Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stumpy sa:Blev omkörd av en sån där elmotorcykel på cykelbanan när jag själv höll 30+. Hen körde dock ganska vårdat, så inga problem.
Jag kände mig inte kränkt. Möjligen kände hen sig kränkt när jag lite senare körde om. Hen kommer väl trimma sin elmotorcykel ytterligare till nästa gång. Tror inte jag hänger med i den kapprusningen.staine sa:Måste väl ändå vara ganska förnedrande att bli krängd av en hen?Stumpy sa:Blev omkörd av en sån där elmotorcykel på cykelbanan när jag själv höll 30+. Hen körde dock ganska vårdat, så inga problem.
Efter att ha sett ett antal sjuka OTB, av folk på såväl cykel som elscoter, som kilat ner framdäcket i spårvagnsspåret och stannat på en myrlängd, så har jag en djupt rotad rädsla för att korsa spårvagnsspår överhuvudtaget i mindre snitt än 45-graders vinkel.Allroad sa:Förutom helt absurda mängder pendlare på cykel överallt så var det rätt innehållslöst förutom händelsen utlängs med strandvägen när en man på sin voi-scooter som på något sätt fastnade med framhjulet så att scootern tippade över i spåret för spårvagnen ut till djurgården vilket medförde att hans hövding slog ut.
PANG sare och så stod han där och undrade vad fan det var som precis hänt..
staine sa:Tänk att ha en liten bomb omkring halsen. Mer spännande kan det knappast bli.
Peth sa:staine sa:Tänk att ha en liten bomb omkring halsen. Mer spännande kan det knappast bli.
Du tänker på Wedlock med Rutger Hauer?
Stumpy sa:Har armvärmare att dra på till hemresan. Räcker det??? :(
zodah sa:Stumpy sa:Har armvärmare att dra på till hemresan. Räcker det??? :(
Som det ser ut nu.. nä, sorry, det blir misär för dig : -(
: -)
snajgel sa:zodah sa:Stumpy sa:Har armvärmare att dra på till hemresan. Räcker det??? :(
Som det ser ut nu.. nä, sorry, det blir misär för dig : -(
: -)
Missär? Är väl karaktärsbyggande?
DT sa:En rödljuscyklist (inte staine den här gången) tagen av polisen vid Götgatan/Hornsgatan i morse.
Om det finns någon tid och plats där man maximerar risken för poliskontroll så är det just den platsen en vardagsmorgon under andra halvan av augusti, när polisen gör sina sedvanliga raider efter semestern. Men har man bråttom så har man!
Antar att det var Supertramp då. Han är tillbaka på cykelbanorna och brukar ju fastna ungefär där. Tingsrätten nästa.DT sa:En rödljuscyklist (inte staine den här gången) tagen av polisen vid Götgatan/Hornsgatan i morse.
staine sa:Korsningen Magelungsvägen- Trollesundsvägen, där man kommer ut på Magelungsvägen precis ovanför nya skateparken vid Högdalen. Det rödlyset är för svårt för de flesta att fatta. Att när det är rött så ska man stanna. Cykelöverfarten blir ett vågspel. Många körkort skulle dras om polisen fick för sig att stå där.
I morse stannade en för rött. Jag fick grönt, börja cykla över. Då tutar taxin bakom han som stannat, samt gör en omkörning medan de fortfarande har rött. Suck.
mtbkr sa:staine sa:Korsningen Magelungsvägen- Trollesundsvägen, där man kommer ut på Magelungsvägen precis ovanför nya skateparken vid Högdalen. Det rödlyset är för svårt för de flesta att fatta. Att när det är rött så ska man stanna. Cykelöverfarten blir ett vågspel. Många körkort skulle dras om polisen fick för sig att stå där.
I morse stannade en för rött. Jag fick grönt, börja cykla över. Då tutar taxin bakom han som stannat, samt gör en omkörning medan de fortfarande har rött. Suck.
Är det bara i Stockholm cyklister visar denna nonchalans till rödljus eller är det lika över hela landet?
staine sa:Lite speciell korsning just där då det blir rött för bilar på Magelungsvägen så en cyklist kan korsa den, inget konstigt med det.
Men dessutom är det rött för högersvängare från Trollesundsvägen vilket bilisterna inte ser, eller fattar, eller bryr sig om, tydligen. Så det är indraget körkort som gäller där.
staine sa:mtbkr sa:staine sa:Korsningen Magelungsvägen- Trollesundsvägen, där man kommer ut på Magelungsvägen precis ovanför nya skateparken vid Högdalen. Det rödlyset är för svårt för de flesta att fatta. Att när det är rött så ska man stanna. Cykelöverfarten blir ett vågspel. Många körkort skulle dras om polisen fick för sig att stå där.
Är det bara i Stockholm cyklister visar denna nonchalans till rödljus eller är det lika över hela landet?
Sorry, får förtydliga, det var bilister i detta fallet. En hantverkarbil som snällt stannade, en stressad taxi som tutade samt körde om, mot rött.