Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

IngvarW

Aktiv medlem
Kort pendling nästan helt utan minnesvärda inslag. Men i Götgatsbacken på gångstråket åkte en stor lastbil och stötte till några parkerade cyklar med ena kofångaren. Troligen inga större repor dock. Intressant ord ändå - kofångare. Hur många kossor fångar dagens bilar på dem?

uandt

Aktiv medlem
kofångaren är ju den där plogen längst fram på ångloket som ser till att kossan flyger år sidan istället för att gegga fast under loket eller spåra ur hela tåget. Varför samma namn gavs till den där prylen längst fram på bilen är ett mysterium

NotReallyGunde

Aktiv medlem
+1
Förutom att jag vände hemåt och på vägen köpte varma nybakade surdegsfrallor på Bageriet som sedan avnjöts i hemmets vrå.
har ett par gånger jobbpendlat en bit med sambon och sedan vänt om hem för att distansarbeta. Jag mitt pucko har ju inte tänkt korrekt inser jag. Det finns ju bageri på vägen hem igen. Skäms som en hund.

Stumpy

Aktiv medlem
har ett par gånger jobbpendlat en bit med sambon och sedan vänt om hem för att distansarbeta. Jag mitt pucko har ju inte tänkt korrekt inser jag. Det finns ju bageri på vägen hem igen. Skäms som en hund.
Varken pendling eller pelle idag, men hade vägen förbi Bageriet med bil, så köpte en limpa gjord på durumvete och med havssalt. Mmmums till morgonkaffet!

zodah

Aktiv medlem
En riktig skitmorgon och det berodde till 99% på mig, trist men sant.
Gubbängsfältets CB utmed Örbyleden är nu avstängd, har för mig de skall bygga idrottsplats/fotbollsplan. Därför hamnade jag i Hökarängen på andra sidan Örbyleden. Inga skyltar och ingen hänvisning, massor med andra avspärrningar och byggen. Cyklade en sträcka på stenkross. Hoppas jag inte fick punka igen. Sen, utan skyltning eller hänvisning var vägen spärrad av en grävskopa och några gubbar som tittade på. Då tittade fullblodsidioten i mig fram och jag fräst otrevligheter till den oskyldige i grävmaskinen, han svarade ngt liknande otrevligt och fingrar stäcktes i luften.

Så om ni får ovett från byggarbetare i Hökarängen så är det mitt fel. Jag var inget föredöme för cyklister idag.

fhloston

Aktiv medlem
Vet inte om jag kvalificerar mig för att kalla det pendling...

Efter några år av daglig pendling på ca 32 km (tor) bytte jag uppdrag och fick cykelväg på 130 km (tor). I dag är andra dagen jag cyklar till jobbet. Supernice 🙂
Siktar på att cykla till jobbet någon gång per vecka, men kommer att vara kräsen när det gäller väder 😁

roller

Aktiv medlem
OTB 100 meter från hemmet! ☹ Cyklade på en gata som ska beläggas, de har fräst av beläggningen. Dock var det några små men djupa hål mitt framhjul inte kunde ta sig upp ur utan bestämde sig för att göra en halv volt. Jag landade med en riktigt magplask. Ben och armar blev såriga och en axel är stel. Det verkar som cykeln landade på ringklockan, för den blev helt demolerad. I övrigt får man vara glad att det inte var värre.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
OTB 100 meter från hemmet! ☹ Cyklade på en gata som ska beläggas, de har fräst av beläggningen. Dock var det några små men djupa hål mitt framhjul inte kunde ta sig upp ur utan bestämde sig för att göra en halv volt. Jag landade med en riktigt magplask. Ben och armar blev såriga och en axel är stel. Det verkar som cykeln landade på ringklockan, för den blev helt demolerad. I övrigt får man vara glad att det inte var värre.
Stackars ringklockan

Stumpy

Aktiv medlem
Anmäl till sjukförsäkringen på jobbet. Den gäller även på vägen till och från jobbet.

För egen del "genade" jag via lite grusvägar. Fint! Kanske blir en ännu ogenare väg hem.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Mina TL övningar går vidare. Nu fick jag gå sista biten. Slabb, dåliga pumpstationer, ventil krävde tång mm. Måndag...

Hunden var glad.

