Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Tur att man kom hem för en timme sedan. Här snöar det, jippo Hippo.

Bilagor

• 16807143361844631793880679386581.jpg
    16807143361844631793880679386581.jpg
    917.5 KB · Besök: 52
Många cyklister och andra typer på cykel idag. Stundtals trångt också. Jag kom ifatt en ännu långsammare cyklist på ett skymt och trångt ställe. En "dam" bakom mig tyckte att det var bara att lägga sig till vänster och plöja förbi oss. Självklart fick hon möte och prejade in mig mot gångbanan för att undvika frontalkrock. Det händer inte ofta under min zenpendling att jag säger till andra, men där gick min gräns. Resten av pendlingen blev inte lika zen pga det.

Längtar för övrigt till dubbfri pendling.

Många cyklister och andra typer på cykel idag. Stundtals trångt också. Jag kom ifatt en ännu långsammare cyklist på ett skymt och trångt ställe. En "dam" bakom mig tyckte att det var bara att lägga sig till vänster och plöja förbi oss. Självklart fick hon möte och prejade in mig mot gångbanan för att undvika frontalkrock. Det händer inte ofta under min zenpendling att jag säger till andra, men där gick min gräns. Resten av pendlingen blev inte lika zen pga det.

Längtar för övrigt till dubbfri pendling.
Om två veckor rycker jag dubbarna... hoppas jag.

Upptäckte en trasig eker när jag skulle justera bakväxeln innan hemfärd. Tyvärr på drivlinesidan, så jag fick inte loss den utan lindade den runt en annan eker istället.

Igår åkte jag hem den backiga och oplogade vägen söder om Tisaren. Sedan var det tänkt Skogaholm men tog fel i ett vägskäl och hamnade nästan i Närkesberg. Snöfall hela vägen. 3 h 30 minuter 621 höjdmeter och 67 kilometer.

Bilagor

• Screenshot_20230406-080843.png
    Screenshot_20230406-080843.png
    130.3 KB · Besök: 56
Klippte bort den trasig ekern från igår helt och såg samtidigt att bakhjulet är rätt skevt. I påsk blir det byte till de nya sommarhjulen! Får kolla närmare sen på om det gamla bakhjulet ens duger för vintern sen eller om det är dags för skroten.

Igår åkte jag hem den backiga och oplogade vägen söder om Tisaren. Sedan var det tänkt Skogaholm men tog fel i ett vägskäl och hamnade nästan i Närkesberg. Snöfall hela vägen. 3 h 30 minuter 621 höjdmeter och 67 kilometer.
Är det meningen att du cyklat undersidan av pung och mikropenis?

Mest blött och kallt hem igår
Idag väldigt få cyklister och gående, glest på Essingeleden med fordon, så antar att många jobbar hemma/är lediga idag.
Vitt och frost i södra delen av Sthlm, och slask som har fryst på en del ställen, även om det mest var fuktigt.
Men i helgen får det ske, bort med dubben.... ?

I morse var det medvind hela vägen till stan. Körde olagligt hela vägen till Hallarna för fika möte. 17 km tog 35 min. På vägen hem tog jag en omväg till en gånggrift och sedan ner till banvallen. Cheers

Bilagor

• IMG_20230406_135951.jpg
    IMG_20230406_135951.jpg
    1,003.8 KB · Besök: 47
  • IMG_20230406_140008.jpg
    IMG_20230406_140008.jpg
    483.5 KB · Besök: 53
  • IMG_20230406_193421.jpg
    IMG_20230406_193421.jpg
    720.1 KB · Besök: 46
  • IMG_20230406_135703.jpg
    IMG_20230406_135703.jpg
    469.6 KB · Besök: 45
Farbror blå var i farten ikväll.. Tre ställen med kontroller och flera målade fordon i rull på vägarna... Så påskkärringar och höghastighetscyklister får se upp på väg genom Stockholms södra förorter...
I övrigt lugn och skön pendling utan varken motvind, snö eller 10 minus..
Glad Påsk ?
20230406_213149.jpg

Mest blött och kallt hem igår
Idag väldigt få cyklister och gående, glest på Essingeleden med fordon, så antar att många jobbar hemma/är lediga idag.
Vitt och frost i södra delen av Sthlm, och slask som har fryst på en del ställen, även om det mest var fuktigt.
Men i helgen får det ske, bort med dubben.... ?
Det är därför du behöver två cyklar
Kände mig kraftlös på hemvägen, trots att flaggorna visade på medvind. För varmt klädd? Nåt skit i kroppen? Eller bara i behov av en långhelg?
förmodligen influensa med efterföljande ryggskott på gång. Varje gång

Nån minus. Lyset behövdes nån km, sen började det bli ljust. :) Fortfarande blött/isigt/spårigt men mer asfalt än i söndags. Snart sommar!

Sommardäckspremiär i härligt solsken! Lite rimfrost på gräsmattor och bilrutor, men asfalten var torr och fin. Tyvärr en tråkig avslutning när två cyklister kolliderade en bit längre fram, när jag väntade vid ett trafikljus. Det både lät och såg olycksbådande ut, men när jag kom fram hade båda cyklisterna fått hjälp upp på benen igen.

Det blev en nyttig påminnelse till mig själv att ta det lugnt därute!

Tillbaka
Topp