Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

AxelSthlm

Aktiv medlem
Från att ha pendlat från urten till stan en massa år pendlar jag nu från en urt till en annan urt, dessutom åt fel håll om man ser till andra pendlare. Sträckan Bromma-Sollentuna är så gles att jag skulle kunna claima alla KOM om jag höll på med sånt......och om det fanns Mountains iofs, det gör det ju inte.....

simson

Aktiv medlem
Fantastisk! Bra väder , surrade med nån
(gissar jag) glad happyit på en bootzipper i götgatsbacken , träffade en gammal hofvetkompis på skanstullsbron ,
sitter här å ler två timmar senare .
Harebra alla
Mange

BTW

Medlem
18° kl 06:00 i Dalarna då blir det en omväg till jobbet, har 3 km till jobbet idag blev det en solig omväg på ca45km.

20200626_073709.jpg

simson

Aktiv medlem
Trodde jag skulle bli blöt, men det slutade regna precis i tid så det blev en fin pendling idag igen 😃

Stumpy

Aktiv medlem
Kom fram blöt, men inte av regn.
Blev omkörd av två snubbar men nån minuts mellanrum, men efter ett tag var man ikapp igen. Tror inte det är jag som ökar, utan snarare de som tappar fart.

zodah

Aktiv medlem
Valde allväderspendlaren idag. Tyckte det såg blött ut men det var mest torrt. Gick bra ändå. Körde bara om folk.

simson

Aktiv medlem
Blåsigt hela veckan tycker jag men kände mig pigg å va lite tidig till jobbet Igår morse å körde 14km extrarunda men ångrade det på vägen hem då jag var grymt sliten....
Mange

Stumpy

Aktiv medlem
Armvärmare på för första gången på några veckor. Lättrampat (kanske för att vinden för en gångs skull kom akterifrån). @zodah visade ingen barmhärtighet innan Hellas. Funderade på att ta rygg, men lyckades motstå frestelsen och tuffade istället på i godan ro.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Punka igen. Kunde ha valt sämre ställe så jag satt på Skeppsbron i lite morgonsol.
I övrigt ganska stel efter söndagen.

zodah

Aktiv medlem
Armvärmare på för första gången på några veckor. Lättrampat (kanske för att vinden för en gångs skull kom akterifrån). @zodah visade ingen barmhärtighet innan Hellas. Funderade på att ta rygg, men lyckades motstå frestelsen och tuffade istället på i godan ro.
Så det var du?! Skoj, jag tänkte lite efteråt att det kanske var du men kände inte igen dig, eller det gjorde jag nog eftersom jag kom att tänka på dig när jag såg cykeln.
Du skulle tagit en stöt-förning, jag låg på rött hela vägen från Älta till Hästhagen : -)

Stumpy

Aktiv medlem
Så det var du?! Skoj, jag tänkte lite efteråt att det kanske var du men kände inte igen dig, eller det gjorde jag nog eftersom jag kom att tänka på dig när jag såg cykeln.
Du skulle tagit en stöt-förning, jag låg på rött hela vägen från Älta till Hästhagen : -)
Noterade att du slagit av fram mot Nackanäs och närmade mig igen, men var inte ikapp innan våra vägar skiljdes åt vid Slöstan.

roller

Aktiv medlem
Glest i trafiken: semesterkänsla.
Blåsigt, grått och svalt: höstkänsla.
Körde genom en matta med glassplitter (i en tunnel) på väg till jobbet. Få se om det finns luft i båda däcken till hemfärden.

Stumpy

Aktiv medlem
Mest upphetsande var två tanter i 35-årsåldern som cyklade i bredd vid Hellas och effektivt blockerade hela GC-banan. Sa till dem efter en stund att jag kommer emellan och gled igenom.

RN

Aktiv medlem
Hem igår var misär. När jag kom ut från kontoret började det dugga, Sen började det regna, på riktigt och då hoppade kedjan fram. Min senaste skruvsession på framväxeln för att får skrap till minimum innebar också att det inte gick att tvinga upp kedjan av någon anledning så det blev panikskruva i regnet.
Lite senare efter Örby var det rätt bra motvind för mina tops-ben så ner på lillklingan fram vid Älvsjöbadet *braaaap braaaap* Vad i helvete? Ja jag hade skruvat lite fel så nu gick framväxeln i... suck, skruva mera och köra hem...

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Blöt som en katt hem igår i hagelskuren. Kände mig som en lax uppströms Tegnergatan. Frös duktigt.
Reservskorna på idag då de vanliga var blöta. Satte på nya däck efter senaste tidens punkor. Conti CX speed bak och Speed King fram. Med 3-4 bar i rullade det på i motvinden.

Radiac

Medlem
Lyckades stanna under en balkong och fick skydd när värsta hagelskuren kom igår, så klarade mej skapligt, även om det regnade och man blev lite lagom blöt på vägen hem sen...

Och lyckades även väja för en krossad glasflaska på vägen till jobbet idag, får se om dom tar bort den sen under dagen... (felanmäld)

staine

Aktiv medlem
Cph är en jämrans regnhåla det med. 12 grader. Jag fuskar med s-toget. I morgon är det utedag med jobbet. Lekar i gröngräset och sen på kvällen när man är utsvulten lite smörrebröd. Och en pilsner i bästa fall. Vad gör man inte för att spela med.

Black planet

Aktiv medlem
Lyxen få skjuts av sambon hem igår i regnet. Så pått igen då. Slöhoj,dödspollen o kyla. Sthlm är nu sommarmod med Corona som bonus. Lite bilar men folk tar cykeln om de är i stan. Önskade stan gjorde som Paris som exempel. Bara gjorde cykelväg av bilvägarna.

MatKar

Medlem
Det kaos som är Stockholmstrafiken levererade trots duggregn. Ett par tre elfordon av olika modesjanger utslängda i cykelbanan, gängse sortering av hantverkare som använder sagda cykelbana som lastkaj och inte minst favoriten, vänstersvängande bilar i motsatt färdriktning som stannar på tvären framför näsan på en.
Lite av ett äventyr, särskilt på fastnavshoj..

staine

Aktiv medlem
Överdådig buffe med allätariankost - hela kostcirkeln! Samt dryck så mycket man ville, i går. Då får man tømmermænd. En frisk 2-milare på morgonen så blir man snabbt nykter igen. :)

Stumpy

Aktiv medlem
Lugnt och fint. Stannade och felanmälde allt gräs på cykelbanan mellan Nackanäs och Älta efter gårdagens kantklippning. Snicksnackade med en kille som nyss krockat med en annan cyklist i Älta.

Radiac

Medlem
Någorlunda medvind till jobbet, och enligt prognosen ska det vända till man ska hem, i alla fall lite åt rätt håll (för mej som gillar medvind...)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer