Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra beskrivning av min pendling idag...Pälsade på mig för -1 grad. Men tror det snarare var +2.
Lokala villagator hala och isiga, mer trafikerade stråk var ej hala.
Sjöängen var ett moras. Fick leda en bra bit på ängen bredvid cb. Hade väl iof kunnat cykla på ängen också. Men vad hade varit på ängen med det? ;)
Vid skolan blev det iaf sen bilväg för hela slanten. De har lite mysigare, lite bättre vägar att åka på bilisterna.
Köpte ett par vinterskor på XXL för några veckor sedan och har inte ångrat det. De känns lite klumpiga att cykla i men har inte frusit om tårna en enda gång, ens vid fem minus.Det är nog dags att köpa cykelskor för vinterbruk. Jäklar vad ont det gjorde i mina kalla tår när jag ställde mig i duschen på jobbet. -1 C på mobilen, men det var nog bra mycket kallare.
Det finns ju eluppvärmda strumpor. Kostar en slant men utslaget på en vinter är det ju ok. De ska tydligen vara bra.Jag har både ullsula med reflekterande aluminium, ullstrumpor, plastpåse och neoprenöverdrag över cykelskorna.
Det funkar bra i runt 45 minuter, därefter blir det kallt! (Har 25 km enkel väg och det tar åtminstone 1h 20m i det här vädret)
Samma här, hittade ett par på rean. Riktigt nöjd!Köpte ett par vinterskor på XXL för några veckor sedan och har inte ångrat det. De känns lite klumpiga att cykla i men har inte frusit om tårna en enda gång, ens vid fem minus.
Jag köpte ett par förra året. Det bästa sen skivat bröd.Det finns ju eluppvärmda strumpor. Kostar en slant men utslaget på en vinter är det ju ok. De ska tydligen vara bra.
Jag har fått nog av eldrivetDet finns ju eluppvärmda strumpor. Kostar en slant men utslaget på en vinter är det ju ok. De ska tydligen vara bra.
Nej, det var definitivt så, kallt och fuktigt samtidigt, lite blåsigt också.Är det bara jag, eller känns det kallare än vad termometern säger..? Kylan känns väldigt rå, lite sådär som i London. Brr!
Vinterdojor kan vara höjden av vardagslyx.Samma här, hittade ett par på rean. Riktigt nöjd!
det är ingen lyx:) snarare basalt behov...Vinterdojor kan vara höjden av vardagslyx.
Krya.Gårdagens hempendling slutade i backen, vurpa nr 2 för i år, trots dubb så släppte det och lyckades med en duktig sträckning av baksida rumpa/lår, spagat och gubbar funkar sådär.
dagens råd "anpassa fart efter fäste"
generellt bra cykelbanor nu, sandat och fläckvis helt bart men en sväng och innerkurva med blankis räcker.
Har upplevt det där ett par gånger, ena gången under någon av Corona-nedstängningarna och fick svaret att han var "dubbelvaxad". Jag fick bita mig i tungan för att inte fråga om han menade benen och kedjan den gångenI morse på väg till jobbet kör jag ikapp två cyklister lägger mig bakom i väntan på ett lämpligt ställe att köra om iom att det var ganska trångt och en lång högerkurva delvis dold valde jag att positionera mig lite lätt till höger om cyklisten framför för att få bättre sikt om vi fick möte framöver.
Utan att se sig om bakåt eller åt sidan lägger cyklisten framför mig en redig spottloska och en Wassbergare till höger dvs mer eller mindre på mig. Sen gör han samma sak åt höger även denna gång utan att koll om någon var på väg om eller om det var fritt bakåt.
När jag påpekade att han kunde kolla innan han valde att tömma ut mun och näshålor i ansiktet på andra fick jag tillbaka att jag inte skulle köra om på höger sida ?!?! Vilket jag inte gjort eller hade för avsikt att göra.
För i helvete folk innan ni spottar och snyter er kolla om det är någon bakom. Du pendlare på fixie som vi 08:15 tiden gjorde detta för du finns förmodligen på detta forum. Ett mer lämplig kommentar är att säga förlåt istället för att börja skälla på den men precis har spotta och snorat ner.