Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

96515F6D-F1A9-4FD2-9135-AFCA040D2DA6.jpeg

5623ADC8-01FA-44A8-A942-2F6829C5F388.jpeg

Besökte lite slott på morgonens pendling.
6F5DD100-B712-4C5E-8605-B275AF601FDE.jpeg

Vinterväg i Ulriksdal.

Blåsigt är ett ord som beskriver pendlingen idag, låg snett bakom en elpackcykel som wobblade betänkligt, den lixom vickade på mitten vid varje tramptag inte vid styrleden?
Såg en snygg svart onone (pompino kanske) , nån annan nörd här!?
hade iallafall tur själv både imorse och nu slapp snön , bara lite lätt regn imorse.
Trevlig helg

Senast ändrad:
Mycket bättre väder idag lite av det värsta smutslasket utblandat med vatten/snöslask och inte alls lika skitigt =bra , fredag =bra
fick en pratstund med någon på en
sjukt cool kona unit , helstel , feta sulor ,
Tack för surret om du läser här
motvinden och regnet är mindre märkbart när man fokuserar på annat.
Trevlig helg
Mange
Några månader senare ser jag tråden. Men det var nog jag, för jag minns den fredagen, vi hade sällis från Götgatsbacken till Skanstull.

Några månader senare ser jag tråden. Men det var nog jag, för jag minns den fredagen, vi hade sällis från Götgatsbacken till Skanstull.

Finns många medpendlare jag skulle behöva tacka! (en från igår tex) ? Min favorit är dock att lägga mig bakom de som flåsar om mig, bröstar de upp sig får de skylla sig själva. ? "Problemet" är att det är inte alla dagar jag vill köra så fort, min 16,5 x 2 pendling är inte min huvudträning utan att ett komplement, min grund. Att köra totalt slut på sig innan träningen blir lite kämpigt... :sneaky:

Edit: groda

Senast ändrad:
Påskfeeling, medvind och gles trafik gav +30 i snitt på hemvägen. Inte vanligt för mig vid pendling. Det kan även ha varit aerofördelen av kortbentpremiären som gav farten ?
Jaha, jag fick din ”medvind” rakt i ansiktet på vägen hem å inte är man ledig heller ?!?
Mange

Senast ändrad:
Skulle ta det lugnt i morse men fick en MTB i ryggen redan vid Brandstationen i Johannelund så fick ju trycka på lite. men han hängde med så fint. Vid BP fick vi sällskap av vad jag i några sekunder fick för mig var @MartinC men det var det inte. han cyklade om i hejdundrandefart efter Alvik. Strax innan tanebergskrönet trampade MTBkillen om mig och tackade för bra tempo innan han svängde av.
Trampade ikapp den där andra typen och låg sedan från Essingeleden till Stadshuset och frihjulade lite. @MrSthlm lite samma mentalitet :)

Hem så skulle jag möta upp sambon men hon kom iväg före mig så jag fick jaga på lite. upp för Tranebergsbron kom jag ikapp en Willier, senare vid Stora Mossen swishade han förbi när det slog om till grönt men en annan och jag var strax ikapp, williern fick ligga före mig till BP där han svängde av. Den andra farbrorn på en blå och gulig cykel fick dra till Åkeshov, sedan drog jag till Vällingby där vi kom ikapp sambon och jag slog av. och tydligen hade jag slagit av Strava med redan vid start så detta har aldrig hänt och jag är således kvar på jobbet... väldigt skumt.

pendlar numera trångsund-sjöstan jämfört med hässelby-sjöstan tidigare.

slås av att det känns betydligt glesare mellan cyklisterna i söderort jämfört med västerort, kör parallellt med 73an från stortorp.

iaf så lyckades bullitbyggnationen dra ut på tiden så länge att jag slapp montera dubbdäcken, dock så hade kondisen nog varit bättre om jag fått tummen ur tidigare. ?

Bilagor

• E68B2B00-6DAB-4090-B2B5-4B6EB5FCE001.jpeg
    E68B2B00-6DAB-4090-B2B5-4B6EB5FCE001.jpeg
    985.9 KB · Besök: 58
Skulle ta det lugnt i morse men fick en MTB i ryggen redan vid Brandstationen i Johannelund så fick ju trycka på lite. men han hängde med så fint. Vid BP fick vi sällskap av vad jag i några sekunder fick för mig var @MartinC men det var det inte. han cyklade om i hejdundrandefart efter Alvik. Strax innan tanebergskrönet trampade MTBkillen om mig och tackade för bra tempo innan han svängde av.
Trampade ikapp den där andra typen och låg sedan från Essingeleden till Stadshuset och frihjulade lite. @MrSthlm lite samma mentalitet :)

Hem så skulle jag möta upp sambon men hon kom iväg före mig så jag fick jaga på lite. upp för Tranebergsbron kom jag ikapp en Willier, senare vid Stora Mossen swishade han förbi när det slog om till grönt men en annan och jag var strax ikapp, williern fick ligga före mig till BP där han svängde av. Den andra farbrorn på en blå och gulig cykel fick dra till Åkeshov, sedan drog jag till Vällingby där vi kom ikapp sambon och jag slog av. och tydligen hade jag slagit av Strava med redan vid start så detta har aldrig hänt och jag är således kvar på jobbet... väldigt skumt.

Kom ihåg att skriva upp övertid bara!

Tillbaka
Topp