Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har senaste tiden fortsatt möta detta fordon, dock med en viktig skillnad.Möter liknande fordon på förhållandevis smala cykelbanor inte alltför sällan:
Visa bilaga 677598
De tar upp ca 3/4 av bredden av cykelbanan vilket resulterade i en hand som fick kontakt med backspegeln på fordonet jag mötte i eftermiddags.
Jag vet att klass 2 är godkända för att framföras på cykelbana, men det känns som om att infrastrukturen borde anpassas efter det också.
Även på min sträcka har staden skapat denna ”förbättrade” cykelbana. Ironin i att erbjuda grusfria sopsaltade banor på vintern enbart för att grusa dem till våren.På årstafältet drog de ut grus för en månad sen, på det sopsaltade. Man har ju även passat på att lägga en "chikan" bort mot arlabacken. Den har mer formen av 3 serpentinsvängar strax nedanför backen. Så i stället för en liten blöj som tidigare behöver du nu svänga 460 grader för att cykla "rakt fram".
Är det nån som vet varför staden valt att "förbättra" på det sättet?
Men inget visade sig stämma. SMHI sedan gammalt.Det ska bli varmare. Men först ska det bli kallare. Gammalt SMHI- djungelordspråk.
Uppvärmningen går snabbt med några få undantag: Skandinavien, Island och sydöstra Grönland...Skitväder ut (snöglop), skitväder hem (småspiksregn).
Får hoppas på lite global uppvärmning så slipper dessa 6 månaders vintrarna...
Chikanen kan du lägga in i Hall of shame och jag håller med i övrigt oxå?
Brukar ta repslagargatan som går parallellt om jag cyklar i rusning, cykelbanan guidar om man kollar på marken, men de flesta kör såklart rakt fram.En lite sen rapport men cyklade ut i Nacka istället för norr om Stockholm i torsdags. Vilken flaskhals det verkar vara precis när man kommit till sickla. Hur mycket folk som helst. Lyckades jag bara pricka in när alla passerar eller är det väldigt mycket trafik, och rätt smalt?
Småregnade till och från men jag är så varm så det var rätt skönt ändå. Men jag trodde jag skulle få solglimt på vägen hem så nu har jag bytt väderapp.
Also, ni som passerar götgatsbacken, fanns det någon väg runt eller?
"första trippen är gratis"... sen är du fast ;-)Drog min 11,7km med elcykel för första gången. Det går ju lika snabbt, eller snabbare att cykla mina vanliga cyklar :) Vilken besvikelse ändå. Jag spar på ett knä.
Vi får väl se! :)"första trippen är gratis"... sen är du fast ;-)
Bra där, 20 km/h var/är en exemplarisk pendlingshastighet, i synnerhet med en racer ? vi behöver förebilder i tråden.Finpedlar med racern denna vecka, behöver knapp trampa för att ligga i 20 knyck.