Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

MatKar

Medlem
På förekommen anledning fantiserar jag om att ha ett nerkapat basebollträ märkt ”the Voi-Destruktor” i ett rygghölster och skipa postapokalyptisk rättvisa på väg till jobbet på Sveavägen...

*obs humor*

Fishy

Aktiv medlem
På väg till jobbet ca. 06:30: tre elsparkcyklar parkerade på cykelbanan. En ”cyklist” med hörlurar som inte hör mitt plingande och försvårar omkörning genom att cykla längs med mittsträcket. En kvinna med barnvagn som beslutar sig för att korsa över cykelbanan mellan mig och framförvarande cyklist istället för att vänta en mycket kort stund tills jag passerat. (Ingen cykel efter mig och jag är tvungen att bromsa in hårt)

Intressant pendling ca. 5 km. genom centrala Göteborg.

staine

Aktiv medlem
Marvellous Älta. Alla spår av GC-bana upphör. (För er som inte vet, skylten avser en gc-bana.) Den totala friheten, lol!
948AC00D-C97F-4763-AFFC-0D43A1135692.jpeg

Vegan

Medlem
Kallt och blåsigt. Körde med armvärmare i morse. Ändå klart skönare än att köra bil eller sitta på bussen!

Mediokern

Medlem
Skönt att det inte bara är jag som jobbar, och pendlar till jobbet.
Märks i huvudstaden att det är semester - rätt mycket färre människor&cyklister ute på morgonen och även färre än vanligt på eftermiddagen även om det är fler ute generellt än på morgonen.

izzianity

Medlem
Skönt att det inte bara är jag som jobbar, och pendlar till jobbet.
Märks i huvudstaden att det är semester - rätt mycket färre människor&cyklister ute på morgonen och även färre än vanligt på eftermiddagen även om det är fler ute generellt än på morgonen.
Den meningsuppbyggnaden var inte att leka med.

staine

Aktiv medlem
Extra mycket jobb i Cph. Hinner knappt mer än jobba och pendla 6 mil om dagen. Äta och sova kan man göra en annan gång.

Mediokern

Medlem
Den meningsuppbyggnaden var inte att leka med.
Blir lätt halsbrytande meningsbyggnad när man inte är nykter längre.....

Idag var det återigen svalt, lite folk ute och blåsigt på väg till jobbet.
På hemvägen blåste det fortfarande. Det kom även en lätt regnskur.

Upphör aldrig att förvånas över hur dåligt trafikvett en del personer har oavsett om de går, cyklar eller kör bil.

Varmt och skönt i solen och sommarvackert på Lovö. Superläbbiga flygmyror på Bergslagsvägen så andas genom näsan om ni ser lite större insekter i luften i morgon!

Mediokern

Medlem
Tyckte det var något mer folk på väg in genom huvudstaden idag. Kan iofs bero på att jag tog något sovmorgon och var lite senare än vanligt.
På hemvägen fick jag på lite väl nära håll uppleva vad "taxisväng" är när pucko gör en 180-graderssväng över cykelbanan och körfält. Puckot ser sig inte för det minste utan stannar halvvägs över till andra körfältet när jag är mitt framför bilen och han ser då ut som "oj hoppsan då":

Första pendlingen på många veckor. Kul att se att ombyggnaden av Torsgatan äntligen verkar vara klar. Många cyklister ute, inklusive ett antal vänsterfilsvinglande mobilzombies...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer