Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

staine

Aktiv medlem
Hempendling Magelungsvägen norrut. Nybyggd "intressant" Umleitung precis väster om Högdalstoppen. Dagisbarn som varit framme? Foton saknas men det var liksom hela bygget som var rejält tokigt. Hade behövt filma.

Senast ändrad:

gandhi

Aktiv medlem
Promenaden 06:45 till dagis med taxarna gick bra. Sedan snabba och sköna 7 km till Liljeholmen. Bussen till jobbet var sen pga att en annan buss havererat i Vårby backe, men det gör inget när man inte kör själv. Cyklingen hem från Liljeholmen gick fint förutom ett litet missförstånd mellan mig och en färdtjänstbussförare. Jag fick bromsa lite tvärt, men ingen skada skedd...

Varmare än förra veckan.

Brakstav

Medlem
Är inte helt säker, men tror att det är första dagen på 6 år som min ändå relativt korta pendlingsväg från Sollentuna till Solna var helt utan justeringar pga byggen. Fantastiskt!

Brakstav

Medlem
Jag blev också omkörd av en rejält trimmad elcykel utan lysen, som smög runt i mörkret heltyst i 40+. Festligt!

johan44

Aktiv medlem
Ofta samma person som trimmar elhoj och gillar höstens dova färger och tycker lyse är töntigt (reflexväst ska vi inte prata om...)

salle

Aktiv medlem
Lite kallt idag på cykla-till-skolan-med sonen-pendlingen. Var nog bara 23 grader, burr.

clnr

Aktiv medlem
Höll på att cykla på en kvinna som klev rakt ut från bakom ett byggstaket vid Nils Ericssonplatsen. Höll även på att cykla in i en man som valde att svänga vänster utan att titta bakåt när jag hade påbörjat en omkörning. Som tur var farten anpassad till omständigheterna så jag hann stanna.

least

Medlem
Mysigt med elitpendlare som cyklar om i 40+ km/h på smal cykel/gång-bana. Helt tyst och självklart ingen ringklocka....
Tänk om någon gående kommer från den anslutande gångbanan från vänster, den som du inte ser förrän det är för sent?

least

Medlem
clnr sa:
Höll på att cykla på en kvinna som klev rakt ut från bakom ett byggstaket vid Nils Ericssonplatsen. Höll även på att cykla in i en man som valde att svänga vänster utan att titta bakåt när jag hade påbörjat en omkörning. Som tur var farten anpassad till omständigheterna så jag hann stanna.
Undrar hur det var skyltat från kvinnans håll? Visste hon ens att hon kommer rätt ut på en gång/cykelbana?

.A.

Aktiv medlem
staine sa:
Hempendling Magelungsvägen norrut. Nybyggd "intressant" Umleitung precis väster om Högdalstoppen. Dagisbarn som varit framme? Foton saknas men det var liksom hela bygget som var rejält tokigt. Hade behövt filma.
Som jag förstår det, installeras fartkamera där. Omledningen är ett skämt, jag väljer körbanan där.

staine

Aktiv medlem
.A. sa:
staine sa:
Som jag förstår det, installeras fartkamera där. Omledningen är ett skämt, jag väljer körbanan där.
Ja. Så man kan få ilskna bilister som tutar och skriker Du Ska Vara På Söckel-Båånan!!
efter sig.

Allroad

Medlem
Huga så kallt det var på hemvägen, tårna frös som attan trots 12 grader i luften men vinden gjorde sitt till :(

Såg någon lycrasnubbe som tog upp jakten på en elsparkcykel som körde i över 40 knyck på strandvägen, vet dock inte vem som "vann" vid berzeliiparken men det är ju inte klokt att ligga och pressa så..

IngvarW

Aktiv medlem
Omväg hem via Saltsjöbadens golfklubb, körde på den grusväg som går mellan golfhålen. Inte en människa på golfbanan. Såg att de hade satt upp skyltar om att det var en privat väg och att både gå och att cykla var förbjudet. Vad säger du om det Fjärdebrunn? Skall det vara så, va? Allemansrätten..?

pirx

Medlem
Inte mer än 3-4 dagar sedan kollade jag till slut på en GCN-video om vad poängen med thru-axle är, och tänkte "inte fan kommer jag råka ut för att hjulen hoppar ut bara för att jag bromsar hårt".

