Valhalla_
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Pendlade du till hemmakontoret?Är nog fortfarande lite förkyld men gick ändå helt ok.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pendlade du till hemmakontoret?Är nog fortfarande lite förkyld men gick ändå helt ok.
Ja, från hemmet till hemmet. ca 21kmPendlade du till hemmakontoret?
Gå fart... allt annat är ju idiotiskt.På hemvägen svängde jag ut rakt framför en polisbil i en korsning. Det är gångfartsgata där. Hur snabbt cyklar ni på gångfartsgata med en polisbil på rulle?
Tog också premiärdopp idag. I min egen 4x6m sjö. 28°Mötte sambon när jag var nästan hemma. Hon hade packat badkläder, så det blev en sväng till närmaste sjö för premiärdopp. Skönt! Det skall upprepas.
Tyvärr är jag ganska ofta med om exakt samma sak, men uppför Skanstullsbron söderut!Uppför Västerbron idag så slängde sig en lirare ut framför mig när jag skulle cykla förbi, han tyckte antagligen att personen framför cyklade för långsamt. Panikbroms, cyklade förbi honom och sa (i lugn ton) "skulle du kunna kolla bakåt innan du svänger ut".
Helvete vad arg han blev, han hade minsann tittat sig för och visat att han skulle svänga ut och jag hade inte företräde för att jag hade högre hastighet (han hade bevisligen det för att han ville köra om någon som var långsam).
Blev lite spännande ordväxling... jaja.
Borde kanske frågat vad han gjorde med informationen han fick när han tittade istället.
Brukar ofta inte skriva så mycket i denna tråd då min pendling är föga upphetsande.
Brukar mest läsa om andras öden och äventyr till och från jobbet.
Men måste fråga er som vet - är det någon Peloton i Stockholm på onsdagsmorgnar?
Jag har två onsdagar efter varandra mött nåt som ser ut som svansen efter nån Peloton, i höjd med Nybroplan då de kommer på Strandvägen från Djurgården.
Brukar möta dem runt 7:20 ungefär.
Brukar ofta inte skriva så mycket i denna tråd då min pendling är föga upphetsande.
Brukar mest läsa om andras öden och äventyr till och från jobbet.
Men måste fråga er som vet - är det någon Peloton i Stockholm på onsdagsmorgnar?
Jag har två onsdagar efter varandra mött nåt som ser ut som svansen efter nån Peloton, i höjd med Nybroplan då de kommer på Strandvägen från Djurgården.
Brukar möta dem runt 7:20 ungefär.
Du tryckte på ganska bra på järnkorset igår eftermiddags mellan Fotografiska och Sickla i alla fall. Nöjde mig med att ligga med tio meters lucka bakom. :)Letade form för lördagens tänkta hårdträning med ACSL. Lallade in med maklig fart utan att hitta den.
Du tryckte på ganska bra på järnkorset igår eftermiddags mellan Fotografiska och Sickla i alla fall. Nöjde mig med att ligga med tio meters lucka bakom. :)