Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Rattnalle

Aktiv medlem
Cyklat till jobbet. Jobbat lite. Sedan iväg på ett möte med pendeltåg. Usch. Klättrar på väggarna nästan innan det lämnat perrongen.

Masjevel

Aktiv medlem
staine sa:
Lika bra att inse att man inte är snabbast i stan längre. Försökte hänga på et par drenge i 30-årsåldern men palla bara ett par km :/ Hängde dock av en tant i elrullstol och två gubbar i 70-årsåldern så helt kass är man väl inte.
Tack för hänvisningen till Saida btw :)
Gäller bara att välja sina fighter lite noggrannare med åren... På så sätt kan man fortsätta vara oövervinnerlig. ;-)

Black planet

Aktiv medlem
Tänkte dra rejser på årets varmaste dag. Men först blev det nederbörd, saltsopat,motvind o pollendöden. Men Brommie...

zodah

Aktiv medlem
Framlampan tvärdog vid Sköndal. Inget extrabatteri (för det använder jag redan) och ingen extra diodlampa hade jag heller. Kändes inte speciellt bra att cykla in till stan i stealth mode.

ensamvarg

Aktiv medlem
Det mest spännande med dagens pendling var att happyride var stängt för nya inlägg när jag skulle skriva att den var händelsfattig...

IngvarW

Aktiv medlem
Ospännande förutom att snubben på en el-MTB körde ganska fort men stannade fint vid rödljus och övergångsställen. Jag hann alltså ikapp emellanåt på min CX.

AnteL

Aktiv medlem
ensamvarg sa:
AnteL sa:
ensamvarg sa:
AnteL sa:
Fin bild! Kanske scary att cukkla på?
Nej fan vi kör traktorer och bilar på isen här :) Men överlag är det riktigt dålig is denna säsong. Men man tar sig en hyfsad bit ut i skärgården iaf
Ah, tänkte inte så, mera att det skulle vara (snor)halt. My bad ;-)
Dubbdäck och sunt förnuft tar en långt :) Vinter här uppe har mest bestått av is tyvärr. Fördelen med lite snö är att man tar sig vars man vill på isen nu iaf med cykel :)

izar

Aktiv medlem
Kan alla som åker runt med 10000 lumen lampor (de har gärna två en på huvudet och en på styret) sluta upp med det. Det är ok att köra med i skogen där du är själv men inte på en upplyst GC väg där lampans funktion är att synas och inte se. Har man problem med att se på en upplyst väg så borde man hålla sig inne på trainern, där kan ni få lysa hur mycket ni vill med era lampor!

Dagens pendling gick fint förutom ett par möten med några mörkrädda cyklister.

johan44

Aktiv medlem
izar sa:
Kan alla som åker runt med 10000 lumen lampor (de har gärna två en på huvudet och en på styret) sluta upp med det. Det är ok att köra med i skogen där du är själv men inte på en upplyst GC väg där lampans funktion är att synas och inte se. Har man problem med att se på en upplyst väg så borde man hålla sig inne på trainern, där kan ni få lysa hur mycket ni vill med era lampor!

Jag skriker bländar hela tiden... men i grunden är det väl den usla svenska cykelbranschens fel som säljer skräp till folk som inte förstår bättre?

nHz

Medlem
izar sa:

Check på båda.

Speciellt när de tittar upp från framhjulet i en nedförsbacke. Jag brukar möta en person när jag cyklar uppför och jag möter honom. Dessutom har jag mötande trafik.

Varför just svarta kläder... Mot bakgrunden blir de nästan onsynliga.

zodah

Aktiv medlem
HA! Sicket jävla skitdygn.

Igår eftermiddag gled jag ner till cykeln och konstaterade punka igen. Gah! Inget nytt dubbdäck är ännu levererat så jag har kör på lånad tid, det vet jag. Men såklart trist att laga punka. I med ny slang. Pyyyyys! Hål i slangen. Vad ända in i alla glödheta jävlars skit.
Ok, nu är jag sen på riktigt, skall hämta dottern och ta med en kompis hem. Ringer fritids och säger att jag nog blir extra sen.
Byter om igen och tar mig hemåt med T-banan. Bara en timme sen.

Lagar mat och fixar, ser till att alla barn kommer hem och får mat och mm und so weiter.

