Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Är du fortfarande där? Kom tänka på det när jag var hem. Ja det finns skit lösningar i CPH med. Men anden är så mycket cykling.
staine sa:
De kan också komma på att visa det hemliga TdF tecknet! (varna bakomvarande för mötande)
Nej nu får det vara färdigfjäskat för danskarna tycker jag.
;p

Tidigt iväg = tomt på vägarna. En del omvägar på väg till jobbet gjorde pendlingen till en trevlig resa. Finräser och vindstilla.

Blött på marken i morse men vindstilla och lugnt. Kom iväg lite senare så fick brottas med lite mer trafik än vanligt. Det innebär i princip att jag var tvugen att röra bromsarna några ggr.

Svängde höger i stället för vänster vid Danvikstull. Fick se Saltsjöbaden på min väg till Danderyd.

Dimmigt.

26 September

26sept1.jpg

26sept2.jpg

Jo tack. Fick resterna av en snortömning på mig när jag låg bakom någon tjomme på en metallicgrön kona längs med strandvägen i riktning mot djurgården, han svängde av in på grusvägen vid Kungliga motorbåtklubben.

Är du kanske inne här och läser ibland och känner dig träffad? Det är inte OK att du ska tömma din näsa på det där jävla sättet. Stanna och snyt dig istället som en människa med hyfs. Förjävla illa beteende.

Black planet sa:
Är du fortfarande där? Kom tänka på det när jag var hem. Ja det finns skit lösningar i CPH med. Men anden är så mycket cykling.
staine sa:
De kan också komma på att visa det hemliga TdF tecknet! (varna bakomvarande för mötande)
Nej nu får det vara färdigfjäskat för danskarna tycker jag.
;p

Yepp, kvar ett tag till. Min konkurrensklausul löper dock ut nu så jag kan jobba i Sth igen om jag vill men ingen brådska att lämna en cykelstad bara sådär.
Dock så blev jag lite betänklig på morgonens pendling genom en ”mindre bemedlad” förort, eeh... what? Urtjusigt konstverk, eller?
5F377A52-0293-4563-92ED-B393C4B71CD4.jpeg

Lars Vilks sa:
Jag tycker det ser ut som en väldigt icke-happykorrekt pendlingslampa. Ej avskärmad, fjuttig och går på klockbatterier.

Den var extremt fjuttig men ett nödköp i går. Lyser knappt. Och jag brukar inte vara kräsen. Jag låter den sitta kvar tills den blir stulen.

Benen kändes tomma idag och resan kändes långsammare än annars. Njutbart med minimal trafik och härligt höstväder. Trots det tog de tolv kilometrarna bara två minuter längre än vanligt.

Jo tack, friskt och skönt. Någon hade roat sig med att lägga ut små högar av glaskross på cykelbanan runt majorna / sandarna, gbg. Ibland har jag tänkt på att ha med mig en liten borste i cykelväskan och städa upp.

Allroad sa:
Vem har företräde på strandvägen utlängs med vattnet, bilar som ska ut från parkeringen eller cyklar på gc?

Om man tagit någon form av förarbevis så borde det vara solklart att man aldrig har företräde på en utfart, man är inte en del av trafiken ännu så man får vackert lämna företräde till alla fordon och andra trafikanter vilkas väg man måste korsa för att komma ut från utfarten.

Plötsligt hälften av cyklarna borta i cykelrummet sen några dagar, kan hänga ihop med morgontemp runt nollan kanske. Samma i era cykelrum? Hur ser det ut på stan? I förorten märks ingen större skillnad, gott om plats som vanligt.

Underbar pendlingsmorgon med rykande ängar i Nälsta.

Odenplan 08:05: Att bromsa inför rött ljus, sen rulla över övergångsställe med en massa passerande är inte okej.
Gäller även eliten på bockhornscyklar. :)

Allroad sa:
Vem har företräde på strandvägen utlängs med vattnet, bilar som ska ut från parkeringen eller cyklar på gc?

Fråga någon politiker som inte tänkt till det minsta!

Jag(kör bil ut från den parkeringen) börjar med att tuta innan jag beträder gc sen kör jag i regel rakt ut men långsamt. Har fungerat varje gång.

Kom iväg rätt sent men ändå fullt med cyklister hela vägen till jobbet. Cykelrummet är fortfarande fullt på jobbet, sommarcyklisterna blir allt mer härdade.

Väldigt lungt mellan Nacka-Kungsholmen kl 06, körde fullface för lite extra skydd å så varmt och mysigt när det är 3 grader :D

Crocko sa:
Allroad sa:

Om man tagit någon form av förarbevis så borde det vara solklart att man aldrig har företräde på en utfart, man är inte en del av trafiken ännu så man får vackert lämna företräde till alla fordon och andra trafikanter vilkas väg man måste korsa för att komma ut från utfarten.

+1.

Crocko sa:
Allroad sa:
+1
Men jag skulle aldrig lita på det.

Krasch med fyra cyklister alldeles innan busshållplatsen utanför Hornstulls-gallerian i morse vid 0720 cirka.

En av dem hade en Hövding som löste ut. Såg tryggt och säkert ut.

Allroad sa:
federico sa:
kaldahl sa:
En av dem hade en Hövding som löste ut. Såg tryggt och säkert ut.

Se min bild en bit upp, samma person? Stämmer ganska bra med tiden

Jaha så det är en hövding personen håller i, fattade inte vad det var när jag såg bilden första gången.

Personen jag såg var klädd i gul jacka, så det är nog en trolig observation. Kul att se att färden gick vidare utan skador.

Tillbaka
Topp