Halvvägs till jobbet idag tänkte jag "fan vad bromsklossarna på framhjulet verkar glappa" (skivbroms).
Nä, så var det inte, hjulet höll fasen på att lossna från gaffeln. Tur att jag aldrig behövde bromsa hårt antar jag:)

fyrbåk

Medlem
IngvarW sa:
Omväg hem via Saltsjöbadens golfklubb, körde på den grusväg som går mellan golfhålen. Inte en människa på golfbanan. Såg att de hade satt upp skyltar om att det var en privat väg och att både gå och att cykla var förbjudet. Vad säger du om det Fjärdebrunn? Skall det vara så, va? Allemansrätten..?
Tja, du lär inte bli haffad av blåljus och åtalad. Jag tar dock andra vägar numera sen skyltarna kom upp förra hösten tror jag. I vart fall under golfsäsongen. Skulle tro att flanörer hindrar golfarna från att slå på sina bollar eftersom vägen vindlar fram och tillbaka över banorna och de riskerar att bli träffade. Onödigt att irritera även om skyltarna inte har någon rättslig verkan.

Men nu kommer ickegolfsäsongen och då skiter jag i skyltarna igen.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
ja, nu när det blivit ännu kallare så blir det nog fina färger här. Ser fram emot federicos foton.

Det var -2 när jag cyklade till jobbet idag, huga vad kallt, köldsmocka! viss skillnad mot senaste veckan. Dubbdäck snart.

staine

Aktiv medlem
Cph-pendling. Milt, men sopas ska det ändå. Inte ska det ligga hala höstlöv på cb inte!
(Sopar man löv på cb i sverige också?)
01D5F0F5-5420-43A6-9046-8726439BF219.jpeg

izar

Aktiv medlem
least sa:
Mysigt med elitpendlare som cyklar om i 40+ km/h på smal cykel/gång-bana. Helt tyst och självklart ingen ringklocka....
Tänk om någon gående kommer från den anslutande gångbanan från vänster, den som du inte ser förrän det är för sent?
Eftersom gående inte har några problem att gå in i stolpar och annat så undrar jag vad en lämplig hastighet är? Håller med om att 40+ km/h kanske inte är helt lämpligt men även 10 km/h är ett problem om man möter gångare som tittar ner i sin mobil med lurar i öronen.

Salabaladala

Aktiv medlem
Regnade i morse så drog på skärmarna. Efter en uppfriskande mil i regnet på grusväg känner jag att baken blir blöt och märker att bakskärmen lossnat. Själva ställningen sitter kvar. Får väl komma ihåg att leta upp den på hemvägen.

edit: Hurra, hittade den. Låg vid sidan av vägen ett par kilometer hemifrån.

Senast ändrad:

staine

Aktiv medlem
Peth sa:
staine sa:
Cph-pendling. Milt, men sopas ska det ändå. Inte ska det ligga hala höstlöv på cb inte!
(Sopar man löv på cb i sverige också?)
Det vet du att man inte gör.
Jag var faktiskt en aning osäker, men hade jag tänkt lite så hade jag såklart vetat. Men det är så många elit-räser-fartgrupps-pendlare på denna sträckan så dom hade väl legat i klasar om man inte sopat ordentligt.

Granman

Medlem
Salabaladala sa:
Regnade i morse så drog på skärmarna. Efter en uppfriskande mil i regnet på grusväg känner jag att baken blir blöt och märker att bakskärmen lossnat. Själva ställningen sitter kvar. Får väl komma ihåg att leta upp den på hemvägen.

Dagens tema? Tyckte imorse att det skramlade mer än vanligt där bak. Framme vid jobbet såg jag varför.
.
8E2B45A7-A20B-480B-8A34-B89C9C73F1B8.jpeg

frause

Aktiv medlem
Granman sa:
Dagens tema? Tyckte imorse att det skramlade mer än vanligt där bak. Framme vid jobbet såg jag varför.
.
Exemplarisk kompislapp!

Pga utbildning och en logistisk miss blev det kortbent hem. Lite väl kyligt i regnet tycker jag.

Ulf L.

Ny medlem
Granman sa:
Salabaladala sa:

.
Det är ju exemplariskt, du sopar vägen åt andra ?

Peth

Aktiv medlem
Soluppgång över havet och vindstilla på väg till jobbet. Regn och medvind hem. Inte så illa.

izar

Aktiv medlem
johan44 sa:
Fänkålsulven sa:
Lite fuktigt, det var värre än det såg ut.
Tycker att det såg värre ut än det var igår och var värre än det såg ut idag...
Idag var det värre än det såg ut mest pga att det var nederbördsfritt vid starten men ändå blött. Detta ändrade sig till blött - blött. Nåväl torkskåpet på jobbet får jag väl har för mig själv idag!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer