Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

gsb

Aktiv medlem
Morgon"pendling" från hemmet till hemmet.V i n d s t i l l a! Det har inte hänt på mången dag.
Får se om "hempendlingen" blir lika fin.

roller

Aktiv medlem
På hemvägen svängde jag ut rakt framför en polisbil i en korsning. Det är gångfartsgata där. Hur snabbt cyklar ni på gångfartsgata med en polisbil på rulle?

Stumpy

Aktiv medlem
Tre tjejer korsade gåendes på en cykelpassage istället för intilliggande övergångsstället. Körde demonstrativt runt dem. Hörde då en av dem fråga de andra två var de skulle gå. Efter ett tag ropade hon "Tack!" och jag vinkade som svar. Kul att någon gillar att bli uppfostrad.

bearthefear

Aktiv medlem
Vid pastellebacken, i höjd med Globen, passerade jag idag en dam i yngre medelåldern som halvvingligt cyklade längs kanten och lät handen gå igenom det höga gräset vid sidan. Solen i ryggen och säkert nynnandes på någon fin låt.
Jag med mjölksyran brinnande i låren fick en extra tydlig bild av att olika personer njuter av olika saker halv 7 på morgonen...

zodah

Aktiv medlem
Vaknade med tung känsla i kroppen och lite lätt huvudvärk. Ingen cykling och le Peloton i morgon känns osäkert. Säkert bara förkylning.

Stumpy

Aktiv medlem
Mycket grus idag. Drog av armvärmarna och körde kort-kort efter att ha fått upp värmen. Myyys!

clnr

Aktiv medlem
Första dan tillbaka på kontoret. Tog racern för att ta mig en runda efter jobbet. Blev omkörd av pendlarsvetto på höger sida som tog övergångsstället till hjälp när jag stod vid ett rödljus. Snyggt jobbat!

Stumpy

Aktiv medlem
Mötte sambon när jag var nästan hemma. Hon hade packat badkläder, så det blev en sväng till närmaste sjö för premiärdopp. Skönt! Det skall upprepas.

RN

Aktiv medlem
Uppför Västerbron idag så slängde sig en lirare ut framför mig när jag skulle cykla förbi, han tyckte antagligen att personen framför cyklade för långsamt. Panikbroms, cyklade förbi honom och sa (i lugn ton) "skulle du kunna kolla bakåt innan du svänger ut".
Helvete vad arg han blev, han hade minsann tittat sig för och visat att han skulle svänga ut och jag hade inte företräde för att jag hade högre hastighet (han hade bevisligen det för att han ville köra om någon som var långsam).
Blev lite spännande ordväxling... jaja.
Borde kanske frågat vad han gjorde med informationen han fick när han tittade istället.

Mediokern

Medlem
Uppför Västerbron idag så slängde sig en lirare ut framför mig när jag skulle cykla förbi, han tyckte antagligen att personen framför cyklade för långsamt. Panikbroms, cyklade förbi honom och sa (i lugn ton) "skulle du kunna kolla bakåt innan du svänger ut".
Helvete vad arg han blev, han hade minsann tittat sig för och visat att han skulle svänga ut och jag hade inte företräde för att jag hade högre hastighet (han hade bevisligen det för att han ville köra om någon som var långsam).
Blev lite spännande ordväxling... jaja.
Borde kanske frågat vad han gjorde med informationen han fick när han tittade istället.
Tyvärr är jag ganska ofta med om exakt samma sak, men uppför Skanstullsbron söderut!
Jag kommer ikapp långsammare person framför mig, den i sin tur gör omkörning av en annan cyklist framför, varpå den omkörande cyklisten är nära att antingen preja ut mig i bilvägen eller dra in i mig och krocka!!
Tänk vad enkelt om folk kunde vrida på huvudet och se om det kommer någon snett bakom dem, eller i alla fall ge nåt tydligt tecken på att de ska kasta sig ut till vänster....

Mediokern

Medlem
Brukar ofta inte skriva så mycket i denna tråd då min pendling är föga upphetsande.
Brukar mest läsa om andras öden och äventyr till och från jobbet.
Men måste fråga er som vet - är det någon Peloton i Stockholm på onsdagsmorgnar?
Jag har två onsdagar efter varandra mött nåt som ser ut som svansen efter nån Peloton, i höjd med Nybroplan då de kommer på Strandvägen från Djurgården.
Brukar möta dem runt 7:20 ungefär.

nisseson

Aktiv medlem
Brukar ofta inte skriva så mycket i denna tråd då min pendling är föga upphetsande.
Men måste fråga er som vet - är det någon Peloton i Stockholm på onsdagsmorgnar?
Jag har två onsdagar efter varandra mött nåt som ser ut som svansen efter nån Peloton, i höjd med Nybroplan då de kommer på Strandvägen från Djurgården.
Låter som https://m.facebook.com/groups/459030794217533/

clnr

Aktiv medlem
FS MTB till jobbet idag pga eftermiddagstur inplanerad. Inte alls samma klipp som SS:en uppför Göta Älvbron...

