Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
staine sa:Lika bra att inse att man inte är snabbast i stan längre. Försökte hänga på et par drenge i 30-årsåldern men palla bara ett par km :/ Hängde dock av en tant i elrullstol och två gubbar i 70-årsåldern så helt kass är man väl inte.
Tack för hänvisningen till Saida btw :)
AnteL sa:Isig typ
ensamvarg sa:AnteL sa:Isig typ
Fin bild! Kanske scary att cukkla på?
Ah, tänkte inte så, mera att det skulle vara (snor)halt. My bad ;-)AnteL sa:ensamvarg sa:AnteL sa:Isig typ
Nej fan vi kör traktorer och bilar på isen här :) Men överlag är det riktigt dålig is denna säsong. Men man tar sig en hyfsad bit ut i skärgården iaf
ensamvarg sa:Ah, tänkte inte så, mera att det skulle vara (snor)halt. My bad ;-)AnteL sa:ensamvarg sa:AnteL sa:Isig typ
Nej fan vi kör traktorer och bilar på isen här :) Men överlag är det riktigt dålig is denna säsong. Men man tar sig en hyfsad bit ut i skärgården iaf
Jag skriker bländar hela tiden... men i grunden är det väl den usla svenska cykelbranschens fel som säljer skräp till folk som inte förstår bättre?izar sa:Kan alla som åker runt med 10000 lumen lampor (de har gärna två en på huvudet och en på styret) sluta upp med det. Det är ok att köra med i skogen där du är själv men inte på en upplyst GC väg där lampans funktion är att synas och inte se. Har man problem med att se på en upplyst väg så borde man hålla sig inne på trainern, där kan ni få lysa hur mycket ni vill med era lampor!
Dagens pendling gick fint förutom ett par möten med några mörkrädda cyklister.
Check på båda.izar sa:Kan alla som åker runt med 10000 lumen lampor (de har gärna två en på huvudet och en på styret) sluta upp med det. Det är ok att köra med i skogen där du är själv men inte på en upplyst GC väg där lampans funktion är att synas och inte se. Har man problem med att se på en upplyst väg så borde man hålla sig inne på trainern, där kan ni få lysa hur mycket ni vill med era lampor!
johan44 sa:Jag skriker bländar hela tiden... men i grunden är det väl den usla svenska cykelbranschens fel som säljer skräp till folk som inte förstår bättre?izar sa:Kan alla som åker runt med 10000 lumen lampor (de har gärna två en på huvudet och en på styret) sluta upp med det. Det är ok att köra med i skogen där du är själv men inte på en upplyst GC väg där lampans funktion är att synas och inte se. Har man problem med att se på en upplyst väg så borde man hålla sig inne på trainern, där kan ni få lysa hur mycket ni vill med era lampor!
zodah sa:HA! Sicket jävla skitdygn.
Igår eftermiddag gled jag ner till cykeln och konstaterade punka igen. Gah! Inget nytt dubbdäck är ännu levererat så jag har kör på lånad tid, det vet jag. Men såklart trist att laga punka. I med ny slang. Pyyyyys! Hål i slangen. Vad ända in i alla glödheta jävlars skit.
Ok, nu är jag sen på riktigt, skall hämta dottern och ta med en kompis hem. Ringer fritids och säger att jag nog blir extra sen.
Byter om igen och tar mig hemåt med T-banan. Bara en timme sen.
Lagar mat och fixar, ser till att alla barn kommer hem och får mat och mm und so weiter.
Inser att jag nu har skapat mig själv ett jävla logistikproblem. För jag skall ju träna i morgon på morgonen (idag) på cykeln.
Så jag packar alla ombyten inkl skor och vinterjacka (som jag ju har på jobbet för inte cyklar jag med dessa varje dag) i bilen. Kör till jobbet och virrar runt, har glömt koden till passerkortet, kommer till slut ihåg den, blir osäker på om det larmas efter kl 18 eller hur det nu var.Hittar till slut en person som jobbar sent och frågar. Vi enas om att det nog går bra och går ner till garaget och hämtar cykeln, bär ut den. Inget larm. Men de automatisk grindarna är inte så automatiska. Nu börjar jag bli rätt irriterad. De öppnas till slut, kanske stod jag för nära. Vet ej. Åker hem
Skall nu byta till vår/sommardäcket, för jag har ju inget dubbdä'ck som duger. Ser att kassetten och framför allt kedjan är helt slut. Har nya som ligger och väntar. Pysslar med detta ett bra tag. Kapar kedjan, strular med kedjelåset, justerar bromsoken. Får inte till växlingarna. Fattar till slut att det är vajern som inte löper så bra. Fulfixar detta med olja. NFS-olja minsann!
