Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller på och konverterar pendlaren till rullbromsar, set for life efter det tänker jag :)Allroad sa:Jahaja. Tyckte ju bromsarna tog dåligt nu i vätan. Klossarna är sopslut efter drygt 2 månaders pendlande, give skivbromsar tack :(
Brakstav sa:Blev än en gång kränkt av damcykeln med rejäl elmotor.
Dåligt pumpade däck och en oerhörd fart (45 kanske).
Men lampor den här gången! Så det blir bättre!
Igår fick jag tillfälle att kommentera en 40+-elhoj, valde att säga "inte så lagligt va?", fick en grymtning till svar.Brakstav sa:Blev än en gång kränkt av damcykeln med rejäl elmotor.
Dåligt pumpade däck och en oerhörd fart (45 kanske).
Men lampor den här gången! Så det blir bättre!
least sa:Samma grymtningar får man till svar av lycra-karlar som kör mot rött inne i stan.
Man kanske tappar talförmågan när man bryter mot lagar och regler?
Så sant men aj, öppna inte den diskussionslådan... :)staine sa:least sa:Samma grymtningar får man till svar av lycra-karlar som kör mot rött inne i stan.
Det beror på hur och på vilket sätt reglerna bryts mot. En genomtänkt rödljuscykling har ingen dött av. Däremot av en ogenomtänkt grönljusdito.
staine sa:Ni kan förresten gå in på StockholmDirekt och rösta på vilken färg cb ska ha i framtiden. Jag röstar på blått. Det funkar bra i Cph!
Länk:
https://www.stockholmdirekt.se/nyhe...ade-cykelbanor/repsjc!1a1XEvGJ5Nqg9IwrT0BAaQ/
staine sa:least sa:Samma grymtningar får man till svar av lycra-karlar som kör mot rött inne i stan.
Det beror på hur och på vilket sätt reglerna bryts mot. En genomtänkt rödljuscykling har ingen dött av. Däremot av en ogenomtänkt grönljusdito.
least sa:staine sa:least sa:Samma grymtningar får man till svar av lycra-karlar som kör mot rött inne i stan.
Och lycran sitter bra?
Elgstrand sa:Dit och hem, jag har en hatkärlek till misärpendling.
anco sa:Elgstrand sa:Dit och hem, jag har en hatkärlek till misärpendling.
Inte ens nära misär tycker jag!
Snyggt! Jag köper nästa års almanacka ;-)federico sa:17 Oktober
grondahl sa:Förvånansvärt mycket cyklister trots blötan.
gsb sa:Har bestält ett par såna här:
https://www.crudproducts.com/roadracer-mk3/
Allt för att kunna hålla ut litelängre/hålla blöta och bös borta.
Var det dumt köp?
desmo sa:Jag såg efterspelet av en olycka idag. Korsningen Örbyleden/Grycksbovägen vid Shellmacken där cyklister numera har företräde (skyltat väjningsplikt på vägen). Ingen bra morgon för någon inblandad. Hoppas det gick bra trots allt.
Annars upplever jag att det är fler cyklister med belysning nu än tidigare år. Är det en positiv effekt av elcyklarna?
Min favorit är fortfarande endast framlampa, reflexväst och stor svart ryggsäck ovanpå västen.Allroad sa:desmo sa:Jag såg efterspelet av en olycka idag. Korsningen Örbyleden/Grycksbovägen vid Shellmacken där cyklister numera har företräde (skyltat väjningsplikt på vägen). Ingen bra morgon för någon inblandad. Hoppas det gick bra trots allt.
Annars upplever jag att det är fler cyklister med belysning nu än tidigare år. Är det en positiv effekt av elcyklarna?
Är det fler nu då måste det ha varit total katastrof innan. Folk syns ju fan inte, eller som de som är kittade från topp till tå med neongult men inga lampor eller reflexer på cykeln. Hur fan tänker man då?
Allroad sa:desmo sa:Jag såg efterspelet av en olycka idag. Korsningen Örbyleden/Grycksbovägen vid Shellmacken där cyklister numera har företräde (skyltat väjningsplikt på vägen). Ingen bra morgon för någon inblandad. Hoppas det gick bra trots allt.
Är det fler nu då måste det ha varit total katastrof innan. Folk syns ju fan inte, eller som de som är kittade från topp till tå med neongult men inga lampor eller reflexer på cykeln. Hur fan tänker man då?
Usch! Fotgängare på cykelbanan.federico sa:18 Oktober
Alltid KOM/PB. Helskinnad kommer nog först på tredje plats.HybridLasse sa:Nu en fråga till er räsare, med CX, lvg o dyl, Vad är viktigast, ett KOM/PB eller se till att du själv och andra kommer fram helskinnade?
dubbdäck.bearthefear sa:Har haft ett sjukt störigt missljud från cykeln i några dagar. Som att någon sitter och knackar två stenar mot varandra på min bakaxel. Hatar verkligen missljud och höll på att bli tokig. Skärmarna verkade inte vara boven, kompislappen satt fortfarande stadigt. Det lät en gång per varv, direkt beroende av farten. Inget missljud när jag snurrar hjulet i luften... Började nästan fundera på texten i säljesannonsen på cykelfan...
Men så idag på vägen hem kom jag på att det såklart måste ha med däcket att göra. Stannade direkt och kände igenom däcket. Mycket riktigt:
Slanglöst är ju bra :)
Det är faktiskt helt orimligt. I så fall skulle bilarna på motorvägen vara tvingade att köra i 10 km/h.least sa:ska anpassa hastigheten och bromssträckan för alla omständigheter.