Pqz

Aktiv medlem
2 fotisättningar och typ 3 kraftiga inbromsningar bara på väg till jobbet vid 7-tiden. Mycket folk och trafik (och motvind) på hemväg. Längtar nästan till höstrusket när man får vara i fred på cykelstråken...

zodah

Aktiv medlem
Chansade på att jag var frisk och slöt upp för Le Peloton G2 kl 06:10.
Gick hur bra som helst och hade faktiskt inga större problem i morse. Kan bero på att jag inte visade mig i front mer än ngn sekund
: -)
Trevlig helg!

AxelSthlm

Aktiv medlem

Skriver bara i den här tråden, inte särskilt ofta iofs......

"Du ser ut som en sån därn....ehh....tour de France" sa en farbror till mig idag. Fint sagt tycker jag!

Genomgick en inre kris längs Solna strand då jag insåg att jag inte skulle hinna stanna för att hjälpa en cykel-civilist i tekniknöd. Men innan jag hann passera hade personen framför mig redan stannat för att assistera. Snyggt.

staine

Aktiv medlem
Gubbe på elcykel dammar på uppför västerbron. När jag kör om noterar jag att QR på framhjulet är öppet.
- Ditt framhjul är inte stängt.
- Va?
- Ja den där stängningsgrejen, den ska vara stängd, liksom.
- Nä det ska vara så där.
- ?
- Ja det går inte att stänga den, jag vet inte riktigt varför.
- Prova att lossa skruven lite på högra sidan av hjulet, då går det nog.
- Nä det behövs inte, hjulet sitter fast, ingen fara.

Jaja, nån annans fel om gubben ligger död i ett dike nu.

Stumpy

Aktiv medlem
Sol och varmt. Najz!

Det misstänkta knirket från vevpartiet visade sig komma från bakhjulet, eftersom det var borta idag med andra hjul.

zodah

Aktiv medlem
Rehabcyklade, har ngt segt förkylnings/pollen-fanskap som inte ger med sig. Men det var fint och varmt.

IngvarW

Aktiv medlem
Ganska tomt idag på cykelbanan, folk har väl gått på semester eller "jobbar" hemifrån ute i skärgården

simson

Aktiv medlem
Fint väder å trevligt imorse, nära döden upplevelse på hemvägen(inte för mig ) , en annan cykliar håller på att bli påkörd av en färdtjänstbuss som kör mot rött under tunnbaneviadukten i Alvik , många bilister chansar där men det hade varit grönt för oss så länge att hon hade korsat våran sida helt, bussföraren pratade i mobilen och tittade på nåt polisingripande vid målarbutiken helt omedveten att han kört förbi ett övergångsställe och rödljus.....Cyklisten var iaf ok å cyklade vidare , men det är första gången som jag blev riktigt skakad trots att blivit påkörd två gånger själv.
Mange

A-N

Medlem
Kom fram till stationen för att upptäcka att tåget var inställt pga signalfel. Snabba ryck tillbaka hem för att hinna cykla till bytesstationen och därmed hinna i tid. Stressat hastighetsrekord på sträckan. Väl framme och lagom svettig på tåget som ska ta mig sista biten så förlorar hela tågstationen ström och allt står stilla. Jag blir sen.

Hem gick det inte riktigt lika fort. Våldsamt regn. Tur i oturen att det var relativt varmt och inte blåste så mycket. Och cykeln behövde ändå tvättas så att... Kändes friskt i kortärmat och shorts.
20200621_210559.jpg

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Kände mig stark i morse.
Vet inte om det var all sportdryck som konsumerats i helgen, eller möjligen medvind.

simson

Aktiv medlem
Jag kände mig oxå stark imorse men det var tydligen medvind för på eftermiddagen var det tvärtom, klent OCH motvind, dålig kombo😜
Mange

IngvarW

Aktiv medlem
Lugnt och fint, knappt en cyklist tyckte jag ett tag men så knökade det till sig vid Slussen i vanlig ordning.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Bra att det är så tomt på vägar och g/c-banor.
Velade om jag skulle sprätta lite eller bara lalla in. Denne någon gled om och då blev det lite partempo. Rullade därför sedan ikapp polare och kunde morsa. Duvnäsviken låg spegelblank. Kul att det fortfarande går att få fart på stålgalgen.

Stumpy

Aktiv medlem
En hel del cyklister hela vägen från Älta, men det blev trångt först framåt Slöstan.
Varmt! Fick eftersvettas en stund innan duschen.

simson

Aktiv medlem
Bra dag idag, träffade en råbock imorse och fick en fin väg hem från gåshaga ,det är fint därute på Lidingö.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer