Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Fint! Heja Federico.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fint! Heja Federico.
har ett par gånger jobbpendlat en bit med sambon och sedan vänt om hem för att distansarbeta. Jag mitt pucko har ju inte tänkt korrekt inser jag. Det finns ju bageri på vägen hem igen. Skäms som en hund.+1
Förutom att jag vände hemåt och på vägen köpte varma nybakade surdegsfrallor på Bageriet som sedan avnjöts i hemmets vrå.
Varken pendling eller pelle idag, men hade vägen förbi Bageriet med bil, så köpte en limpa gjord på durumvete och med havssalt. Mmmums till morgonkaffet!har ett par gånger jobbpendlat en bit med sambon och sedan vänt om hem för att distansarbeta. Jag mitt pucko har ju inte tänkt korrekt inser jag. Det finns ju bageri på vägen hem igen. Skäms som en hund.
Stackars ringklockanOTB 100 meter från hemmet! ☹ Cyklade på en gata som ska beläggas, de har fräst av beläggningen. Dock var det några små men djupa hål mitt framhjul inte kunde ta sig upp ur utan bestämde sig för att göra en halv volt. Jag landade med en riktigt magplask. Ben och armar blev såriga och en axel är stel. Det verkar som cykeln landade på ringklockan, för den blev helt demolerad. I övrigt får man vara glad att det inte var värre.
Vad har de nu ställt till med där?Dagens pendling var lite märklig. I stället för de 15 trappstegen från frukostplatsen till datorn, så CYKLADE jag till kontoiret. Ovant.
Note to self: Undvik Rissne. Sicken katastrof, man riktigt saknar plåtbron!
Men det kommer väl en ny hoppas jag. kan du inte bara köra genom rondellen?Plåtbron riven och sjuk omledning:
Visa bilaga 420992
Stackare!Första kollektivtrafikresan sedan "corona lockdown". Läskigt!
Det gäller att vara förberedd...Minst en jag körde om igår hade vinterdäck. I 26 gradig värme.
Haha, vad som helst kan hända. Man kan tex drabbas av plötslig is.Det gäller att vara förberedd...![]()