Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade tagit vägen i länken( via Albano, Fiskartorpet och Hjorthagen) alla dar i veckan för att slippa citycykling.nikasp sa:Pendlingsläget "no later than end of June" pga att vi blivit uppköpta. Hela 5 km innerstadscykling varje väg = 1/wihoooo!. Risk att jag köper en liten pendlingsbil och går upp 50 kg i rekordfart pga att bilpendling oväntat nog bara tar 20-30 min :)
IngvarW sa:Svalt om fingrarna med enbart vårhandskarna. Benen förvånansvärt pigga trots 90km igår i både med- och motvind. Är det så man skall tänka, ju mer jag tränar, ju starkare blir jag direkt?
WSMC sa:Jag hade tagit vägen i länken( via Albano, Fiskartorpet och Hjorthagen) alla dar i veckan för att slippa citycykling.nikasp sa:Pendlingsläget "no later than end of June" pga att vi blivit uppköpta. Hela 5 km innerstadscykling varje väg = 1/wihoooo!. Risk att jag köper en liten pendlingsbil och går upp 50 kg i rekordfart pga att bilpendling oväntat nog bara tar 20-30 min :)
https://www.gmap-pedometer.com/
Visselrigen ca 2,5 km längre, men klart värt det om du frågar mig.
Lycka till!
dabac sa:Styret började kännas lite kul ungefär halvvägs.
Jag har anat att ngt varit på gång eftersom inte styrlagret(gängat) hållit justeringen. Så jag stannade, tryckte ner styrstammen i botten och körde med viss försiktighet resten av vägen hem.
Efter middagen var det dags för obduktion:
Räcker nog inte med silvertejp på det här...
Ang. tänder - jo. Har haft ont förut, inget jag vill inbjuda till.Bengt-re sa:dabac sa:Styret började kännas lite kul ungefär halvvägs.
Jag har anat att ngt varit på gång eftersom inte styrlagret(gängat) hållit justeringen. Så jag stannade, tryckte ner styrstammen i botten och körde med viss försiktighet resten av vägen hem.
Efter middagen var det dags för obduktion:
Räcker nog inte med silvertejp på det här...
Svarva ett invändigt rör och löda? Eller kanske ny gaffel ändå.... Tänder är dyrt som reservdelar.
ptrk sa:Såg ni detta? Blir ju snart plusaffär att cykelpendla!
https://happyride.se/forum/read.php/1/1125605/3523410#msg-3523410
Hur som helst, härlig morgon med massor av sol och friskt väder!
staine sa:Attackerad av kamphund (kanske en bullterrier vad vet jag?) på Nordmarksvägen i Farsta strand i morse. Första gången detta hänt mig i Sverige.
Varning för denna!
Jag höll ca 30 km/h nerför backen men han rusade rakt emot mig och bet mot foten/pedalen. Kändes som att han även höll på att trassla in sig i bakhjuket. Inte kul. Jag skrek och tjoade men ingen person syntes till.
Den hunden förtjänar inte att leva.