Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köpte nån ihoprullad för jag tror 99kr på stadium för typ 15år sen går ej att se märket längre, baggyshortsen jag använder är inte vattentäta men blir iallafall inte dyngsura direkt.Vad kör du för liten regnjacka? Jag är en av dom som saknar en nämligen. :)
12mysiga grader , var lite kyligt men det fredag så vad gör det ?
I feel you. Jag börjar bli rätt lack på alla dessa voiar man möter på fel sida på enkelriktade cykelbanor. En på Strömbron igår på väg hem och en i morse vid Medis....borde vara bra fint väder å allt men alla dessa elcyklar/elscootrar och dess förare....
De här elsparkcyklarna alltså.. De kör oftare om på höger än vänster här i Uppsala. Jag har ofta varit med om att ha lämnat väldigt gott om plats på vänster när jag hör någon bakom mig. Så kommer det där plingandet om att någon vill att man ska väja.. För att de ska köra om på höger?!Perfekt pendlarväder och knappt några mottrafikanter, så det gick att få ett rätt bra flyt. Från Tegelbacken bort till Norra Bantorget råkade jag dock ut för några mina favoriter:
5 rödljus
Vid varje rödljus var det en oväxlad rishög med en hörlursförsedd cyklist som åkte förbi, så att jag varje gång fick köra om (lättare nu dock när cykelbanan är klar hela vägen)
Elsparkcykel som kör om på högersida precis när jag ska starta vid ett rödljus.
Taxi som ställer sig tvärs över cykelbanan.
Hantverkarlimo som svänger höger och korsar cykelbanan utan att kika i döda vinkeln.
På Torsgatan var dock enbart 2 trafikljus av den röda sorten, vilket nog aldrig hänt förut.
Snitthastighet på 19,5 enligt Garmin, vilket jag ändå får se som godkänt med tanke på att bortsett från startsträckan i Hammarby Sjöstad är resten av pendlingen rakt genom City.
Ja, grundläggande trafikregler är inget de är intresserade av.De här elsparkcyklarna alltså.. De kör oftare om på höger än vänster här i Uppsala. Jag har ofta varit med om att ha lämnat väldigt gott om plats på vänster när jag hör någon bakom mig. Så kommer det där plingandet om att någon vill att man ska väja.. För att de ska köra om på höger?!