Fänkålsulven
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Wet’n’windy! Medwindy!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag glömde säga det i morse, då var det rakt emot.Wet’n’windy! Medwindy!
Håller verkligen med om allt du skriver. Det är särskilt rörigt inne i city (Stockholm) och i rusningstrafik då mängden av cyklister och andra trafikanter ökat märkbart under de senaste åren och då infrastrukturen är delvis under uppbyggnad och delvis eftersatt.
Lite utanför stan är det bättre men det är klart att olyckorna kommer att öka när fler och fler kör eldrivet i rejält höga farter (+30 km/h) och i många fall dessutom kostar på sig att prata i mobiltelefon. Jag ser aldrig vana pendlare prata i mobil men däremot många på Rawbikes och kvinnor på eldrivna cyklar. Vurpan ser aldrig ut att vara långt borta men förvånansvärt sällan som åtminstone jag ser folk gå
Blivit omkörd av samma (antagligen) cyklist i närheten av Skarpnäck förra vintern. Det var mörkt och jag visste inte om jag såg i syne eller inte när ena pedalen svävade runt i luften. Häftig grej!Fyra polisbilar jagade och stoppade en vit Kia vid Hornstull. Det gick undan så jag gissar att det var någon som inte borde gå lös som man stoppade. Det var exakt noll personer som smet över rött innan västerbron när det drog förbi blåljus i 100 knyck. Lite spännande tyckte jag.
Igår cyklade jag bakom en tjej som bara hade ett ben och elcykel. Det var rätt coolt. Lite sketch att ha kryckorna i högerhanden samtidigt som man cyklar vänsterfil i stockholmstrafiken men jag antar att tailfin inte gör ett kryck-koger. Elcykel för någon med bara ett ben måste ju vara liknande jättegrej som för döva när videosamtal kom.
Hur många MTBs har du egentligen?Bitvis frostigt mellan Älvsjö å Kvarnholmen ,
jag såg en sopsaltare men den körde på Johanneshovsvägen inte på cykelvägen, gick ända bra utan dubb man fick ta det lite lugnt där det glittrade.Visa bilaga 803590
Låter precis som min vintercykelMin vintercykel är inte alls förberedd för jag avskyr den. Vansinnigt tung hybrid och det är omöjligt att få till quick releasen bra på framhjulet. Orkar inte med den alls. Kommer jag ens vinterpendla nu är frågan, känns tveksamt. Var ganska skönt att ta bilen imorse. Sen brukar det vara köer på eftermiddagen och jag tänker aldrig bilen igen.
#NBNMin vintercykel är inte alls förberedd för jag avskyr den. Vansinnigt tung hybrid och det är omöjligt att få till quick releasen bra på framhjulet. Orkar inte med den alls. Kommer jag ens vinterpendla nu är frågan, känns tveksamt. Var ganska skönt att ta bilen imorse. Sen brukar det vara köer på eftermiddagen och jag tänker aldrig bilen igen.
För många men nuförtiden delar jag och stora grabben på dem allaHur många MTBs har du egentligen?![]()
![]()
![]()
Så n/2 ?För många men nuförtiden delar jag och stora grabben på dem alla![]()
Bra egolapp . Vart har du fått tag i den?Bitvis frostigt mellan Älvsjö å Kvarnholmen ,
jag såg en sopsaltare men den körde på Johanneshovsvägen inte på cykelvägen, gick ända bra utan dubb man fick ta det lite lugnt där det glittrade.Visa bilaga 803590
Nån bit plast på muddhuggers egna förlängareBra egolapp . Vart har du fått tag i den?
Har du alltså kört gammeldags cykelskor med cages och remmar? Fram tills nu?Började jobbet en halvtimme senare än vanligt, så fick njuta av relativt tomma vägar och fin morgon. Tänkte att det inte var så halt, sådär 2 minuter in i pendligen. Kort inpå gled jag i sidled. Invigde nya cykelskor, första gången med clipless, kört cages fram tills nu. Ångrar mig att jag inte gjort hoppet tidigare. Känns som det går lite fortare uppför, överlag väldigt nöjd med inköpet. +2 fixie points.
Kört MKS korgar med läderremmar, tunna platta läderskor med våffelsula. Funkat rätt bra tills vädret börjar vända nu, tycker responsen i nya skorna är väldigt najs speciellt uppför när man drar i pedalen. Med läderrämmarna blev det alltid lite glapp som (det iaf kändes) sög lite av effekten ur en.Har du alltså kört gammeldags cykelskor med cages och remmar? Fram tills nu?
Respekt i så fall!
Månne skivbromsar på G framåt mitten av 2040-talet..?
![]()