Inser att jag nu har skapat mig själv ett jävla logistikproblem. För jag skall ju träna i morgon på morgonen (idag) på cykeln.
Så jag packar alla ombyten inkl skor och vinterjacka (som jag ju har på jobbet för inte cyklar jag med dessa varje dag) i bilen. Kör till jobbet och virrar runt, har glömt koden till passerkortet, kommer till slut ihåg den, blir osäker på om det larmas efter kl 18 eller hur det nu var.Hittar till slut en person som jobbar sent och frågar. Vi enas om att det nog går bra och går ner till garaget och hämtar cykeln, bär ut den. Inget larm. Men de automatisk grindarna är inte så automatiska. Nu börjar jag bli rätt irriterad. De öppnas till slut, kanske stod jag för nära. Vet ej. Åker hem

Skall nu byta till vår/sommardäcket, för jag har ju inget dubbdä'ck som duger. Ser att kassetten och framför allt kedjan är helt slut. Har nya som ligger och väntar. Pysslar med detta ett bra tag. Kapar kedjan, strular med kedjelåset, justerar bromsoken. Får inte till växlingarna. Fattar till slut att det är vajern som inte löper så bra. Fulfixar detta med olja. NFS-olja minsann!
Provcyklar faktiskt lite, allt verkar lira bra nu. Klockan är 23:00. Går och lägger mig

Går upp extra tidigt för att få till en extra lång pendling. Glad i hågen traskar jag ut till skjulet med mina cyklar. PUNKA! Suck...
Hindrar mig att kasta hela cykeln ut i skogen. Är nu arg. Har ingen slang med rätt dimensioner kvar. Bara racerslang. Leter och letar, hittar faktiskt en till.
Kollar varför jag fick punka igen, jo, slarvig och stressad som man var igår så klämde jag slangen och gjorde hålet helt på egen hand. Bra jobbat...
Byter slang och hoppas upp på cykeln ca 30 min sen. Ingen träning hinns med.

izar

Aktiv medlem
johan44 sa:
izar sa:

Jag skriker bländar hela tiden... men i grunden är det väl den usla svenska cykelbranschens fel som säljer skräp till folk som inte förstår bättre?
Jag tycker att jag är rätt så tolerant, en MJ 808 eller dylikt tar jag alla dar i veckan utan problem, men när jag inte ser om det är en cyklist eller ett flygplan som kommer in för landning, så tycker jag att det har gått för långt.

Peth

Aktiv medlem
zodah sa:

Igår eftermiddag gled jag ner till cykeln och konstaterade punka igen. Gah! Inget nytt dubbdäck är ännu levererat så jag har kör på lånad tid, det vet jag. Men såklart trist att laga punka. I med ny slang. Pyyyyys! Hål i slangen. Vad ända in i alla glödheta jävlars skit.
Ok, nu är jag sen på riktigt, skall hämta dottern och ta med en kompis hem. Ringer fritids och säger att jag nog blir extra sen.

Lagar mat och fixar, ser till att alla barn kommer hem och får mat och mm und so weiter.

Inser att jag nu har skapat mig själv ett jävla logistikproblem. För jag skall ju träna i morgon på morgonen (idag) på cykeln.
Så jag packar alla ombyten inkl skor och vinterjacka (som jag ju har på jobbet för inte cyklar jag med dessa varje dag) i bilen. Kör till jobbet och virrar runt, har glömt koden till passerkortet, kommer till slut ihåg den, blir osäker på om det larmas efter kl 18 eller hur det nu var.Hittar till slut en person som jobbar sent och frågar. Vi enas om att det nog går bra och går ner till garaget och hämtar cykeln, bär ut den. Inget larm. Men de automatisk grindarna är inte så automatiska. Nu börjar jag bli rätt irriterad. De öppnas till slut, kanske stod jag för nära. Vet ej. Åker hem

Skall nu byta till vår/sommardäcket, för jag har ju inget dubbdä'ck som duger. Ser att kassetten och framför allt kedjan är helt slut. Har nya som ligger och väntar. Pysslar med detta ett bra tag. Kapar kedjan, strular med kedjelåset, justerar bromsoken. Får inte till växlingarna. Fattar till slut att det är vajern som inte löper så bra. Fulfixar detta med olja. NFS-olja minsann!
Provcyklar faktiskt lite, allt verkar lira bra nu. Klockan är 23:00. Går och lägger mig

Går upp extra tidigt för att få till en extra lång pendling. Glad i hågen traskar jag ut till skjulet med mina cyklar. PUNKA! Suck...
Hindrar mig att kasta hela cykeln ut i skogen. Är nu arg. Har ingen slang med rätt dimensioner kvar. Bara racerslang. Leter och letar, hittar faktiskt en till.
Kollar varför jag fick punka igen, jo, slarvig och stressad som man var igår så klämde jag slangen och gjorde hålet helt på egen hand. Bra jobbat...
Du har ju uppenbart för få cyklar.

ni(c)

Medlem
zodah sa:
Lider med dig zodah!

För övrigt gillar jag inte de nya stängslen & betongklumparna som ställts upp vid slussen.

