Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gammelnya däck, sjukt mkt bättre rull och känsla. Älskar’t! #crossishere #placebo? Visa bilaga 588810
Var det bärs i slungan?Blött… ja blött. ?
Ha!Var det bärs i slungan?
Stor sadelväska! både förvaringsutrymme och superbra stänkskydd (inte för den bakom dig kanske)Ja..som sagts ovan, idag var blött... Ass-savern räddade inte mitt ass iallafall ?. Men blev en spark i baken att beställa riktiga skärmar tillslut...
En liten bit plast och buntband ?Blött idag, skärmarna långa men sprutet framåt är irriterande, finns det nån fix för att förlänga skärm framåt?
Men irriterande många som kör utan lysen. Nu är det ju dunkelt långt in på morgonen.
Jag skulle säga att du som snabb cyklist ska lägga dig till vänster från början, så kan du spara högerkön till oss lite långsammare.Ja, det är störande/farligt med cyklister utan lysen, jag håller med, sedan kan det väl hända någon gång eller två per år att man tyvärr slarvar med laddningen själv...
Vad säger den samlade expertisen säger om köerna vid rödljusen (syftar på de större rödljusen). Jag försöker oftast vara duktig och ställer mig snällt bakom i högra ledet. Det är dock otroligt ofta som slöare cyklister (de tycker säkert de är snabba) ändå lägger sig i vänsterfilen vid rödljusen och det här börjar störa mig allt mer. Upplever det som att det blir många onödiga omkörningar.
Är det ok tycker ni om man som rätt snabb cyklist lägger sig i vänsterfil direkt, tänker på mig själv nu ? eller hur ska man göra utan att bli hatad? Jag stör mig varje fall på att cykla om de som envist placerar sig vänster, det händer ju varenda jäkla dag i stort sett.
Ja, det är störande/farligt med cyklister utan lysen, jag håller med, sedan kan det väl hända någon gång eller två per år att man tyvärr slarvar med laddningen själv...
Vad säger den samlade expertisen säger om köerna vid rödljusen (syftar på de större rödljusen). Jag försöker oftast vara duktig och ställer mig snällt bakom i högra ledet. Det är dock otroligt ofta som slöare cyklister (de tycker säkert de är snabba) ändå lägger sig i vänsterfilen vid rödljusen och det här börjar störa mig allt mer. Upplever det som att det blir många onödiga omkörningar.
Är det ok tycker ni om man som rätt snabb cyklist lägger sig i vänsterfil direkt, tänker på mig själv nu ? eller hur ska man göra utan att bli hatad? Jag stör mig varje fall på att cykla om de som envist placerar sig vänster, det händer ju varenda jäkla dag i stort sett.
I och för sig är jag slöare nu eftersom jag i samband med däckproblem redan nu utrustat cykeln med dubb (vilket mörker). ?
I och för sig är jag slöare nu eftersom jag i samband med däckproblem redan nu utrustat cykeln med dubb (vilket mörker). ?
Ja, den vägen går att cykla. Just framför Ulriksdals Slott är det cykling förbjuden, så där får man göra en liten sväng bort från vattnet och antingen svänga tillbaka direkt efter, eller framme vid Slottsträdgården.Hallå i norrort. Om man ska hoja från stan till sollentuna så föreslår google som nedan. Men kan man köra som mitt svarta streck, under leden vid "X" och sen vidare, eller är det avstängt nån stans så att det inte funkar att finpendla längst vattnet? Har inte kört sträckan på läänge... Obs, strecket är schematiskt och ungefärligt osv... :)
Visa bilaga 589633
Alltför vanligt här i Uppsala. Det verkar som cykelbanan är någon VIP-bana, särskilt om man har hund som gillar buskarna på andra sidan gångbanan.Hade en incident 300m hemifrån, lyset räddade mig. Var en tjomme som gick på den 1,2m breda cykelbanan och lämnade gångbanan på 3m vidöppen, fine en till som tycker om cyckelbanor tänkte jag, kör om på den breda gångbanan då da.... 4m ifrån omkörning ser jag halshuggartråden och får sätta i max reverse och speedbrakes för att stanna, tittar mer höger, där går lufsen i godan ro och sniffar i buskarna. Blev så jävla tagen av situationen att jag inte började skrika åt spolingen att hålla sig nära fyrfotingen. Annars är det en himla massa gnällande när man kör där de kallar gångbana.
Och hur dåligt rull det är på vissas cyklar.Högra ledet hela vägen. Zen-pendling och recovery på schemat. Men ibland undrar man u hur sakta folk cyklar...
Verkligen, blev omcyklad av en herre på en rel ny "citybike" med stänkskärmar, pakethållare mm. Det gick lätt nerför. Jag rullade eller lät benen snurra, kanske 100W, fick även bromsa då och då. Han trampade för glatta livet.Och hur dåligt rull det är på vissas cyklar.
Kom ikapp en dam som trampade på rätt rejält i ett väldigt lätt medlut. Pga dålig möjlighet till omkörning bromsade jag in och lade jag mig några meter bakom. Sen rullade jag ikapp henne, bromsade, rullade ikapp osv. Allt medan hon trampade på för glatta livet.
Korta brallor här med, men fuskar med knävärmare. Tycker det är väldigt skönt med nåt parti av kroppen som blir lite nedkylt om man har det varmt och gosigt i övrigt. Skön pendling idag med, väldigt behagligt med det här lätta regnet som typ bara hänger i luften som nån lättare ridå.Lätt dis i luften, men fortfarande varmt nog för korta byxor. Även om jag nog var den enda :) Skön pendling utan incidenter i övrigt.
Nästan som anden i flaskanFripassagerare på dagens pendling i milt lite fuktigt väderVisa bilaga 589366