Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Amenvafan

Aktiv medlem
E95DF32F-AF4E-4C6A-AD49-BDB585679FFE.jpeg

Krispig morgon på Guldbron, ingen trafik ✌️

Latmask

Aktiv medlem
Friskt och kolsvart. Typ +2 ute på landet och aningen kallt om fingrar och öron, ju hårdare man trampar för att hålla kärntempen uppe desto kallare i fartvinden... 😏 På plussidan funkade de nya byxorna riktigt bra, Craft Lumen SubZ Wind Tights. Med tunt underställ funkar de säkert en bit under nollan.
Har beställt Windfree nu, borde skona öronen från värsta nedkylningen också tänker jag.

Emil777

Aktiv medlem
+4C i morse.
Lyckades pricka rätt klädsel denna härliga morgon.
Vindstilla och har precis börjat använda strava. Spännande med statistiken.
Kanske bidrar till att hålla ut längre i höstmörkret.
När frosten och halkan kommer byter jag till elcykel med dubbdäck eller bil. Usch. Hoppas det dröjer.

RN

Aktiv medlem
Lite krispigt och trevligt, gick skapligt fort till Hornstull, sen kommer lilla döden på Långholmsgatan. Vid Fridhemsplan tycker en dam på elcykel att jag och alla andra framför är långsamma, börjar cykla förbi mig och märker sedan att det är trångt (undrar varför jag inte körde om). Då fattar hon beslutet att det går att svänga in genom mig.
Orkade inte ens upplysa henne om att det var en obra manöver och rullar sista 500 meterna i lätt ilska.

/R

kontorsråttan

Aktiv medlem
Har undvikit pendling i rusning ett tag, p g a ökad acceptans för hemarbete. Men jösses alltså, så sjukt mycket cyklister, elfordon och annat som trängs på den undermåliga cykelinfrastrukturen i stan. Att man inte ser olyckor konstant t ex vid Munkbron är ju trolleri. Nåt måste ju göras åt smala, usla cykelbanor med busskurer och annat sk*t mitt i!

simson

Aktiv medlem
Har undvikit pendling i rusning ett tag, p g a ökad acceptans för hemarbete. Men jösses alltså, så sjukt mycket cyklister, elfordon och annat som trängs på den undermåliga cykelinfrastrukturen i stan. Att man inte ser olyckor konstant t ex vid Munkbron är ju trolleri. Nåt måste ju göras åt smala, usla cykelbanor med busskurer och annat sk*t mitt i!
Vänta tills halkan kommer och sopsaltaren inte kommer att få plats , då blir det ”kul” på riktigt 😜

foobar

Medlem
Ta bilvägen istället. Bilar är mycket mer förutsägbara och det finns goda marginaler överallt.

Härligt att ge sig ut i rusningstrafiken efter jobbet! Mycket cyklister, bilar och gångtrafikanter gör det extra spännande att leka alley cat. Tyvärr snart för kallt för enbart jersey :(

Emil777

Aktiv medlem

fyrbåk

Aktiv medlem
Kreativt konferensande! Jag är inspirerad,
hade aldrig tänkt tanken att ta med cykeln på konferens.
Men du kanske cyklade dit också ?
Grymt att ta med cykel på konferens. Funkar bra om man måste flyga långt till konferens också. Sen drar man ut på uppfriskande rundor när övriga ägnar sig åt meningslösheter som att supa, snacka skit om ej närvarande, backstabba, nattsudda, fyllelimma på kollegor osv, osv. Allt sånt där som hör ihop med konferensande.

3,8 grader när jag åkte hemifrån. krispig morgon och fint väder. Blir nog till att försöka hitta ett par långjarlingar snart dock. Det märks att många börjat åka kommunalt eller ta bilen.

Måste dock bikta mig och berätta att jag råkade göra en sån jävla idiotisk omkörning igår. Drog om en elscooter på Årstafältet, hade sånt jävla bra flyt att jag inte tänkte på elscootern som kom och mötte, så det blev lite väl tight mellan två vinglande vojar. Så skamlig paddling och idiotförklaring på sig själv.

Emil777

Aktiv medlem
Vaknade av mig själv i morse och kom i väg tidigare än annars.
”Lampa på” och första frosten på åkrarna !

Kråkor och skat - vad roliga de är när de samlas i gäng om mornarna och bara tycks hänga tillsammans utan att göra något ”produktivt”.

Sulfaten

Aktiv medlem
Fyra grader och snälla mottrafikanter det är mörkt nu,
börja använda reflexer å lyse tack…
Ja, nu är det dags för reflexvästen. Bra komplement till all reflextejp som sitter här och där på cykeln. En av mina baklampor har fästet pajat på, så jag behöver tjacka en ny. Ska köpa ytterligare en USB-variant.

Kashedian

Aktiv medlem
Kallt, men dubbdäcksväder är det långt kvar till enligt samtliga lång- och korttidsprognoser jag kunde hitta. Minst 2 månader kvar i Stockholmsområdet.

Se det snarare som en njutning. Tomma cykelbanor på vintern så det är bara o kötta på så är man i toppform lagom till våren. Är oftast i bästa form på våren av just den anledningen.

Pugilism

Aktiv medlem
Första sena pendlingen på länge. Att hantera södra infarterna till Eken vid halv nio och trafiken då ... uj uj uj. Att det inte händer fler olyckor.
Jag lyckades zenpendla i det najsa vädret så på det hela taget är det en bra dag.

salle

Aktiv medlem
Dagens fynd på nya jobbet, låg liksom längst fram bland resten av kaffebordsböckerna vid lunchrummet. Tycker den står sig fint för att vara tryckt 2009.
Rule nr7 FFS!

Bilagor

• C8D4D15F-B7EF-4F4F-BF82-5C85D97E3FC5.jpeg
    C8D4D15F-B7EF-4F4F-BF82-5C85D97E3FC5.jpeg
    761.5 KB · Besök: 65
  • F06E00E6-64DF-4D06-BF40-5A0BD820C1E1.jpeg
    F06E00E6-64DF-4D06-BF40-5A0BD820C1E1.jpeg
    755.1 KB · Besök: 65
  • 78D0AC1D-88DA-48B1-BB09-ECDF54B15A0A.jpeg
    78D0AC1D-88DA-48B1-BB09-ECDF54B15A0A.jpeg
    801.9 KB · Besök: 65

WSMC

Aktiv medlem
Hade behövt varmare handskar idag... annars inget att klaga på 🌞 Visa bilaga 582818
Snyggt! Bara att spara i den mentala hårddisken till ca 23:e november eller någonstans i närheten av det datumet....
Tänk + 0,5 C, slask, mörksvart och så kryddar vi med lite motvind :giggle:
Glömde att säga att du just den dagen även har försovit dig...:sleep:💤

Topp