Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Visst känns det bättre ändå. Bra beslut!
Heja katten.

Förresten, jag plingade på en katt i morse så den skulle höra att jag kom åka des. Den sätter sig då ner mitt i min väg. Tittar sen lungt och avmätt på mig när jag cyklade runt den. Jag var nog helt enkelt på dennes "turf".
Min katt har stressat mig några ggr med att inte komma när jag visslar på honom, man ger upp och katten blir ute hela natten eller blir hämtad när jag vaknar för att pinka. Förövrigt så fyllde han 8 igår och vi köpte tårta. Pendlingen gick bra idag med finracern. Inget regn.

I dag var jag det jag som var dum men lovar skärpning.

En dam på elcykel gick bananas på mig i samband med att det korkat hop sig vid ett rödljus vid Alviks måleributik. Hon gillade INTE sedan när jag försökte smyga förbi hennes elcykel när det väl blev grönt. Jag suckade lite uppgivet "Flicka lilla" (Hon var väl medelålders) och efter ca 20-30 sekunder gjorde jag ett nytt försök och frågade "Är det ok om jag cyklar om nu?", hon var fortfarande jättesur men jag gjorde åtminstone tummen upp. Möjligt hon hade rätt i sak men inte helt självklart, en tolkningsfråga. ?

Omoget av mig men cykling (tex pendling eller gruppcyklande) är lite speciellt med sporadiskt gnällande. Älskar man inte att få kritik så kan det vara bra (för mig åtminstone) att ta några djupa andetag ibland och svälja det, jag behöver jobba på det men är ganska duktig redan nu. Situationer där alla anser att de själva har rätt är inte helt ovanliga samt att det ibland kan vara svårt för tex en cyklist som ligger bakom att se vad som verkligen händer framför (de kan tycka att man cyklar som en idiot men man kan faktiskt haft en relevant orsak, tex om cyklisten framför en själv gjort något skumt). ?
Den platsen är ju konstruerad för konflikt.
Du är förlåten ?

Det skriks för lite mellan elitpendlare på Happy. Vi skulle behöva ett hemligt elitpendlartecken för att känna igen varandra. Omröstningen härmed öppnad, hit it med kreativa förslag
Bra där! Största dottern brukade dabba (?) dab (?) som såg ut nåt sånt här. Viktigt att utförandet sker med bägge armarna....skulle man tex skippa den över ansiktet skulle det kunna misstas för att happyelitpendlarna åker runt och heilar till varandra. Vore ju inget vidare.
dab.jpg

Ganska livat i city ändå. Otroligt mycket avslutningar och festande, mitt i alltihop har "Återställ våtmarkerna" gått bananas och blockerar (blockerade åtminstone) både Västerbron och Centralbron.
Deras egen film från Facebook, många stressade bilister som blir minst sagt upprörda.

Cyklade på den extremt usla gemensamma cykel- och gångbana vid Backaplan och fick klämma mig förbi horder av telefontittare och löskefolk.
En småberusad(?) herre skrek på mig: CYKLA PÅ VÄGEN ISTÄLLET!

Vissa blir aldrig nöjda!
Där kan man bara cykla relativt tidigt på morgonen innan alla barnvagnar, horder av sällskap som behöver gå i bredd, folk som bär (gärna på bredden) det de shoppat såsom tv, säng eller matta.

Jag väljer alltid att cykla på baksidan av huset (Krokegårdsgatan). Annars blir det inte Zen på pendlingen.

Ganska livat i city ändå. Otroligt mycket avslutningar och festande, mitt i alltihop har "Återställ våtmarkerna" gått bananas och blockerar (blockerade åtminstone) både Västerbron och Centralbron.
Deras egen film från Facebook, många stressade bilister som blir minst sagt upprörda.
Verkar vara få saker som gör folk så upprörda som att få sin rätt att köra bil inskränkt. Vi lever verkligen i en bilnormativt tid. Aktivisterna kan man tycka olika om men de lockar verkligen fram starka känslor.

Varmt å gött motvind /motvind sida men ett stort leende på läpparna , imorse nån vattenläcka i söderledstunnen = infarterna var vid kvart i sex parkeringsplatser
på hemvägen var det studentekipage i mängder tillsammans med fredagstrafiken som orsakade samma fenomen men vad gör det när man cyklar ?
Trevlig helg

Om du, Staine, börjat med medicinska knäskydd kan det varit dig jag inte hann ikapp i Östberga i morse innan du svängde av mot Stureby och jag mot Årsta

Om du, Staine, börjat med medicinska knäskydd kan det varit dig jag inte hann ikapp i Östberga i morse innan du svängde av mot Stureby och jag mot Årsta
Nja nog för att jag knäar mig fram.
Men skydd har jag inget minne av. Dock en fladdrande väst samt gammel-crescenten i dag pga punka på Ridleyn.

Kantvind imorse , mot hemåt men det är bra för hjärtat liite jobbigare för psyket .
Jag förundras varje dag när jag ser föräldrar på elhojar som hämtat sina barn, som stånkar å stönar att lillen inte håller fart , önskar att de provat omotoriserat själva oxå så får de hur jobbigt kidsen har det i motvinden ?

Människor som totalt saknar respekt för andra människor, skiter i miljön. Sådan där dumhet saknar fan all form av tanke verksamhet!

Hade fin fart på min pendling då jag fick en bil som körde ut framför mig, sedan så delade sig vägen för vänster sväng så jag la mig till vänster och trampade på då börjar samma bil att linje byta och trycker mig mot mittrefugen... Dålig hemväg med andra ord men nu börjar det vara varmt iaf.

Svängde ut efter Älvsborgsbron, där for en farbror på elcykel fram. Trots möte trampade herren på i godan ro. Den mötande elscootermannen vinglade och vobblade då han knappt fick plats när mellan elcykelmannens trinda kropp och bildöden brevid.

Den ignoranta farbrorn lade sig sedan mitt i cykelbanan och trampade lite vinglandes framåt.
Han kände av att jag låg bakom honom. Febrilt ökade han takten och försökte bevisa sin överhet.

När sedan nästa backe kom, högg jag som en kobra.

I motvind, med tjocka däck, platta pedaler och en extra stor ryggsäck kränkte jag honom.

Han hade inget att sätta emot.

På väg till Gotland så pendlingen hem förlängdes med ca 100km. Nu ska man vila upp sig på båten några timmar och sen är det 60km kvar innan dagen är slut

Förvånas varje gång jag passerar genom stan att ni som pendlar innanför tullarna överlever

Blev också omcyklad av en gubbe i höjd med skogskyrkogården med fullastade cykelväskor på elcykel...jag höll typ 32-35km/h och gubben drog ifrån ändå...starka 45 i kadens typ

På väg till Gotland så pendlingen hem förlängdes med ca 100km. Nu ska man vila upp sig på båten några timmar och sen är det 60km kvar innan dagen är slut

Förvånas varje gång jag passerar genom stan att ni som pendlar innanför tullarna överlever

Blev också omcyklad av en gubbe i höjd med skogskyrkogården med fullastade cykelväskor på elcykel...jag höll typ 32-35km/h och gubben drog ifrån ändå...starka 45 i kadens typ
Visby 2020 ☀️
A449A4F6-0FB9-4B34-8EA5-2EC0029F4789.jpeg

Tillbaka
Topp