Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Ganska mysigt i 2 grader och snöblandat regn.
Provade klubbjackan jag köpte för nån månad sedan. Den höll vind och väta ute, så det verkar varit ett bra köp. (Speciellt som klubben står för en del av kostnaden.)

Wow!
20200513_171357.jpg

Och tack vare nya delbara pendlingsryggsäcken från Decathlon var hojen knäpptyst och i balans. Körde innan med en tung sidoväska på ena sidan. Inte så smutt.
Men denna är superb.. (y) (y)
20200513_171629.jpg

Senast ändrad:
Jag tog cykeln till jobbet idag för första gången i mitt liv. 12 km fullt spett avslutades med bastu, dusch och frukost på arbetsplatsen.
Nu mår man riktigt gott.
Drygt två månader som deltidscykelpendlare nu. Det blir väl i snitt 2 gånger i veckan som jag pendlar tur och retur jobbet, 12 km enkel väg. Kör på min gamla 26" Trek med RaceKing vilket funkar ypperligt. Snitthastigheten har under denna tid ökat med ca 5 km/h och jag har tappat lika många kilo (från 81 till 76 kg, är 181 cm lång). Mycket nöjd över beslutet att rata bilen och kollektivtrafik. Bilen och jag får umgås på kvällarna i garaget istället då jag med gott samvete kan dricka öl och skruva på den.

Just idag var en ovanligt skön pendlingsmorgon. Svalt, soligt och relativt vindstilla. Det verkar som om allt fler letar sig ut på cykelbanorna i takt med att vädret blir bättre så man får ta det lite försiktigt.

Ökat antal cyklister i huvudstaden. Igår på hemvägen stod konstaplar och stoppade cyklister som tyckte att trafikljuset vid götgatspuckeln/medborgarplatsen är för segt att vänta på, vilket man kan hålla med om. Jag gled väl över precis innan det blev grönt och konstaplarna hade redan fullt upp med uppfostran av andra så slapp få mig en muntlig dagsedel.

Ibland händer det.... dom håller på att fräsa upp Blommensbergsvägen i Gröndal/Aspudden, och ska lägga ny asfalt.

Inte en dag för tidigt i alla fall....

Underbar morgon i pelotonens tecken.
Sålde sedan några QR-endcaps, jag hoppas inte sakna längre, till en lycklig köpare.

Insåg när jag vaknade att det hade varit en fin morgon för le Peloton. Men det blev inte så. Cyklade motsatt håll istället för en sk VuÄlta. Härligt idag. Lite kallt men fick snabbt upp tempen.

Hamnade bakom en äldre herre som I backen upp mot Överjärva utnyttjade hela cykelbanas bredd för att skapa sina egna serpentiner. Jag hade inte mage att plinga på honom, utan lät honom ta ”hårnålskurvan” två centimeter från vänstra asfaltskanten innan jag cyklade om honom ?

Ny vecka, nya pendlingar. Idag trad. Älta-Sickla runda. Trevligt. Idag var det rätt många ute men inga elit-pendlare som gömde sig i buskarna.

Strålande väder vindstilla snabbt pendling. Lustig grej jag märkt är att jag jobbar mer när det är fint väder. Är det dåligt väder jobbar jag mindre
Det här med att bita ihop och kämpa verkar inte vara min grej

Det var fint. Levererade ett vevparti till en köpare. Skönt att bli av med lite prylar och inte bara fylla på.

Kändes trögt men enligt klockan så gick det bra imorse , likaså på eftermiddagen och lite mysigt regn på det...
?

En peloton senare sitter jag här, hemma, och är nöjd. Korta rundan och lyckades sitta med igen. Var framme och nosade på vinden ett par ggr också. Efter det en trevlig frukost på le Mond
Siktar på fredag också.

Fin låtsaspendling till hemmakontoret via Erstavik som vanligt. Spottade en Le Peloton-klunga på Ältavägen vid Äventyrsbanan. Sen mötte jag vad jag antar är CX Pelotonen längs Sandavägen.

Kortbyxor både till och från jobbet igår. Betydligt trevligare än hjälmhuva, långbyxor och handskar (fre-lör).

Extremt mycket löpare igår eftermiddags.
Idag en omväg via CTV Service i Pampas Marina. De hade stängt med hänvisning till "rekommendation från regeringen". Misstänker skarpt att de valt att lyfta permitteringsbidrag och är ute och seglar istället för att hålla öppet.

Tog en liten omväg hem runt djurgården i eftermiddags i strålande sol och skön temperatur.
Rullade även förbi en discgolfbana vid Kaknäs som är ny för mig.
Den får testas nästa gång discarna är med.

Senast ändrad:
Sned motvind till jobbet och den hade förstås
vridit till sig på eftermiddagen så det blev en moralhöjande motvind på hemvägen ???
Mange

Rullade med i "mysgruppen" på Le Peloton från Sickla (korta loopen). Fick bita i rejält ett par ggr men höll mig kvar i klungan hela vägen. Även idag var det några riktigt pigga ben med som trissade upp tempot men det höll sig relativt humant i backarna ändå.
Sedan frukost på Le Monde.
Trevligt.

Hjulsugare botas med hostning numera. Ledsnat på detta med pollen. O coviden. Mest spännande var en skylt med övning mitt i cykelbanan. Jo polisen övar i Norrort idag.

Rullade med i "mysgruppen" på Le Peloton från Sickla (korta loopen). Fick bita i rejält ett par ggr men höll mig kvar i klungan hela vägen. Även idag var det några riktigt pigga ben med som trissade upp tempot men det höll sig relativt humant i backarna ändå.
Sedan frukost på Le Monde.
Trevligt.
+1
Förutom att jag vände hemåt och på vägen köpte varma nybakade surdegsfrallor på Bageriet som sedan avnjöts i hemmets vrå.

Tillbaka
Topp