Sulfaten
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Gårdagens pendling var härlig men fuktig. På väg till jobbet flöt det på bra, men var lite förvånad över hur mycket folk det var på cykelbanorna. Det verkar som att andelen allväderscyklister är ökande. Kom upp till toppen av Torsgatan som ett ångmoln, eftersom jag passat på att trampa förbi en massa myscyklister på vägen upp när jag tog rygg på någon med krullstyre och i snabba kläder och glasögon. Lite svalt om knäna, men ännu så länge räcker det med kortbrallor och knästrumpor på nederdelen.
På vägen hem blev det lite fuktigt. Inte riktigt regn, men rejäla vattenpölar. Rullade dock på fort, så blöt cykel är uppenbarligen snabbare.
Men, alla dessa ninjacyklister! Vid 17:30 är det becksvart, och utan lampa eller reflex är man totalt osynlig. Var tvungen att snabbväja på Stadsgårn när en ninja stannat mitt i cykelbanan.
På vägen hem blev det lite fuktigt. Inte riktigt regn, men rejäla vattenpölar. Rullade dock på fort, så blöt cykel är uppenbarligen snabbare.
Men, alla dessa ninjacyklister! Vid 17:30 är det becksvart, och utan lampa eller reflex är man totalt osynlig. Var tvungen att snabbväja på Stadsgårn när en ninja stannat mitt i cykelbanan.