnade det, trots att jag såg blå himmel mellan molnen. En timme senare blå himmel och solsken (så det blir att cykla hem i motvinden i kortärmat/bent). Kunde varit värre.

Emil777

Aktiv medlem
Nu är det ensamt på cykelpendlingsfronten. Mötte en, förmodad, pendlare. (kutym är "pendlar-nicken")
Allting blir väldigt dammigt nu, grusvägen (gammal banvall) är snustorr. Ska man kanske prova vax på kedjan...

Provade en nyöppnad G/C-bana i morse.

Fint det är att cykla på sommarn 😀 !

Senast ändrad:

foobar

Ny medlem
Utnyttjade en snabb elkcooter för att sätta lite fina PR i Strava på morgonturen. Jävlar vad snabba dom är! Trevlig kille också som drog på rätt bra!

Hasse#7

Aktiv medlem
Tog mig hem också. Träffade en trevlig man på färjan hem. Han bor i Södertälje, jobbar natt i Vällingby. Nu var han på väg på cykel till jobbet. Planerade att cykla VR med sin bror om något år eller två. Jag började genast promota Slottsrundor och randocykling istället. ❤️🤣 Jag känner mig lite krokig men skall försöka igen imorgon.

Emil777

Aktiv medlem
Tog mig hem också. Träffade en trevlig man på färjan hem. Han bor i Södertälje, jobbar natt i Vällingby. Nu var han på väg på cykel till jobbet. Planerade att cykla VR med sin bror om något år eller två. Jag började genast promota Slottsrundor och randocykling istället. ❤️🤣 Jag känner mig lite krokig men skall försöka igen imorgon.

Hej Hasse#7, kul att det finns de som jobbar och pendlar denna vecka (känns lite ensamt).

Hur långt har du? Hur är rutten?
Jag har 22,6km, kortaste vägen (Falun-Borlänge) och den är otroligt fin ! (Är det därför jag längtar hem så fort jag klev av cykeln i morse)...

Emil777

Aktiv medlem
Nu tar vi semester jag och pendlarn'

Avslutar med en bild från vägen hem. Gick sjukt fort. Var det hemlängtan, att det var vindstilla. Att jag ötit en banan innan jag åkte hemåt??? Fin tur med fin fart.

Jag har alltid varit svag för järnväg, sol och grusvägar så jag var tvungen att ta denna bild.

82AB4D84-27C9-4705-BB08-BC4B07B7BEB9.jpeg

Hasse#7

Aktiv medlem
Hej Hasse#7, kul att det finns de som jobbar och pendlar denna vecka (känns lite ensamt).

Hur långt har du? Hur är rutten?
Jag har 22,6km, kortaste vägen (Falun-Borlänge) och den är otroligt fin ! (Är det därför jag längtar hem så fort jag klev av cykeln i morse)...
Från färjan till jobbet 21km enkel. Hemifrån till jobbet + färja (borträknad) 46 km enkel. Jag brottas med rehab från avsliten hälsena i oktober. Tog elbil idag, lite mör från igår. Försöker cykla imorgon igen.

Emil777

Aktiv medlem
Från färjan till jobbet 21km enkel. Hemifrån till jobbet + färja (borträknad) 46 km enkel. Jag brottas med rehab från avsliten hälsena i oktober. Tog elbil idag, lite mör från igår. Försöker cykla imorgon igen.
-Aha, bra jobbat med rehab och 46km ! Där fick jag litet perspektiv😄

Man ska alltid ha ett pågående rehab-projekt, har jag lärt mig nu när jag lämnat ungdomen bakom mig.
Håll i !
+ för elbilsdetajen

staine

Aktiv medlem
Jag tog färjan i dag. 70kr för bil - hutlöst! Hur har man råd med det? :/
(Själv plankade jag på cykel såklart ;))

Hasse#7

Aktiv medlem
@Emil777 Tack, nu cyklade jag ju inte mer än typ hälften, men hela turen är målet. Förr tog jag hela turen plus jobb, plus tre timmar beachvolley innan cykling hem. 🤣
@staine cykel på färjan är gratis. Bil blir rimligare med kort 30-dgr. 70kr enkel är dyrt men man slipper Stockholm.👍

staine

Aktiv medlem
Ja det är bra cykel är gratis annars hade man ju tagit en annan runda. Men för ett tag sen tog dom väl 10 spänn för cykel har jag för mig. Hutlöst som sagt, löjlich tom!

Hasse#7

Aktiv medlem
Ja det är bra cykel är gratis annars hade man ju tagit en annan runda. Men för ett tag sen tog dom väl 10 spänn för cykel har jag för mig. Hutlöst som sagt, löjlich tom!
När jag inte har 30-dagarskort och närmar mig Stockholm brukar jag tänka att det skulle vara värt en hundring för att slippa Stockholm. Sen svänger jag av till färjan och "får" trettio kronor av dem. 🤣🤣🤣

tonimakaroni

Aktiv medlem
Vägen via golfbanan till jobbet resulterar alltid i igenimmade glasögon men ack så trevlig miljö och aldrig några möten på morgonen 😎

Bilagor

• 20210727_053350-01.jpeg
    20210727_053350-01.jpeg
    775.7 KB · Besök: 10
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer