Black planet
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Kränkt av en förkylning. Så brommie. Ja den lilla hojen får slita.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte helt dumt. Jag har mött en kille med reflexväst med inbyggda dioder några gånger på sistone, han syns sjukt bra utan att det är störande.staine sa:Jag mötte en dam med framlyset riktat mot henne själv, och lite neråt, så även cykeln blev upplyst. Såg faktiskt rätt effektfullt ut. Hon syntes bra, lite som att konstant cykla under en lyktstolpe.
:p
johan44 sa:Inte helt dumt. Jag har mött en kille med reflexväst med inbyggda dioder några gånger på sistone, han syns sjukt bra utan att det är störande.staine sa:Jag mötte en dam med framlyset riktat mot henne själv, och lite neråt, så även cykeln blev upplyst. Såg faktiskt rätt effektfullt ut. Hon syntes bra, lite som att konstant cykla under en lyktstolpe.
:p
nHz sa:Lämnade bilen på service i morse och tog såklart med cykeln på dragkroken. Ny rutt med alldeles för många trafikljus för min smak.
Jag är i kontakt med en "cykelfantast" i komundelshuset och lämnar feedback om varför alldeles för få använder cykeln till vardags. Genom den här nya cykelvägen till mitt arbete så kunde jag bara bekräfta att den vägen är också skitdålig (underlaget och belysningen). Det finns ju inga förutsättningar för cyklister och det är alldeles för lätt att ta bilen. De skulle testa att sätta ut farthinder på alla vägarna. Då skulle det bli ett himla liv på att det är så "gropigt" men att göra något åt cykelvägarna "kostar pengar".... Suck.
Har man möjligheten och inte längre än 5 km till jobbet så borde alla kunna gå, springa eller cykla. 15 minuter med cykel kan inte vara så farligt om vi kan hjälpa till att spara planeten (och må bättre)...
Inte bara. Jag cyklade visserligen själv, men på västerbron/norr mälarstrand som jag tog idag var det många icke-memiler och elcyklar som körde jättesnällt.lundatok sa:Är det bara idioter, undertecknad inräknad, som pendlar nu?
bonbon sa:Inte bara. Jag cyklade visserligen själv, men på västerbron/norr mälarstrand som jag tog idag var det många icke-memiler och elcyklar som körde jättesnällt.lundatok sa:Är det bara idioter, undertecknad inräknad, som pendlar nu?
Pqz sa:Varför så mycket sarkasm mot memiler? De flesta blir medelålders förr eller senare, och det är djävligt trist att cykla med kläderna fladdrande som trasig byggplast runt kroppen.
Spara blodtrycket om någons lampa råkat komma 5 grader ur läge i stället för att hojta och gorma. Öka farten, eller släpp förbi om ni ogillar hjulsugare. Lev och låt leva.
izar sa:staine sa:Den som ”byter fil” dvs plötsligt ändrar riktning, ska lämna företräde.
Den som kör om en bil som just bestämt sig för att svänga vänster, och de krockar, är det inte då vänstersvängarens fel? Nu blev jag lite osäker bara för det. Men tror det stämmer!
Jo det stämmer, man ska alltid se sig om innan man byter spår/fil gäller cyklist som bilist. Påkörning vid vänstersväng så är det nästan alltid uteslutande den svängande personen som är vållande.
izar sa:Härlig motvind till jobbet idag, motvindssegling kan vi kalla det.
Brakstav sa:Lol! Oerhört drygt när man kämpar i vinden på platten, och ändå blir omkörd av otrimmade elcyklar.
https://happyride.se/forum/read.php/1/1352938staine sa:Ny billig Decathlon-pannlampa (59kr, ganska okej) fick duga då den otroliga överlevnads-vildsvinsjakt-pannlampan försvunnit på nåt mysko vis.
Jag kan inte ens fråga Saida om råd då jag inte heller hittar HENs tråd. Allt är borta.
:(