mzi
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Kliver du av och promenerar du förbi cykelförbudet på bryggan?Grussträckan Vinterviken -Örnsberg
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kliver du av och promenerar du förbi cykelförbudet på bryggan?Grussträckan Vinterviken -Örnsberg
Alltså, nu är ju cykelförbudsskylten från Vinterviken (mot bryggan) nedtagen. Vad gäller då?Kliver du av och promenerar du förbi cykelförbudet på bryggan?![]()
https://vaxer.stockholm/projekt/skanstullsbron-far-bredare-gang--och-cykelbana/ kanske?Vad är det man planerar göra på skanstullsbron? Var VÄLDIGT trångt där imorse :S
12 veckor... Håhå jaja. hinner både snöa och bli isgata på den tiden. Får nog bli Skansbron istället.
Sopsaltar de den oxå, och snutten upp längs rutger fuxgatan?12 veckor... Håhå jaja. hinner både snöa och bli isgata på den tiden. Får nog bli Skansbron istället.
Ingen skylt kvar. Bjuder på en bryggbild också. Tänker inte avslöja om jag cyklade eller ej på bryggan…?Kliver du av och promenerar du förbi cykelförbudet på bryggan?![]()
Kommunalkossorna på sjöängen?Glest med cyklar :)
Tyvärr, det trögaste av alla ök är Visa bilaga 586850det i förgrunden :/
De brukar sopsalta bron, däremot blir det snorhalt ändå över vattnet.Sopsaltar de den oxå, och snutten upp längs rutger fuxgatan?
Ah, se där. Så då kommer det bli som på andra sidan, dvs 4-filigt för cyklister (så som alla ska tävla upp för backen).
Jag gissar på priser över 30kr litern innan året är slut.Vaknade till regn mot rutan, men när det var dags att rulla ut ur garaget hade det slutat. Endast lite blött på marken, skönt morgontramp... ! Hem gick också lätt, vindstilla, nästan skymning, och tid att rensa skallen efter ett svårt akut-larm som avslutade jobbpasset med 1,5 timmes övertid..
Efter 6 veckor med cykling till jobbet känns det fortfarande oförskämt lätt. Ingen uppoffring direkt att låta bilen stå kvar på uppfarten.... Visa bilaga 586963
Ja imorse behövde man (som du skrev) inte kolla termometern , frost på bilen talade sitt tydliga språk,Definitivt svalt med kortbyxor imorse. När jag såg att bilarna hade skrapat sina rutor började jag genast frysa ännu mer om benen. Märkligt med sån där inlevelse. Och mina fingervantar jag aldrig lagar, där minst 4 fingertoppar är ute i det fria....nu måste jag få arlset ur. Medtag nål och tråd till kneget imorrn, där kan jag jag sitta och sy lite. Annars var det ju en gastkramande vacker morgon, som konstaterat!
Får vara ärlig och säga jag kör med knävärmare.....rätt ska vara rätt:) Gubbknän här också!Ja imorse behövde man (som du skrev) inte kolla termometern , frost på bilen talade sitt tydliga språk,
körde på kortbyxor ändå och lobstervantar men snart får jag nog ta trekvartsbyxa för å skydda gubbknäna?
Hittade ett foto från i vintras från korsningen Rutger Fuchs/Ringvägen, och drar slutsatsen att det inte sopsaltas.Angånde Skansbron och Rutger Fuchs så sopsaltas nog inte gatan vad jag minns. Men bron gör de rent. Men jag har inte vinterpendlat den vägen tidigare så ta det med en nypa salt.
Idag var det allt bra kallt. Tog fram varmare handskar. Frös om smalbenen. Skall dock bli trevlig hem i em, då skall det bli 10 grader.
Jag hoppas att de gör det nu då eftersom det är så trångt där ombyggnaden ska ske….Angånde Skansbron och Rutger Fuchs så sopsaltas nog inte gatan vad jag minns. Men bron gör de rent. Men jag har inte vinterpendlat den vägen tidigare så ta det med en nypa salt.
Idag var det allt bra kallt. Tog fram varmare handskar. Frös om smalbenen. Skall dock bli trevlig hem i em, då skall det bli 10 grader.
Om vi alla tar med en nypa salt kan vi lösa problemet tillsammans!Angånde Skansbron och Rutger Fuchs så sopsaltas nog inte gatan vad jag minns. Men bron gör de rent. Men jag har inte vinterpendlat den vägen tidigare så ta det med en nypa salt.
Morgonens pendling gick smidigt. Dock fick jag psykbryt på att folk gärna ska köra MITT I KÖRBANAN när man vill cykla förbi. Vad är det för fel på att hålla till höger som normala människor??
Cykelstockholms mest fotograferade bänk ?
Tänkte precis skriva samma! ?Cykelstockholms mest fotograferade bänk ?
Vars är detta ställe?