Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jahaja, jag som trodde det var ett mer modernt skogsbruk jag såg…. Aldrig får man vara glad ?
Men en annan avverkning som nyss gjorts, väldigt nära denna, där är kanske bara två av tre träd uttagna. Det ser ut mer ut som som en gles tallskog. Det borde vara mer än frötallar man sparat eller ?
Jag känner snarare medlidande och blir lite glad att de oxå får möjlighet att "cykla". Typ som när man ser en permobil eller dylikt.Var en snabb elcyklist i morse (snabbare än mig åtminstone), sneglade på vad han hade för sak/monster vid rödljuset.
En "Ghostride", möjligen denna eller 1000W varianten.
![]()
Elcykel DOUCHEBIKE 750W FET HERR- Kraftfull och Flexibel Elcykel från Elscooter Sweden
Upplev den ultimata cykelupplevelsen med Elcykel DOUCHEBIKE 750W FET. Perfekt för stad och terräng med stark motor och innovativ design. Läs mer!elscootersweden.com
![]()
Elcykel Ghostride R1000W med mittmotor BAFANG- räckvidd 70 km - hopfällbar - Elscooter Sweden
Marknadens elakaste Elcykel Ghostride R1000W har extrem prestanda och räckvidd och är en perfekt elcykel för dig som vill ha allt.elscootersweden.com
En riktig raket på hemvägen också (ännu snabbare) men den missade jag kolla upp. ?
Övriga läskiga snabba elcyklar är tex Moustache men kanske i synnerhet Haibike har några ruskiga varianter. Man blir ju lite skrämd när man ser dem nästan. ?
Visa bilaga 648343
750 alternativt 1000 wat borde väl räknas som lätt motorcykel?Var en snabb elcyklist i morse (snabbare än mig åtminstone), sneglade på vad han hade för sak/monster vid rödljuset.
En "Ghostride", möjligen denna eller 1000W varianten.
![]()
Elcykel DOUCHEBIKE 750W FET HERR- Kraftfull och Flexibel Elcykel från Elscooter Sweden
Upplev den ultimata cykelupplevelsen med Elcykel DOUCHEBIKE 750W FET. Perfekt för stad och terräng med stark motor och innovativ design. Läs mer!elscootersweden.com
![]()
Elcykel Ghostride R1000W med mittmotor BAFANG- räckvidd 70 km - hopfällbar - Elscooter Sweden
Marknadens elakaste Elcykel Ghostride R1000W har extrem prestanda och räckvidd och är en perfekt elcykel för dig som vill ha allt.elscootersweden.com
En riktig raket på hemvägen också (ännu snabbare) men den missade jag kolla upp. ?
Övriga läskiga snabba elcyklar är tex Moustache men kanske i synnerhet Haibike har några ruskiga varianter. Man blir ju lite skrämd när man ser dem nästan. ?
Visa bilaga 648343
Där de finns vänsterled, ofta finns det ju tyvärr bara 1 led ?Som flera tidigare redan skrivit, bör vara rekord i antal cyklister just nu (Stockholm). Speciellt kring kl 8:00.
Måste komma iväg tidigare.
HerreJÖSSESlångsamt i högerledet. Aningen snabbare i vänsterled.
Drog lite tidigare igår för en klassisk VuÄlta. Underbart.
Imorgon fredag är bästa dagen, då jobbar folk hemifrån. Glest på cykelbanorna och mindre fossilmotorljud från bilvägen.Första pendlingen i rusningstrafiken efter sommaren. Otroligt mycket trafik. Är der max den här veckan där alla är tillbaka från semestern och måste komma in till jobbet och ännu inte är på jobresa? Hälften av bilfillängden på min pendling var fylld med bilköer. Och fler cyklister än jag aldrig har sett. Tur att jag storadels pendlare emot rusninhstrafiken. Cyklister beter sig överhuvudtaget bra (förutom rödljuskörning). Allt tätare cykeltrafiken verkar fortfarande "tvinga" cyklister att tar mer hänsyn.
Du glömde den höjda terrorhotnivån. Jag vet några som tyckte det var droppen och nu i veckan tagit sina första tramptag till jobbet.Imorgon fredag är bästa dagen, då jobbar folk hemifrån. Glest på cykelbanorna och mindre fossilmotorljud från bilvägen.
Vad tror vi om skälet till den stora mängden pendlare?
1. Facetime (med dess ursprungliga betydelse) på kontoret efter semestern?
2. Spara in SL-kortet i dyrtider?
3. ”Jag-ska-börja-träna-efter-semestern”?
Oavsett, inget som höstrusk och vinterväder inte råder bot på.
Däremot är det lite tragiskt kan man tycka att så exceptionellt mycket ungdomar nyttjar elfordon av alla dess slag men i synnerhet elsparkar. Jag förstår att de har det kul med polarna men det är samtidigt ändå lite tragiskt ur ett kroppsligt/fysiologiskt perspektiv. De själva tror jag mer tänker på att ha det roligt (de struntar oftast i den fysiologiska aspekten menar jag, ungdomar vill ha kul). I och för sig ingen jätteskillnad mot mopedburen ungdom förr även om det är avsevärt fler som har elfordon nu jämfört med antal mopeder förr så en klar skillnad på det sättet.Ang antalet cyklister gissar jag att det delvis kan vara trenden med el-cykel som slår igenom fullt ut nu. Samtidigt som trenden med att cykla till jobbet i allmänhet (utan el) också samvarierar. FLer som cyklar och berättar hur bra det är får andra att prova på.
Ibland finns det ju inte ens det, utan man måste regelmässigt sakta in för möte (pga gång+cykeltrafik) normala tider, t.ex Gröndal-Alvik.Där de finns vänsterled, ofta finns det ju tyvärr bara 1 led ?
Raggare och annat konstigt genom tiderna kunde iofs fortplanta sej så jag tror inte det är något problem.Frågan är om detta även kommer påverka fortplantning och hur könen attraheras av varandra i framtiden, hela samspelet
Ähh vadå? På Gröndalsbron är det 10 filer till bilarna och sen typ 190cm till oss cyklister och fotgängare. Stockholms cykelfokus i praktiken..Ibland finns det ju inte ens det, utan man måste regelmässigt sakta in för möte (pga gång+cykeltrafik) normala tider, t.ex Gröndal-Alvik.
Jävla bananrepublik.
Ähh vadå? På Gröndalsbron är det 10 filer till bilarna och sen typ 190cm till oss cyklister och fotgängare. Stockholms cykelfokus i praktiken..
.
Sant, där har du en till faktor. Men det ska ju vara lugnt i kollektivtrafiken om man tar ur hörlurarna förstod jag på regeringen… Detsamma anbefalles även på cykelbanorna, oavsett terrorhotnivå.Du glömde den höjda terrorhotnivån. Jag vet några som tyckte det var droppen och nu i veckan tagit sina första tramptag till jobbet.
Vacker poesi! :)Glömde kepsen.
Tog regnjacka.
Blev alldeles för varm.
Såg en cyklist med mössa.
Är hösten redan här?
Blir deprimerad.
Nästa steg, cykel-haiku.Vacker poesi! :)