Fänkålsulven
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Så många frågor…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så många frågor…
Håller med! Fanns ingen där dock som jag kunde ställa alla frågor till :(Så många frågor…![]()
Ger en helt ny innebörd till begreppet stenhård. (Förlåt, jag hittar till skamvrån själv)
Kul att du fortfarande kör så mycket cx!Hempendling via Stora Skuggan och lite CX-träning igår kväll. Det började regna precis när jag kom dit och sedan ökade det. De 25 km hem i regnet utan skärmar var inte såå njutningsbara. Många ninjor ute i regnet, både till fots och till cykel.
Så klart! Det är ju det roligaste som finns.Kul att du fortfarande kör så mycket cx!
Ska vi starta en insamling? Jag lägger en semla.Den stod kvar på vägen hem. Någon får cykla förbi korsningen Upplandsgatan/Rådmansgatan och lämna en lapp med alla frågor på vindrutan!
Satte spd på en 3-växlad en gång. Funkade men kändes läskigt vid varje stopp. Nåt med fotbroms och inte kunna trampa bakåt. Kanske vanesak.Cykeln är fortfarande kraschad, och jag ville prova nåt annat än tunghybriden. Det blev en provtur med en gammal 3-växlad damtralla som jag har fixat iordning.
Kallt förstås, och med vanliga gympadojor istället för cykelskorna. Kanske skulle ha micklat dit SPD?
Lagren som börjar ge upp om det löste sig med hjulbyte?Har jagat ett irriterande knakande på min gamla pendlare i två veckor. Den har nog aldrig varit så väl infettad, men knakandet fortsatte. Igår bytte jag till ett annat hjulpar och nu var den tyst. Vågar dock inte riktigt ropa hej än.
Lagren som börjar ge upp om det löste sig med hjulbyte?
På mina mtb skor touchar del av gummimönstret under skon i pedalen (beroende på belastning). La till en bricka mellan sko och kloss för att få mera distans. Lyckades få bort knaket med det resulterade i att jag glider omkring som bambi på hal is när jag går från plats A till B. Har därmed önskat mig en Dremel till födelsedag. I will not give up!Kanske. Kom på att jag drog åt några skruvar på pedalerna också, så det kan vara det. Eller något helt annat.
så vad köpte du, en ny slang eller en bmx-kurs?Ville köpa något igår på vägen hem. Kom på en stor korsning där en skikt av asfalten hade tagits bort, såg steget upp till hela asfalten på cykelbanan, men registrerade det inte helt. Hoppade upp med framhjulet men bakhjulet sade klonk (borde lära mig att bunnyhoppa). Genomslag, såklart. Varför fanns ingen varningskylt (jag vet ...)?
Idag sen propaganda-pendling med ny slang och åtdragen kedjan :)
Visa bilaga 798018
Visst är det en härlig känslaIdag fick jag för första gången en lycko-rus-känsla när jag cyklade till jobbet. Den var välkommen och man blir stolt av att pendla på cykel ist för med bil.