Mycketvillhamer
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Dags att sätta på skärmarna på pendlaren, vägstänket bidrog till en påtaglig kyla i röven idag.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
clnr sa:Höll på att cykla på en kvinna som klev rakt ut från bakom ett byggstaket vid Nils Ericssonplatsen. Höll även på att cykla in i en man som valde att svänga vänster utan att titta bakåt när jag hade påbörjat en omkörning. Som tur var farten anpassad till omständigheterna så jag hann stanna.
Som jag förstår det, installeras fartkamera där. Omledningen är ett skämt, jag väljer körbanan där.staine sa:Hempendling Magelungsvägen norrut. Nybyggd "intressant" Umleitung precis väster om Högdalstoppen. Dagisbarn som varit framme? Foton saknas men det var liksom hela bygget som var rejält tokigt. Hade behövt filma.
.A. sa:Som jag förstår det, installeras fartkamera där. Omledningen är ett skämt, jag väljer körbanan där.staine sa:Hempendling Magelungsvägen norrut. Nybyggd "intressant" Umleitung precis väster om Högdalstoppen. Dagisbarn som varit framme? Foton saknas men det var liksom hela bygget som var rejält tokigt. Hade behövt filma.
IngvarW sa:Omväg hem via Saltsjöbadens golfklubb, körde på den grusväg som går mellan golfhålen. Inte en människa på golfbanan. Såg att de hade satt upp skyltar om att det var en privat väg och att både gå och att cykla var förbjudet. Vad säger du om det Fjärdebrunn? Skall det vara så, va? Allemansrätten..?
johan44 sa:Härlig säsong, nu kommer färgerna :)
staine sa:Cph-pendling. Milt, men sopas ska det ändå. Inte ska det ligga hala höstlöv på cb inte!
(Sopar man löv på cb i sverige också?)
least sa:Mysigt med elitpendlare som cyklar om i 40+ km/h på smal cykel/gång-bana. Helt tyst och självklart ingen ringklocka....
Tänk om någon gående kommer från den anslutande gångbanan från vänster, den som du inte ser förrän det är för sent?
Peth sa:staine sa:Cph-pendling. Milt, men sopas ska det ändå. Inte ska det ligga hala höstlöv på cb inte!
Det vet du att man inte gör.
Peth sa:staine sa:Cph-pendling. Milt, men sopas ska det ändå. Inte ska det ligga hala höstlöv på cb inte!
Det vet du att man inte gör.
Salabaladala sa:Regnade i morse så drog på skärmarna. Efter en uppfriskande mil i regnet på grusväg känner jag att baken blir blöt och märker att bakskärmen lossnat. Själva ställningen sitter kvar. Får väl komma ihåg att leta upp den på hemvägen.
edit: Hurra, hittade den. Låg vid sidan av vägen ett par kilometer hemifrån.
Granman sa:Dagens tema? Tyckte imorse att det skramlade mer än vanligt där bak. Framme vid jobbet såg jag varför.
.
nHz sa:+6 och ösregn på väg hem, gu va härligt.
Det är ju exemplariskt, du sopar vägen åt andra ?Granman sa:Salabaladala sa:Regnade i morse så drog på skärmarna. Efter en uppfriskande mil i regnet på grusväg känner jag att baken blir blöt och märker att bakskärmen lossnat. Själva ställningen sitter kvar. Får väl komma ihåg att leta upp den på hemvägen.
edit: Hurra, hittade den. Låg vid sidan av vägen ett par kilometer hemifrån.
Dagens tema? Tyckte imorse att det skramlade mer än vanligt där bak. Framme vid jobbet såg jag varför.
.
Tycker att det såg värre ut än det var igår och var värre än det såg ut idag...Fänkålsulven sa:Lite fuktigt, det var värre än det såg ut.
johan44 sa:Tycker att det såg värre ut än det var igår och var värre än det såg ut idag...Fänkålsulven sa:Lite fuktigt, det var värre än det såg ut.