Åjustdet. Igår på vägen hem så låg jag & jagade ikapp en lätt trimmad eljonne längs Ältavägen när Stor-Anders blåste förbi sisådär 10 km/h snabbare på sin gravel/cross. Tur för honom att jag hade vintercykeln (not)! Är fortfarande till hälften knäckt, till hälften sjukt imponerad.

Agla

Ny medlem
Nu vet jag inte vilken typ av cyklar lr vart du cyklar...inledningen av min "karriär", dvs för ca 20-25 år sen, hände det som Du beskriver...sedan bytte jag till Schwalbe Marathon...

salle

Aktiv medlem
Peth sa:
zodah sa:

+42

zodah

Aktiv medlem
salle sa:
Peth sa:
zodah sa:

Så jag packar alla ombyten inkl skor och vinterjacka (som jag ju har på jobbet för inte cyklar jag med dessa varje dag) i bilen. Kör till jobbet och virrar runt, har glömt koden till passerkortet, kommer till slut ihåg den, blir osäker på om det larmas efter kl 18 eller hur det nu var.Hittar till slut en person som jobbar sent och frågar. Vi enas om att det nog går bra och går ner till garaget och hämtar cykeln, bär ut den. Inget larm. Men de automatisk
....

+42
Skönt att man är bland vänner!

staine

Aktiv medlem
Efter att ha läst ditt eeepiska inlägg zodah :D
Så har jag för egen del inte ett smack att klaga på. Det rullar på helt enkelt.

A-N

Medlem
Fått tillbaka cykeln från verkstad. Har nu lyx såsom handbroms, icke silvertejpat bakdäck och 7 fungerande växlar! Går som en dröm.

Maakus

Aktiv medlem
Första dagen med bockstyre till jobbet.
Har inte cyklat så mycket sen jag fick 2½ diskbråck.
Kondisen är ju inte på topp.
Körde intervaller i torsdags, hojade till och från jobbet i fredags.
Testade gravelhojen i lördags, cyklade några mil på den igår.
Benen var ju inte i toppform.
Sen hjälpte det ju inte att sova i bara typ 4-5 timmar.
Motvind åt alla håll.
Nä fy fan. Jävla skitdag.

rödblå

Aktiv medlem
Såg en tjej som låg med underarmarna på styret framåtlutad likt en triathloncyklist. Vad hurtigt tänkte jag, tills jag såg att hon höll i mobilen.

A-N

Medlem
19/1, det drog visst in lite kyla och med det dimma. Borde ha tagit kängor och tjocka strumpor. Istället blev det de billiga skorna med tunna strumpor. 30 sekunder sparade på att inte behöva snöra upp kängorna blev 30 sekunder extra i kylan. Stämningsfullt dock. Någon hade bajsat på Hässleholms pendlarparkering.

20200119_202427.jpg

federico

Aktiv medlem
19/1, det drog visst in lite kyla och med det dimma. Borde ha tagit kängor och tjocka strumpor. Istället blev det de billiga skorna med tunna strumpor. 30 sekunder sparade på att inte behöva snöra upp kängorna blev 30 sekunder extra i kylan. Stämningsfullt dock. Någon hade bajsat på Hässleholms pendlarparkering.

Visa bilaga 399409

Snyggt!

Svarten

Ny medlem
Pendlarbakhjulets axel hade gått av, så cykloteket fick beställa nytt hjul. (Köpte cykeln för ett år sedan..) Fick ta racern idag istället, med högprofilhjul. Lite enklare än pendlarn med dubbdäck. Dock bara 4 min snabbare på 12 km. Hoppas inte racern rostar ihop pga saltet bara..

Maakus

Aktiv medlem
Utan rygga och med lite mer energi i benen kränkte jag tre elcyklister och en vanlig pendlare.
Gravelbiken är snabb. Nu ska jag bara få kondis.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Vacker morgon och skön myspendling till jobbet. Hem däremot var det inte medvind, så kanske var det inte motvind i morse.. skumt detta. Fick ju trycka på för allt de stackars benen och lungorna tålde. Kul att se på Strava att det var fler som det gick långsamt för :)

Lejon

Aktiv medlem
Hemfärden idag var som en dröm: torrt, varmt, inte helt svart och sommardäck på höstcykel
79E4354D-16C9-495A-BF74-322F3BA94FEE.jpeg

izar

Aktiv medlem
Medvind! Provade en ny cykelväg från Barkarby station till Spånga, det var ett stort fiasko då den slutade tvärt i industriområdet, jättebra med nya cykelvägar men ännu bättre om de är användbara.

Maakus

Aktiv medlem
Åh va snabb gravelbiken är. Åh va dålig kondis jag har. Åh va dåligt Strava på mobilen är.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer