Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Dubbfritt och gick omkull. Dubb hade inte hjälpt för någon har hällt/spillt en större mängd vit färg eller vad det nu kan vara vid övergångsstället vid Power i Barkarby. Såg det redan igår, men idag var det snö runt omkring och jag tittade över axeln i svängen. Ont i revbenen nu.
PXL_20250313_060942106.webp
PXL_20250313_060925180.webp
PXL_20250313_060922162.webp

Hade redan bytt till sommardäck, fick leva med det och ta det lite lugnt till jobbet. får göra samma sak på vägen hem antar jag...
Cyklade hem genom Stockholm vid 20-tiden på sommardäck. Känslan var att det frusit på. Tog det lugnt men kändes inte halt och fick inte släpp.

Får se hur det är imorgon bitti!

Konstigt/farligt beteende av trafikanter idag. Var en decimeter från en krok när en cyklist cyklade mot rot men missade att en bil kam från höger. Han bromsade och blockerade min väg. Åtminstone mumlade han "sorry". Lite senare väntade en elsparkcyklist på en refuge nära en stor rondell. Jag förstår inte varför han bestämde sig att korsa precis när flera bilar kam. Han hamnade på mindre än en halv meter framför en skåpbil som behövde blockera hjulen. Annars en fin och kalt pendling.

Tog en omväg hem. Tänkte att jag skulle lida i motvind i 1h för att sedan få njuta av medvind 1h. Gick ju sådär. 1h motvind, javisst. Men 1h medvind blev snöblandat regn och kastrullvindar…
Sköna avspärrningar längs med E4 vid Karolinska. Inte många meter cykelväg som inte var uppgrävt…

Parkerade min Ridley i 9 timmar utanför Clarion Skanstull. När jag skulle hämta den var den varken stulen eller vandaliserad! Borde väl köpt en trisslott i dag då kanske?
Din sprillans nya överputsade kolfiberidley med glänsande bromsskivor, högprofilzippar och ny RED electrogrupp med wattmätare som ser ut att gå i 100 blås fast den står still??

Eller den andra....?

Hempendlingen var mindre kul, höll på att blåsa omkull eller ramla omkull omkull då vinden kom rakt framifrån och i stort sett stannade mig .

Nu kommer perioden med bra dynamik i temp. Minns att det var ett elände att klä barnen till dagis när det är nollan på morgonen och över 10 plus och sol på eftermiddagen. Samma "elände" för oss stackars cyklister ;-)
1742292228762.webp

Senast ändrad:
Första gången i år att skriva här i tråden.
Premiärpendlingen begicks i morse med ren och fin cykel. Inget onödigt fjäsk såsom medvind och värme. Här bjöds det på motvind och kastvindar i nollgradig temperatur.
Pendligstiden var lång och benen trötta.

Men nu är jag igång!
Längtar till att sista mötet tar slut och grensla hojjen hemåt.

Pling pling !!!☀️

Tillbaka
Topp