Provcyklar faktiskt lite, allt verkar lira bra nu. Klockan är 23:00. Går och lägger mig
Går upp extra tidigt för att få till en extra lång pendling. Glad i hågen traskar jag ut till skjulet med mina cyklar. PUNKA! Suck...
Hindrar mig att kasta hela cykeln ut i skogen. Är nu arg. Har ingen slang med rätt dimensioner kvar. Bara racerslang. Leter och letar, hittar faktiskt en till.
Kollar varför jag fick punka igen, jo, slarvig och stressad som man var igår så klämde jag slangen och gjorde hålet helt på egen hand. Bra jobbat...
Byter slang och hoppas upp på cykeln ca 30 min sen. Ingen träning hinns med.
zodah sa:HA! Sicket jävla skitdygn.
Peth sa:zodah sa:HA! Sicket jävla skitdygn.
Igår eftermiddag gled jag ner till cykeln och konstaterade punka igen. Gah! Inget nytt dubbdäck är ännu levererat så jag har kör på lånad tid, det vet jag. Men såklart trist att laga punka. I med ny slang. Pyyyyys! Hål i slangen. Vad ända in i alla glödheta jävlars skit.
Ok, nu är jag sen på riktigt, skall hämta dottern och ta med en kompis hem. Ringer fritids och säger att jag nog blir extra sen.
Lagar mat och fixar, ser till att alla barn kommer hem och får mat och mm und so weiter.
Inser att jag nu har skapat mig själv ett jävla logistikproblem. För jag skall ju träna i morgon på morgonen (idag) på cykeln.
Så jag packar alla ombyten inkl skor och vinterjacka (som jag ju har på jobbet för inte cyklar jag med dessa varje dag) i bilen. Kör till jobbet och virrar runt, har glömt koden till passerkortet, kommer till slut ihåg den, blir osäker på om det larmas efter kl 18 eller hur det nu var.Hittar till slut en person som jobbar sent och frågar. Vi enas om att det nog går bra och går ner till garaget och hämtar cykeln, bär ut den. Inget larm. Men de automatisk grindarna är inte så automatiska. Nu börjar jag bli rätt irriterad. De öppnas till slut, kanske stod jag för nära. Vet ej. Åker hem
Skall nu byta till vår/sommardäcket, för jag har ju inget dubbdä'ck som duger. Ser att kassetten och framför allt kedjan är helt slut. Har nya som ligger och väntar. Pysslar med detta ett bra tag. Kapar kedjan, strular med kedjelåset, justerar bromsoken. Får inte till växlingarna. Fattar till slut att det är vajern som inte löper så bra. Fulfixar detta med olja. NFS-olja minsann!
Provcyklar faktiskt lite, allt verkar lira bra nu. Klockan är 23:00. Går och lägger mig
Går upp extra tidigt för att få till en extra lång pendling. Glad i hågen traskar jag ut till skjulet med mina cyklar. PUNKA! Suck...
Hindrar mig att kasta hela cykeln ut i skogen. Är nu arg. Har ingen slang med rätt dimensioner kvar. Bara racerslang. Leter och letar, hittar faktiskt en till.
Kollar varför jag fick punka igen, jo, slarvig och stressad som man var igår så klämde jag slangen och gjorde hålet helt på egen hand. Bra jobbat...
Du har ju uppenbart för få cyklar.
salle sa:Peth sa:zodah sa:HA! Sicket jävla skitdygn.
Så jag packar alla ombyten inkl skor och vinterjacka (som jag ju har på jobbet för inte cyklar jag med dessa varje dag) i bilen. Kör till jobbet och virrar runt, har glömt koden till passerkortet, kommer till slut ihåg den, blir osäker på om det larmas efter kl 18 eller hur det nu var.Hittar till slut en person som jobbar sent och frågar. Vi enas om att det nog går bra och går ner till garaget och hämtar cykeln, bär ut den. Inget larm. Men de automatisk
....
Du har ju uppenbart för få cyklar.
+42
Fått tillbaka cykeln från verkstad. Har nu lyx såsom handbroms, icke silvertejpat bakdäck och 7 fungerande växlar! Går som en dröm.
19/1, det drog visst in lite kyla och med det dimma. Borde ha tagit kängor och tjocka strumpor. Istället blev det de billiga skorna med tunna strumpor. 30 sekunder sparade på att inte behöva snöra upp kängorna blev 30 sekunder extra i kylan. Stämningsfullt dock. Någon hade bajsat på Hässleholms pendlarparkering.
Visa bilaga 399409
Snyggt!
Tror jag fick äran att uppleva Stor-Anders. Det var jobbigt. Tack för lektionen.