Black planet

Aktiv medlem
Rejsern till jobbet idag. Drog på vindjackan. För lat ta av den sen. Att det går 6 min fortare än slöhojen . Funderade på ta crossen, men detta göra saker före 10. Min hjärna hänger inte med..
Hört rykte att det ska vara backkörning de lux i kväll på Väsjöns soptipp. Grannen är där o putsar så det ska vara fint.

Senast ändrad:

gsb

Aktiv medlem
Dagens pendling var lite märklig. I stället för de 15 trappstegen från frukostplatsen till datorn, så CYKLADE jag till kontoiret. Ovant.

Note to self: Undvik Rissne. Sicken katastrof, man riktigt saknar plåtbron!

gsb

Aktiv medlem
Plåtbron riven och sjuk omledning:
1591085220387.png

Edit: Omledningen består av dålig asfalt, tvära svängar, gående huller om buller, flaggvakt och rödljuspassage över Enköpingsvägen.

roller

Aktiv medlem
Jobb hemifrån efter gårdagens OTB då nacke, axel och rygg fick stryk, vilket gjorde det enkelt att välja pendlingen till hemmakontoret en trappa ned. Det får bli en testcykling senare idag för att se hur främst om nacke och axel accepterar cyklingen. Får kanske damma av vinterpendlaren med mer upprätt sittställning inför morgondagen. Jag kommer nog inte att vara helt ensam men ganska unik med dubbdäck i så fall.

zodah

Aktiv medlem
Det gäller att vara förberedd... :LOL:
Haha, vad som helst kan hända. Man kan tex drabbas av plötslig is.

Själv så valde jag en klassisk VuÄlta. Undvek Hökarängsligisterna och genade över Gubbängsfältet istället. Någonstans mellan Älta och Hellas fick jag en hjulsugare. Han hade pigga ben och hängde med. Pressade på så gott det gick i medvinden, fick väldigt hög puls av det. Bra träning.

SIE

Aktiv medlem
Jag låtsaspendlade från/till balkongen aka hemmakontoret via på-stan-kontoret och det var en fin morgon att cykla i Göteborg. Som vanligt är allt fortsatt under ombyggnad.
EFB31EA2-18C4-4A1F-BBDD-F8BD8196D79B.jpeg

bearthefear

Aktiv medlem
Hamnade i KÖ på Flatenvägen. En långsam cyklist som skulle cykla om en ännu långsammare. Då hann två till ikapp och jag hamnade längst bak. Förlorade säkert 10 sekunder på det, i alla fall 5. Och svor över att jag inte valde vägen upp för backen istället ;) Men det var ju sol och motvind i alla fall!

Stumpy

Aktiv medlem
Slet igår ur Bontragers rimstrip ut pendlarhjulen för att återmontera vanligt fälgband och slang i väntan på tejpning. Hittade sedan inte fälgbandet, så det fick bli grushjulen istället på asfalten idag. V-r-r-r-r-r.
Fint som tusan dock, med halvklart, 14 grader och vindstilla.

zodah

Aktiv medlem
Är nog fortfarande lite förkyld men gick ändå helt ok. Ingen körde om mig (men det var mest hybridgubbar ute så...)

Såg @DT vid rondellen söder Tele2 Arena, han spurtade över på gult medan jag väntade snällt på andra sidan.

Black planet

Aktiv medlem
Slöhoj? Nä det blev rejsern ändå. Lyx o cyklar ska användas. Pendlaren får ta skitvädret. Nu är det ett tag sen brompton fick rulla.

Hemmakontor idag. Jag delar med mig av en solskenshistoria från förra veckan istället. På vägen hem gick jag in på Hemköp iklädd lycrastass och klapprande cykelskor. Jag fick hjälp av en kille i personalen att hitta det jag skulle ha och vi började prata lite om cykling. Efter ett tag drog han upp skjortärmen och visade en fet gaddning av en landsvägscyklist på en riktigt schysst aerocykel. Jag berömde de fina högprofilfälgarna och han sa "Det är min cykel, Cervelo S5 med full Ultegra, Di2 och Zipp 808:or". Då såg jag att till och med Zipp-loggorna var med i tatueringen! Sen funderade jag på om jag också borde börjar jobba i butik så att jag får råd med en sån cykel ;-)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer