Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Jag tror man påverkas av kvällstidningarnas grovt generaliserande katastrofväder-rubriker (t.o.m. väderexperterna här i tråden). De tjänar pengar på att skrämma skiten ur folk men de är ofta ganska luddiga med exakt var katastrofvädret ska komma.
man får skylla sig själv om man pendlar hem för tidigt. Det är precis nu det roliga börjar ?

Jag tror man påverkas av kvällstidningarnas grovt generaliserande katastrofväder-rubriker (t.o.m. väderexperterna här i tråden). De tjänar pengar på att skrämma skiten ur folk men de är ofta ganska luddiga med exakt var katastrofvädret ska komma.
Imorse på tv4 var det direktsändning i ovädret, en reporter står i ett lätt snöfall, berättar om lastbilar som fastnat i ishalkan det var ”dramatik”?

Imorse på tv4 var det direktsändning i ovädret, en reporter står i ett lätt snöfall, berättar om lastbilar som fastnat i ishalkan det var ”dramatik”?
Men vi bor ju i Stockholm! ? Sverige är ju ändå ett någorlunda stort land.

Nu verkar det iofs snöa lite mer här så jag ska inte jinxa, Zwift för mig dock. ?

Trött så blev bara en timme efter jobbet. Fint väder istället för det utlovade ovädret. Lika bra kanske då regnbyxorna gav upp. Dags att köpa nya, blir nog decathlons cykelditon

Mötte en röd 26" med bockstyre som kom från Hammarbysidan upp till Skanstullsbron ca 8.20.

Om herren i lycra råkar läsa tråden; berätta mer om hojen! Det såg väldigt aero ut trots att du satt bekvämt.
Kan det va denna bad boy du la ögonen på?
Stämmer väl in på tid, plats och beskrivning ?

Bilagor

• 4DA6F65D-D5DC-45C0-B7AC-E1619E1499BD.jpeg
    4DA6F65D-D5DC-45C0-B7AC-E1619E1499BD.jpeg
    663.2 KB · Besök: 148
Tack!
Vet faktiskt inte, har aldrig vägt den. Men har för mig att den skulle landa på typ 12-13kg.

En riktig Frankenstein är det. Specialized hardrock från 89’. 2x11 105 reglage och växel med 10 delad kasset. Holowtech vevlager med SLX 1x11. 70mm stam. Hade längre förut men ryggen tog stryk av ryggsäck med laptop i… rullar på några beggade Alex rims som man inte behöver va rädd om ? och på dom sitter det 2.2” fram och 2.0” bak.

hemma innan det roliga började.

Visst, lite snö i luften och lite blåsigt men inget att ringa och berätta för mamma direkt…

Kommer kanske få njuta imorgon istället…

Blev en riktigt mysig pudersnöpendling på vägen hem. Det enda som egentligen störde var att det stundtals var omöjligt att se vägkanter och andra hinder under snön.
Får dock se hur det blir i imorgon när det hunnit kompakta till sig lite...

//j

Det här med goggles var ju briljant, kände knappt av snön.... Dessutom plogat 2/3 av vägen... Den sista tredjedelen var dock mindre kul, slirigt och tungt. Vid 22.30 var det bara jag och Rudolf ute på vägarna. Ganska mysigt ändå, och en ganska mesig "snöstorm" egentligen.. Får se om det känns lika mysigt om 8 timmar när det är dags att trampa tillbaka till jobbet..
20230307_222627.jpg
20230307_223156.jpg

Myste fram i den nyfallna mjuka snön och reflekterade över hur härligt det ändå var när det gick snabbt samtidigt som det var sådär härligt tyst och mjukt. Det var tills jag en kort stund senare insåg att jag hamnat utanför cykelbanan och nu var på gräsmattan (gick inte att urskilja pga snö). När skarven mellan tidigare nämnda gångbana och gräsmatta sedan visade sig vara alldeles för hög så var årets första vurpa ett faktum. Ordentligt blåmärke på låret men annars helt oskadd. Framväxeln måste dock fått sig en törn då kedjan skrapar mot den. Försökte meka med den i ovädret igår men gav upp och hoppas på bättre lycka nu på morgonen.

Det här med goggles var ju briljant, kände knappt av snön.... Dessutom plogat 2/3 av vägen... Den sista tredjedelen var dock mindre kul, slirigt och tungt. Vid 22.30 var det bara jag och Rudolf ute på vägarna. Ganska mysigt ändå, och en ganska mesig "snöstorm" egentligen.. Får se om det känns lika mysigt om 8 timmar när det är dags att trampa tillbaka till jobbet..Visa bilaga 612136Visa bilaga 612137
Ser ung ut för att vara en 80+ gubbe på elcykel ;)

Karaktärsbyggande pendling.

Ömsom plogat ömsom oplogat. zic-zackade mellan cykelbanorna och körbana för att hitta bästa linjen. 17km tog 70min istället för 45min som under normala förhållanden. Tror det blir plogat till eftermiddagen.

Stort leende hela vägen till jobbet. Men tror kanske det hade varit mer kul på turskidorna!

Bilagor

• BEBE6752-4DBA-4E55-AA8A-C33E67017EBE.jpeg
    BEBE6752-4DBA-4E55-AA8A-C33E67017EBE.jpeg
    933.2 KB · Besök: 102
  • 4B1B657A-E1B7-4E12-8772-CD0B0CBB5E9D.jpeg
    4B1B657A-E1B7-4E12-8772-CD0B0CBB5E9D.jpeg
    734.1 KB · Besök: 116
  • B1DC4E07-4BC7-43F7-8F49-1A1EE900F6D1.jpeg
    B1DC4E07-4BC7-43F7-8F49-1A1EE900F6D1.jpeg
    615.1 KB · Besök: 110
  • F9E7FEDE-ACA2-4A24-B0F9-E09C35537FE9.jpeg
    F9E7FEDE-ACA2-4A24-B0F9-E09C35537FE9.jpeg