Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Fortfarande nära nollan på morgonen. Men med solsken i ansiktet, nytvättad cykel, nysmord kedja och "rätt" tryck i däcken flöt pendlingen på bra. Hemfärden i eftermiddag till grillen blir kommer bli bra!

Pendlade till hemmakontoret ? 25km på cykelväg och lite Stig som tinat fram
97E46778-0BAC-4523-B699-7F7431846C43.jpeg

NäHä. Inget styrketräningspass ikväll. 2 lass jord kom inte idag. Men slöhojen till jobbet. Mycket mer folk idag. Lite som vanligt. Det är i bra för coviden. Men för oss människor.

Rätt så händelselös, men i strålande sol och ljummet i luften.
Gjorde ett snabbt pit stop och inhandlade lite olika frön som i slutänden förhoppningsvis ska resultera i bla vaxbönor, polkabetor, morötter och sockerärtor. Fingers crossed…:)

Senast ändrad:
Pendlingspremiär för mig idag! Skönt att komma ut men måste nog förbi en cykelmek för att justera växlarna. Ganska folktomt på cykelvägarna i Sthlm mot vad jag hade föreställt mig.

Jag hamnade bakom en taxi i morse med dekalen "Vilket lopp cyklar du?". Jag kände instinktivt att jag ville besvara frågan. Det första som jag tänkte var vilket lopp jag inte cyklar, nämligen snabbast-till-jobbet-loppet. Det jag kom fram till var nog att jag är med på skönast-till-jobbet-loppet. Vilket lopp cyklar du?

Fint! Mycket cyklister, gående och joggande. Klagar inte.
Benen klagade dock lite i början. 2x20km pendling + 1,5h beachvolleyboll igår sliter visst.

Ingen Peloton, det är rätt svårt att motivera sig att gå upp kl 5. Fick istället en sagolikt fin pendling kl 7:20 istället. Mötte några elitpendlare i Älta som ev hade gjort le Peloton i ottan men ingen var på väg åt mitt håll. Jag skall nog pendla hem i em också.

De senaste veckornas byte av pendling mot lunch- och kvällsrundor har tydligen varit positivt för formen. Det blev rekordslakt när jag skulle in till kontoret idag. Medvinden kanske hjälpte till lite också...

slöhojen på service hos en glad cykelmeck med hvetet med jobb. Så det blev rejser till jobbet. Inget tryck på benen dock. Ändå snabbast i år till jobbet. Kanske skulle gå ned lite o träna?

Stannade till och tryckte på knappen vid ett cykeltrafikljus på Solnavägen. Jag var lite flåsig och snörvlig som jag alltid blir när jag tagit ut mig (utan att vara det minsta förkyld). Tänkte inte på att det stod en äldre dam precis på andra sidan stolpen där fotgängarnas knapp är. När jag tittade åt hennes håll nästa gång hade hon flyttat sig så långt från mig som möjligt. Då fick jag lite dåligt samvete...

"Nya" hjul. Slanglöst funkade bra bak, så det blir samma fram. Sköt av pendlardäcken (ej TLR) från fälgen på de andra hjulen, men på dessa satt de kvar. Än så länge i alla fall...

Inget nytt under solen blåsigt , snett mot till jobbet rakt mot på vägen hem jag tror minsann att vinden vände lite, men vad gör det...
Kramar i tusenfalt till Stuvarn å Anders

Lätt medvind och solen i ryggen på väg till jobbet. Men viktigt kallt ändå i tunna vårkläder. Passade betydligt bättre i motvinden hem. Passade på att köra några spontanintervaller för att få köra lite på rött ett tag, var ett tag sen... Förvånansvärt långsamt ändå, trots hyfsad känsla.

Beslutade mig för att köra med vintertightsen. Bra beslut! Blev kall ändå. Det är ju ändå snart maj...valde även skoöverdrag neopren "Arctic" också ett bra val . -)

Nu kan det bara bli bättre. Är det samma väder i morgon så hoppar jag pelotonen. Nu snöar det utanför fönstret.
Kollade lite snabbt på klart.se och det skall vara -1 kl 6 i morgon. brrrrr.

Sambon skulle köra bil till kontoret. Lite för lockande att åka med. Skippar nog också pelotonen. Gillar inte kombinationen halka och slicks, så blir nog cx-däck på grusväg istället.

Tillbaka
Topp